Strona 1 z 1

Seat leon kilka drobnych pytań

: sob maja 15, 2010 11:08
autor: mscirocco
Witam tak jak w temacie napisałem jeśli chodzi o mechanikę jestem laikiem w tej dziedzinie.Jednakżę odważyłem się napisać tutaj by zadać wam kilka pytań,na które nie mogę uzyskać odpowiedie(wiem że wygonicie mnie na forum leona no ale próbowałem tam i pojechano mnie jak psa.. tak więc wiem że tu jest więcej kultury i dlatego pisze).
Oto kilka problemów ktore dotycza mojego seata leona 1.9TDI VP z 2000r 240000km przebiegu.

1.Niewiem czy to problem czy wada ale jak jade na kompie wyświetla się spalanie OK ale jak już zrzucam na bieg jałowy lub też stoje na biegu jałowym pokazuje mi na kompie spalanie 1.1,0,9 różne wartośći spalania NA BIEGU JAŁOWYM to normalne?

2.Przy 100km/h słychać lekkie buczenie dochodzące z prawego tylnego koła,dzieje się tak przy 100km/h i wyższych prędkosciach czy to może byc łożysko?

3.chciałbym zakupić sobie inerfejs VAG'a do mojego seata jednakże niewiem jaki on ma być jaka wersja sterowniki itd itd...szukałem na forum no ale odpowiedzi na pytania nie znalazłem.

4.Problem leży w climatronic'u jak włącze klime na najniżsża temp - 18C. zamiast zimna leci mi ciepło...Sprężarka działa bo jak włącze klime to obroty mimimalnie spadna a za chwile podnosza sie do normalnej wysokości.

5.Dzieje się to na zimnym silniku,kiedy ruszam pod górke z miejsca puszczam sprzęgło słysze takie wycie (trwa to max2s.) i potem ustaje,na ciepłym silniku tego niema.Cóz to może być?

6.Klekotanie...Niewiem czy jestem przewrażliwiony na tym punkcie no ale... wymieniali mi rozrząd,w późniejszym czasie pojechałem do znajomego mechanika by wyregulował mi wtryski(przy wymienie rozrządu mie tego nie zrobili) wyregulował cacy malina ok no ale i tak wydaje mi się że klekotanie mojego TDI jest za głośne....Wtryski suche nic nie cieknie ani się nie poci.

7.Tu głupia dosyc sprawa no ale napisze,amory wymienialem ze sportowych na seryjne obecnie jeżdże na gumie 215/50/R17 jak dla mnie za twardo w porównaniu z MK IV którego wcześniej miałem jest twardziej teraz czy to możliwe ze coś z amorami sie konczy?

Podsumowując moje laickie pytania prosze o odpowiedzi i przepraszam ze sa takie glupie no ale niestety nieznam sie na tym a za kazda wizyte u mechanika niebede mu placil 50zl za diagnozy...

: sob maja 15, 2010 11:27
autor: xander_88
mscirocco pisze:1.Niewiem czy to problem czy wada ale jak jade na kompie wyświetla się spalanie OK ale jak już zrzucam na bieg jałowy lub też stoje na biegu jałowym pokazuje mi na kompie spalanie 1.1,0,9 różne wartośći spalania NA BIEGU JAŁOWYM to normalne?
normalne ;) na wzuconym biegu przy puszczeniu gazu i sprzegla (podczas jazdy) powinien pokazywac 0 :) (mi nieraz przy 50 ba jalowym pokazuje 13l :grin: )
mscirocco pisze:2.Przy 100km/h słychać lekkie buczenie dochodzące z prawego tylnego koła,dzieje się tak przy 100km/h i wyższych prędkosciach czy to może byc łożysko?
mozliwe bardzo , wez auto zlewaruj i zakrec tym kolem "na sucho" i wsluchaj sie czy nie grzechocze , poszrap kolem pod kontami itp.
mscirocco pisze:3.chciałbym zakupić sobie inerfejs VAG'a do mojego seata jednakże niewiem jaki on ma być jaka wersja sterowniki itd itd...szukałem na forum no ale odpowiedzi na pytania nie znalazłem.
napisz co chcialbys nim robic ? ja mam np. POLSKIEGO VAGA 2.5 ale ogolnie to syf jakich malo ;) ale dla laika takiego jak ja ... poduchy skasowac , kluczyk zakodowac , bledy sprawdzic , inspekcje skasowac sie da ;) a jest po Polsku .. wiec zalezy co chcesz nim robic :)
mscirocco pisze:5.Dzieje się to na zimnym silniku,kiedy ruszam pod górke z miejsca puszczam sprzęgło słysze takie wycie (trwa to max2s.) i potem ustaje,na ciepłym silniku tego niema.Cóz to może być?
moze byc to slynna dwumasa (sprzeglo) ale nie chce gdybac/krakac wiec lepiej jak by tego posluchal "OGARNIETY" mechanik od vag'ow ;) tylko i wylacznie taki :) nie pan Kazio od polonezow (nie obrazajac nikogo).
mscirocco pisze:6.Klekotanie...Niewiem czy jestem przewrażliwiony na tym punkcie no ale... wymieniali mi rozrząd,w późniejszym czasie pojechałem do znajomego mechanika by wyregulował mi wtryski(przy wymienie rozrządu mie tego nie zrobili) wyregulował cacy malina ok no ale i tak wydaje mi się że klekotanie mojego TDI jest za głośne....Wtryski suche nic nie cieknie ani się nie poci.
ciezko powiedziec mozliwe ze jestes przewrazliwiony ;) a golfa tez na pompie miales czy na pompowtryskach ???
mscirocco pisze:7.Tu głupia dosyc sprawa no ale napisze,amory wymienialem ze sportowych na seryjne obecnie jeżdże na gumie 215/50/R17 jak dla mnie za twardo w porównaniu z MK IV którego wcześniej miałem jest twardziej teraz czy to możliwe ze coś z amorami sie konczy?
jedyne co moge powiedziec to ze solidny balon :grin: ciezko powiedziec tez powinnien sie mechanior ogarniety przejechac .

Ogolnie to proponuje wbic sie na regionalne i poprosic zeby polecicli kogos ogarnietego do sprawdzenia auta ;)
pozdro

: sob maja 15, 2010 14:25
autor: mscirocco
xander_88 pisze:mscirocco napisał/a:
3.chciałbym zakupić sobie inerfejs VAG'a do mojego seata jednakże niewiem jaki on ma być jaka wersja sterowniki itd itd...szukałem na forum no ale odpowiedzi na pytania nie znalazłem.

napisz co chcialbys nim robic ? ja mam np. POLSKIEGO VAGA 2.5 ale ogolnie to syf jakich malo ;) ale dla laika takiego jak ja ... poduchy skasowac , kluczyk zakodowac , bledy sprawdzic , inspekcje skasowac sie da ;) a jest po Polsku .. wiec zalezy co chcesz nim robic :)
No czysto laicki program do takich celów jak ty,kasować błedy,sprawdzac błedy,kodowac klucze,pobawic sie np w module komfoortu,porobić logi turbiny silnika itd :)
xander_88 pisze:mscirocco napisał/a:
5.Dzieje się to na zimnym silniku,kiedy ruszam pod górke z miejsca puszczam sprzęgło słysze takie wycie (trwa to max2s.) i potem ustaje,na ciepłym silniku tego niema.Cóz to może być?

moze byc to slynna dwumasa (sprzeglo) ale nie chce gdybac/krakac wiec lepiej jak by tego posluchal "OGARNIETY" mechanik od vag'ow ;) tylko i wylacznie taki :) nie pan Kazio od polonezow (nie obrazajac nikogo).
hmmm o dwumasie czytałem co nie co i nie mam typowych objawów takich jak: jakieś odgłosy na jałowym biegu,telepanie budą,grechotanie na jakim kolwiek biegu,jakiegoś szarpania czy czegoś jak wyłączam silnik :)
xander_88 pisze: ciezko powiedziec mozliwe ze jestes przewrazliwiony ;) a golfa tez na pompie miales czy na pompowtryskach ???
Tak dokładnie miałem na PD pompowtryskach 101konnego o ile dobrze pamiętam :)
xander_88 pisze:jedyne co moge powiedziec to ze solidny balon :grin:
Hmmmm no solidny to wiąże się ze zmianą felgi na 16stke no ale ... może kiedys zawitam na jakiegoś regionalnego spota o ile sie zgodza ludziska :)
A odnośnie tych amorów niema czegoś takiego że jakies pukanie,stukanie tylko poprostu wydaje sie ono byc ciut miękksze od sportowego...

: sob maja 15, 2010 16:17
autor: t0mal
Nie masz wrażenia, że sprzęgło chodzi ciężko?

: sob maja 15, 2010 18:21
autor: bongo
mscirocco pisze:Jestem tutaj nowy tak więc troche wyrozumiałości :)
Nowy?Pamiętam cie dobrze :bajer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#3430076

Re: Seat leon kilka drobnych pytań

: sob maja 15, 2010 19:38
autor: tjwasiak
mscirocco pisze:(...)Oto kilka problemów ktore dotycza mojego seata leona 1.9TDI VP z 2000r 240000km przebiegu.
(...) 6.Klekotanie...Niewiem czy jestem przewrażliwiony na tym punkcie no ale... wymieniali mi rozrząd,w późniejszym czasie pojechałem do znajomego mechanika by wyregulował mi wtryski(przy wymienie rozrządu mie tego nie zrobili) wyregulował cacy malina ok no ale i tak wydaje mi się że klekotanie mojego TDI jest za głośne....Wtryski suche nic nie cieknie ani się nie poci.
Wszystko zależy jak ustawiony został kąt wtrysku. Wczesny kąt = głośniejsza praca.
mscirocco pisze:7.Tu głupia dosyc sprawa no ale napisze,amory wymienialem ze sportowych na seryjne obecnie jeżdże na gumie 215/50/R17 jak dla mnie za twardo w porównaniu z MK IV którego wcześniej miałem jest twardziej teraz czy to możliwe ze coś z amorami sie konczy?
Powiem szczerze, że wszystko zależy tutaj od zawieszenia jakie tam jest zamontowane. W moim odczuciu seryjnie Leon ma miększe zawieszenie niż Golf - mówię tutaj o wersjach "sportowych". Porównywałem moje GTI na 225/45R17 i Leona Top Sporta na 235/35R19 i po Warszawskich wybojach Leon był zdecydowanie bardziej komfortowy... Do tego stopnia że już chciałem na Golfa zakładać 16" - bo różnica między 205/55R16 a owym 17" była naprawdę ogromna. Teraz jeżdżę Golfami na 225/40R18 i powiem szczerze że zarówno zawieszenia golasa w TDI (taki prawdziwy Basis bez żadnych dodatków), jak i GTI jest w miarę twarde. Cały czas piszę o seryjnych zawieszeniach stosowanych przez producenta.

: ndz maja 16, 2010 12:14
autor: mscirocco
No niestety wydaje mi się że jest zbyt twardo... a wracając do vaga jaki kabel jaki program itd do mojego leona?

: ndz maja 16, 2010 12:19
autor: leon79
Jak Bongo stwierdził, nie jestes tu nowy, takze uzyj szukajki :bigok:

: ndz maja 16, 2010 12:22
autor: mscirocco
Nie masz wrażenia, że sprzęgło chodzi ciężko?
Nie rozumiem?

: ndz maja 16, 2010 12:42
autor: macv6
mscirocco pisze:No niestety wydaje mi się że jest zbyt twardo... a wracając do vaga jaki kabel jaki program itd do mojego leona?
Ja kupiłem ten kabel u tego dokładnie sprzedawcy
http://moto.allegro.pl/item1028368222_i ... _obd2.html
używam programu vag-com(można ściągnąć bez kłopotu).
Ostatnio robiłem nim logi znajomemu własnie w Leonie tdi vp. Także polecam. :)

: ndz maja 16, 2010 12:49
autor: damcio151
mscirocco pisze:a wracając do vaga jaki kabel jaki program itd do mojego leona?
masz do tego podwieszony temat w dziale diagnostyka