Strona 1 z 1

Problem z kontrolką świec na liczniku

: pt maja 14, 2010 23:29
autor: DamiGTI
Witam !

Zauważyłem że w moim Golfiku III 1.9 TDi 1Z od pewnego czasu kontrolka grzania świec gaśnie szybciej niż powinna . Wcześniej z tego co mi się wydaje było tak że gasła wraz z kontrolka oleju i chyba ładowania a teraz - po przekręceniu kluczyka gaśnie niemal po sekundzie ... Nastaje pytanie :
- czy świece uległy zniszczeniu i wypadałoby je wymienić ,
- czy któryś z czujników w komputerze nawala ,
- czy też to problem od strony licznika że dzieje się tak a nie inaczej

Bardzo proszę o pomoc i ewentualne sugestie co do problemu związanego z tymi świecami ... Pozdrawiam Damian

: pt maja 14, 2010 23:35
autor: JABcok20
nie jestem pewien ale to raczej ocieplenie ma wpływ. po prostu temp. cieczy jest wyższa i czujnik daje sygnal o potrzebie krótszego grzania świec...

[ Dodano: Pią Maj 14, 2010 23:35 ]
poza tym w tdi świece grzeją już chyba po otwarciu drzwi...

: pt maja 14, 2010 23:37
autor: DamiGTI
A czyli wzrost temperatury otoczenia ma wpływ na czas grzania świecy żarowej w silniku ...

Hmm... O tym to nie wiedziałem - dziękuję za dodatkowe info :)

: pt maja 14, 2010 23:41
autor: JABcok20
U dziewczyny w octavii 110KM gaśnie po sekundzie... tzn. teraz ...

: pt maja 14, 2010 23:44
autor: DamiGTI
OK to gra ... Już martwiłem się że jest coś nie tak a każdy szczegół się teraz liczy choćby ten najdrobniejszy bo Golfina już niebawem przejdzie metarmofozę lecz najpierw musi poczekać na napływ gotówki. Poczynając od modyfikacji mechanicznych silnika ( 1Z ) a skończywszy na lakierze ...

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź :)

: pt maja 14, 2010 23:52
autor: MaSa_Golf
DamiGTI pisze:A czyli wzrost temperatury otoczenia ma wpływ na czas grzania świecy żarowej w silniku ...

Hmm... O tym to nie wiedziałem - dziękuję za dodatkowe info :)
jak na dworze masz - 10, to plyn na zimnym silniku ma -10
jak na dworze masz +15, to plyn na zimnym silniku ma +15

przekaznik/sterownik grzeje swiece biorac pod uwage sygnal z czujnika temp. plynu, im cieplejszy plyn, tym krocej swiece sie grzeja :bigok: a na cieplym siwec wogole nie trzeba grzac :bigok: :bigok:
w wiekszosci aut :P