wymienić silnik?
: pt maja 14, 2010 20:28
Witam serdecznie. Mój problem jest dość złożony z wielu problemów tu wymienianych.
W moim mk3 jest sporo rzeczy które mi nie grają... zacznę od najgorszych:
1. Podejrzewam, że poprzedniemu właścicielowi (mechanikowi) pękł w czasie jazdy pękł pasek rozrządu bo mam odbite tłoki to raz, a dwa wał jest krzywy bo mi biją koła, które nie raz wymieniałem, aż doszedłem do samego wału a tam szok przeryta końcówka i na oko widać że krzywy...
2. na zimnym silniku nie pracuje dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to nie ma problemu i chodzi w miarę dobrze i ciszej.
3. zapalam na "ssaniu" nawet latem i oczywiście dymi na niebiesko i czarno jak docisnę gazu
4. wspomaganie ostatnio zaczyna szwankować na jałowym przekręcam kierownicą to mi haczy.
Ogólnie mocy jest bardzo mało w sytuacjach awaryjnych bywa to niebezpieczne.
Chyba miałem pecha jeśli chodzi o kupno auta bo bardzo lubię golfy i od kiedy go kupiłem zaczynam wszystko wymieniać bo do wymiany się nadawało.
No więc sporo zaniedbań z mojej strony jeśli chodzi o silnik niestety, nie wszystko byłem w stanie wymienić od razu, wiadomo. Akurat jest do wymiany olej i filtry wszystkie...
I tu moje pytanie... czy lepiej zrobić generalny remont silnika z wymianą wału, z przewodami filtrami nastawianiem wtrysku zaworów zapłonu itp.? czy w takim stanie opłaci się bardziej zainwestować w nowy silnik czy tylko blok?
Nie wiem czy wszystko napisałem jak trzeba ale mam nadzieję, że da się cokolwiek z tego wysnuć
mam dylemat a koszty będą spore... z góry dzięki za pomoc.
W moim mk3 jest sporo rzeczy które mi nie grają... zacznę od najgorszych:
1. Podejrzewam, że poprzedniemu właścicielowi (mechanikowi) pękł w czasie jazdy pękł pasek rozrządu bo mam odbite tłoki to raz, a dwa wał jest krzywy bo mi biją koła, które nie raz wymieniałem, aż doszedłem do samego wału a tam szok przeryta końcówka i na oko widać że krzywy...
2. na zimnym silniku nie pracuje dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to nie ma problemu i chodzi w miarę dobrze i ciszej.
3. zapalam na "ssaniu" nawet latem i oczywiście dymi na niebiesko i czarno jak docisnę gazu
4. wspomaganie ostatnio zaczyna szwankować na jałowym przekręcam kierownicą to mi haczy.
Ogólnie mocy jest bardzo mało w sytuacjach awaryjnych bywa to niebezpieczne.
Chyba miałem pecha jeśli chodzi o kupno auta bo bardzo lubię golfy i od kiedy go kupiłem zaczynam wszystko wymieniać bo do wymiany się nadawało.
No więc sporo zaniedbań z mojej strony jeśli chodzi o silnik niestety, nie wszystko byłem w stanie wymienić od razu, wiadomo. Akurat jest do wymiany olej i filtry wszystkie...
I tu moje pytanie... czy lepiej zrobić generalny remont silnika z wymianą wału, z przewodami filtrami nastawianiem wtrysku zaworów zapłonu itp.? czy w takim stanie opłaci się bardziej zainwestować w nowy silnik czy tylko blok?
Nie wiem czy wszystko napisałem jak trzeba ale mam nadzieję, że da się cokolwiek z tego wysnuć

mam dylemat a koszty będą spore... z góry dzięki za pomoc.