Strona 1 z 1

Pompa nie działa ! Pomocy, ktoś leci w chu...

: czw maja 13, 2010 20:21
autor: Fucker
Otóż tak. Gościu mnie poprosił żebym mu załatwił pompę wtryskową z tym nastawnikiem indukcyjnym. Więc mu załatwiłem pompe od kolegi z forum, który twierdzi, że jego pompa jest 100% sprawna. Wystawił aukcję i dał opis 100% sprawna.

Facet co mnie poprosił o załatwienie pompy, wczoraj ją odebrał i dzisiaj mi dzwoni, że pompa nie działa. Mówię, mu że musi działać. Powiedział, że auto zapala, ale nie reaguje na gaz. Czasami zgaśnie. Mówił, że jak podłączali pod kompa wywala błąd "nastawnik pompy". Nie wiem już komu wierzyć. Chce reklamować pompę.


Dzwonie do tego co mi ją sprzedał, że nie działa, mówię mu co i jak. On mi mówi, że auto przyjechało na własnych kołach z Niemiec i u niego działała.

Ktoś cos kręci, ale teraz nie wiem kto?





Niżej, to był temat wczorajszy. Dzisiaj wy edytowałem tytuł, żeby nie zakładać po daremnie nowego wątku.

Wczorajszy problem...
Wcześniej w silniku była pompa o tych numerach : 0460404995 , ale teraz załatwiłem inna i końcowa cyfra się nie zgadza 0460404998

Wtyczka pompy jest ta sama i jest tyle samo pinów.

Da się to jakoś sprawdzić??

Re: Czy ktoś umie mi sprawdzić czy pompa wtryskowa o tych

: czw maja 13, 2010 20:34
autor: tjwasiak
Fucker pisze:Wcześniej w silniku była pompa o tych numerach : 0460404995 , ale teraz załatwiłem inna i końcowa cyfra się nie zgadza 0460404998

Wtyczka pompy jest ta sama i jest tyle samo pinów.

Da się to jakoś sprawdzić??
Pompa 0 460 404 995 to pompa stosowana w Audi 80 B4 (również Avant) z silnikiem 1Z do 05(07)/1995. Ta pompa ma nr VAG 028 130 109J

Pompa 0 460 404 998 również była stosowana w Audi 80 B4 (poza Avantem!) z silnikiem 1Z do 1993 roku. Dla odmiany ta pompa ma nr VAG 028 130 108M.

Te dane pochodzą z ESITronica.

ETKA twierdzi, że w trakcie roku modelowego 1993 nastąpiła zmiana na pompę "109 J" (od nr podwozia 058 997), co się pokrywa z danymi z ESITronica.

Na zdrowy rozsądek myślę, że może być problem bo zmiana pompy nastąpiła praktycznie równolegle wraz ze zmianą wtryskiwaczy na 2 sprężynowe 190bar (wcześniej stosowano jedno sprężynowe 246bar).

: czw maja 13, 2010 20:51
autor: vision
są to pompy z nastawnikiem potencjometrycznym różnice to N108 i zaworek ciśnieni reszta to to samo jak cena ok to smiało zakładaj jak coś to podmiana tych 2 rzeczy i masz to co było :wink:

: czw maja 13, 2010 21:18
autor: Fucker
No nie załamujcie mnie...


stara pompa
4401BT4012

Nowa pompa
440BT4012

Różni się ta jedynką.
No jaka lipa.


Może jednak będzie hulać??
Załatwiam to na odległość i więcej danych nie mam.
Powierzchownie wyglądają tak samo. Przelew z góry, tyle samo ponów, te same wtyczki itd.

: czw maja 13, 2010 21:31
autor: vision
Fucker pisze:No nie załamujcie mnie...
zakładaj nic nie bój te pompy to to samo , wielu zmieniło wtryski na 2 z pompami od 1 i jest git

: pt maja 14, 2010 15:48
autor: Fucker
vision pisze:
Fucker pisze:No nie załamujcie mnie...
zakładaj nic nie bój te pompy to to samo , wielu zmieniło wtryski na 2 z pompami od 1 i jest git

Gościu twierdzi, że kupiona pompa nie działa. Proszę o pomoc. W pierwszym poście wyjaśniłem o co chodzi.

: pt maja 14, 2010 16:17
autor: Adamm
Fucker, w takim razie jesli przelew jest od gory to nie jest to pompa z nastawnikiem indukcyjnym tylko potencjometrycznym, a te nastawniki jak sa padniete to wlasnie nie reaguja na gaz :/

: pt maja 14, 2010 16:23
autor: vision
Fucker pisze:
vision pisze:
Fucker pisze:No nie załamujcie mnie...
zakładaj nic nie bój te pompy to to samo , wielu zmieniło wtryski na 2 z pompami od 1 i jest git

Gościu twierdzi, że kupiona pompa nie działa. Proszę o pomoc. W pierwszym poście wyjaśniłem o co chodzi.
nie może być jeśli sprawna , obie na bosch nastawniki takie same , a odpowietrzył go , elektrozawór cyka , jest paliwo na wtryskach , a ustawił na vag kąt i dawkę

: pt maja 14, 2010 17:41
autor: Fucker
Adamm,

pompy z wyglądu sa takie same. Przelew w tym samym miejscu, piny, wtyczka wszystko się zgadza. Fizycznie pompa podchodzi, ale gościu któremu załatwiałem ta pompę jest mi podejrzany i nie wiem czy coś nie kręci, bo to handlarz. Ale sprzedającemu też nie mogę wierzyć.

Jest możliwe, że wyskakuje w tym starym modelu błąd, że coś z nastawnikiem? Albo mi ścieme puszcza.

vision pisze:nie może być jeśli sprawna , obie na bosch nastawniki takie same , a odpowietrzył go , elektrozawór cyka , jest paliwo na wtryskach , a ustawił na vag kąt i dawkę
Chyba mechanik wie co robi. Bo oddał to do mechanika. Tyle wiem co mnie przez telefon informuje.

: pt maja 14, 2010 19:32
autor: Adamm
Fucker, o ile sie uda zdiagnozowac bo nie kazdy fejs z allegro diagnozuje te stare modele audi wlasnie z tym nastawnikiem


objawy jakie przytaczasz sa jak najbardziej mozliwe w tym typie nastawnika, moze tez ciezko odpalac, a na pewno nie reagowac na gaz prawidlowo lub wcale