Strona 1 z 1

Wysokie obroty, świecąca kontrolka swiec zarowcyh

: czw maja 13, 2010 00:37
autor: Duszek2611
Witam. Wysokie obroty pojawiły sie po spuszczeniu płynu z całego układu ( przy wymianie termostau) golf sie przegrzewał dalej wiec oddałem go do mechnika.. okazło sie ze pompa wody.. wymienił cały rozrząd itp ale po wymianie jak i przed wymianą golf nie ma siły obrotomierz do 2,2 tys i wiecej nie chce isc.. v max do 110 km /h . Swiece grzeją sie bardzo długo bez roznicy czy silnik ciepły czy zimny,z rana bardzo ciezko zapala. Normalnie obroty były 950 a teraz cały czas są 1200. Moje pytanie jaka jest fachowa nazwa tej " puszki" jest zaznaczona niebieską pętlą.
http://w511.wrzuta.pl/obraz/28JtYQ50hDp/ter1
http://w424.wrzuta.pl/obraz/a4OSLCpN0ZU/ter2
dodam tez ze jest chyba przepalona,bo z zewnątrz widać stopiony plastik. czy to moze być przyczyną tych wszystkich objawów?

: czw maja 13, 2010 20:46
autor: Naparstek
Duszek2611 pisze:Moje pytanie jaka jest fachowa nazwa tej " puszki" jest zaznaczona niebieską pętlą.
Jest to przekaźnik sterowania świec żarowych do podgrzewania cieczy chłodzącej. Trzeba by sprawdzić czy jakiegoś zwarcia nie robi bo kiepsko wygląda.
Duszek2611 pisze:Wysokie obroty pojawiły sie po spuszczeniu płynu z całego układu ( przy wymianie termostau) golf sie przegrzewał dalej wiec oddałem go do mechnika.. okazło sie ze pompa wody.. wymienił cały rozrząd itp
Po wymianie rozrządu należałoby podpiąć auto pod VAGA i ustawić kąt wtrysku. Co do wysokich obrotów po odpaleniu to możesz przeczyścić elektrozawór zatrzymania silnika w pompie wtryskowej, prawdopodobnie jest też do wymiany czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale to już wyjdzie jak podepniesz auto pod VAGA, bo tak to tylko można przypuszczać.

: pt maja 14, 2010 00:18
autor: Duszek2611
Cięzko bylo dostać ten sterownik.Ale kupiłem. wymienie go i zobacze jak będzie wtedy. Cięzko wyczyscic elektrozawor? trzeba wyciągnąc pompe? sorry ze tak o wszystko pytam ale to moje pierwsze autko i nie bardzo wiem co i jak :) a co z wysokimi obrotami ma wspolnego czujnik temperatury?

: pt maja 14, 2010 10:03
autor: Naparstek
Duszek2611 pisze:a co z wysokimi obrotami ma wspolnego czujnik temperatury?
Na podstawie czujnika temperatury cieczy chłodzącej sterownik silnika określa wyprzedzenie wtrysku i zwiększa prędkość obrotową biegu jałowego w czasie nagrzewania silnika.
Duszek2611 pisze:Cięzko wyczyscic elektrozawor? trzeba wyciągnąc pompe?
Nie musisz wyciągać pompy wszystko jest na wierzchu. Poszukaj w wyszukiwarce było gdzieś w poradach o czyszczeniu elektrozaworu i czujniku temperatury :bigok:

: pt maja 14, 2010 15:35
autor: Duszek2611
Kolego o to ci chodzilo ?
http://w507.wrzuta.pl/obraz/ae1YrysYnCg/eg
Na forum nigdzie nie ma a jak juz jest to nie ma zdjęc nawet nie wiem jak to wyglada

: pt maja 14, 2010 15:44
autor: Sztomel
Duszek2611 pisze:Kolego o to ci chodzilo ?
http://w507.wrzuta.pl/obraz/ae1YrysYnCg/eg
Na forum nigdzie nie ma a jak juz jest to nie ma zdjęc nawet nie wiem jak to wyglada
to nie jest ten zaworek, w linku masz fotkę elektrozaworu N18 od sterowania zaworem EGR a koledze chodziło o elektrozawór N109 w pompie wtryskowej o ten :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b9acffe39a
ale od razu Ci powiem, że to nie jego wina bo gdyby był zabrudzony to obroty po odpaleniu silnika wchodziłyby przez sekundę lub dwie na obroty rzędu 2000 RP i od razu spadały do normalnych, winny jest czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 (jeśli podwyższone obroty utrzymują się dłuższy czas po odpaleniu ciepłego silnika z powodu m.in. większej dawki paliwa a sugeruje o tym paląca się długo kontrolka świec żarowych) który znajduje się w tym miejscu u Ciebie :
http://obrazki.elektroda.net/35_1234474137.jpg
a reszta objawów z trudnym uruchamianiem zimnego silnika to kwestia poprawnego ustawienia kąta wtrysku bo z pewnością masz opóźniony a co do przyczyny migania kontrolki to dowiesz się (jak słusznie wskazano wcześniej) po podpięciu Vaga.

: sob maja 15, 2010 11:03
autor: Duszek2611
Ale skoro czujnik pokazuje 90 stopni wentylatory sie Wlanczaja to chyba czujnik temperatury jest ok. Dodam tez ze wysokie obroty pojawiły sie po spuszczeniu płynu z całego układu przy wymianie termostatu. Jak to jest mozliwe ze po wymianie termostatu sa wysokie obroty spalił sie sterownik i auto wiecej niz 110 nie jedzie.

: sob maja 15, 2010 13:39
autor: Naparstek
Wypnij wtyczkę z czujnika, odpal auto i zobacz czy jest jakaś różnica.

: sob maja 15, 2010 13:57
autor: Duszek2611
Nie ma zadnej różnicy po wypieciu przewodu z czujnika. Dodam tez ze po lekkim wcisnieciu pedału gazu obroty sa prawie takie jak powinny byc. Zawór Przeczyscilem. Moze przez ten sterownik tak sie dzieje,chociaz Watpie w to. Czekam az przyjdzie