Strona 1 z 2

EGR piszczy przy włączonym zapłonie AXR

: śr maja 12, 2010 10:38
autor: kiss
po przekręceniu zapłonu przy otwartej masce wyraźnie słychać pisk wydobywający się z EGR.
Co to za objaw?

: śr maja 12, 2010 10:53
autor: Sztomel
Jedno jest pewne, z pewnością nie piszczy EGR tylko sterowanie elektryczne klapą gaszącą lub sama klapa gasząca zacinająca się wewnątrz jej obudowy.

: śr maja 12, 2010 11:15
autor: kiss
gdzie dokładnie znajduje się ta klapa gasząca i czy moge coś z tym zrobić?

Obrazek

: czw maja 13, 2010 03:31
autor: Sztomel
patrząc na załączoną fotkę, na pierwszym jej planie widać okrągły srebrny siłownik zaworu EGR a po jego lewej stronie :
u dołu widać okrągły wypust - jest to gniazdo osi obrotu klapy gaszącej od strony przodu silnika
u góry widać puszkę metalową od strony grodzi komory silnikowej - jest to właśnie obudowa silnika elektrycznego V157 sterującego położeniem klapy gaszącej. Obudowa zaworu EGR i obudowa klapy gaszącej z silniczkiem V157 to dwie oddzielne części a nie tak jak w pozostałych silnikach VP i PD gdzie klapa gasząca i zawór EGR znajdują się w jednej obudowie. Aby zobaczyć w jakiej pozycji jest klapa gasząca i jak nią steruje ECU za pomocą silniczka V157 podczas gaszenia silnika, wystarczy tylko odpiąć od wlotu do obudowy klapy gaszącej ten gumowy wąż powietrza doładowanego z szybkozłączką i spojrzeć do wnętrza obudowy klapy gaszącej. Proponuję najpierw zdjąć ten wąż z obudowy klapy gaszącej a potem niech druga osoba uruchamia i gasi silnik a Ty popatrz jak to działa i osłuchaj dokładnie czy piszczenie dochodzi z wnętrza obudowy V157 czy też powoduje go zacinająca się sama klapa gasząca.

[ Dodano: 13 Maj 2010 03:37 ]
tak to wygląda : http://i33.tinypic.com/23h524g.jpg
pokrywkę obudowy mechanizmu V157 sterującego klapą też można zdjąć i sprawdzić jak tam się mają koła zębate i ile tam jest wewnątrz oleju z dolotu, trzeba to tylko opukać i pokrywka odskoczy.

[ Dodano: 13 Maj 2010 03:47 ]
wpisz sobie w google hasło "Motor for Intake Manifold Flap (V157)" i w linkach będziesz miał opis wraz z fotkami (wiadomo, jeśli klikniesz na tłumaczenie strony przy linkach to więcej z tego zrozumiesz).

: ndz maja 16, 2010 20:31
autor: kiss
Sztomel, a jesteś pewny że to jest jakaś usterka? Gadałem z kolegą od AXRa i twierdzi że też tak ma. Też mu tam coś piszczy
Może po prostu tak ma być?

Panowie z AXR, prosze, wypowiedzcie się :bigok:

: ndz maja 16, 2010 20:37
autor: Sztomel
usterka będzie jak pokaże się błąd nieprawidłowej pracy sterowania klapą gaszącą gdy czujniki krańcowe nie dadzą sygnału do ECU o jej otwarciu lub zamknięciu ale pisałeś o przyczynach piszczenia a takiego objawu nie powinno być.

: ndz maja 16, 2010 20:47
autor: waldeklubon
U mnie też piszczy a żadnych błędów nie ma wiec nie szukam dziury w całym!

: ndz maja 16, 2010 20:52
autor: golfmaniac22
umnie tez piszczy

: pn maja 17, 2010 01:22
autor: tjwasiak
A niech Wam piszczy jeśli Wam to nie przeszkadza. Prawda jest jednak taka że to objaw niesprawności i tyle.

: pn maja 17, 2010 20:02
autor: ThoMass
Dokładnie potrafi ta klapa popiskiwać, a raczej silnik/mechanizm ruszający tą klapą.
U mnie piszczała przez jakiś czas ale przestało. Fakt jest taki, że jest to jakaś usterka i pod vagiem mam ten błąd V157 (Motor for Intake Manifold Flap)
Ale czas najwyższy się zabrać ca ta klapę i ja rozebrać i sprawdzić co w niej nie gra.

: pn maja 17, 2010 21:09
autor: pinoklas
Witam

Mam axr silniczek i nic nie piszczy .
Pozdrawiam

: wt maja 18, 2010 08:13
autor: stanislawski
Specjalnie po przeczytaniu posta przed chwilą poszedłem do auta, ale mimo wszystko żadnego piszczenia nie stwierdzam. Z tym, że mam EGR'a zaślepionego.

: czw maja 20, 2010 20:22
autor: kiss
Rozmawiałem przed chwilą z mechanikiem z ASO SEATA i powiedział, że ten wydobywający się dźwięk z tej klapy gaszącej to normalna sytuacja, że tak pracuje na włączonym zapłonie.

Mam jeszcze pytanie:
Chciałbym wymontować tą klapę gaszącą w celu wyczyszczenia, bo jest troszkę zaolejona. Czy potem będę musiał przeprowadzić adaptację vagiem?
Jeśli tak to kaka jest procedura?

: pn maja 24, 2010 13:27
autor: Sztomel
Niczego nie trzeba adaptować pod warunkiem, że wszystko złoży się tak jak było w momencie jej rozbiórki - chodzi o to aby wyłączniki krańcowe dawały odpowiedni sygnał.