Strona 1 z 2

1.9 D 1Y co to za wężyk?? wysoka temperatura.

: wt maja 11, 2010 18:24
autor: Dansli
mam mały problem odnosnie temperatury cieczy chlodzacej

otóz autko sie troszke grzeje wg mnie za czesto załącza sie wentylator ( dzis np. po przejechaniu ok 10 kilometrów pozniej przerwa na godzine spowrotem i wentylator sie zalacza dodajac ze temp zewnetrzna ok 15 stopni, jak stoi na wolnych obrotach to dlugo trzabe czekac az sie zagrzeje)

nie wiem czy termostat za pozno otwiera czy czujnik temp który zalacza wentylator jest zły ( oba weze dolny i górny cieple) po otwarciu powoli korka ze zbiorniczka słychac syczenie ale plynu nie wywaliło czyli cisnienie jest ale nie wiem czy wystarczajace i czy nie wymienic tez korka


dodaje jeszcze 2 foty z zapytaniem od czego jest ten wezyk i czy on tez tu nie robi złej roboty
co to za wezyk i czy jest dobrze podpięty
Obrazek
Obrazek
jesli ktos wie prosze o podpowiedz :D dodam ze silnik to 1.9D 1Y

: wt maja 11, 2010 21:15
autor: Michał_1977
Dansli pisze:co to za wezyk i czy jest dobrze podpięty
Ktoś zamontował jakiś zawór...prawdopodobnie zwrotny,tylko po co?...
Możesz zrobić fotkę z boku?Jak to jest podpięte?Do czego?Z góry nie widać dobrze :bajer:

: wt maja 11, 2010 21:37
autor: Dansli
jeden koniec pomaranczowego weza jest podpiety do jednego przewodu grubego a drugi do drugiego ( podejzewam ze powrot jest spiety z zasilaniem w nagrzewnicy) dzis juz nie dam rady ale jutro moze zrobie foto btw na pierwszym zdjeciu widac lepiej do czego jest podpiety

: wt maja 11, 2010 21:42
autor: Michał_1977
Dansli pisze:podejzewam ze powrot jest spiety z zasilaniem w nagrzewnicy
Nie może tak być [-X ...

[ Dodano: 11 Maj 2010 21:43 ]
Daj jutro foto :bajer:

: wt maja 11, 2010 21:49
autor: vwlukasz
a moze taki jakis zaworek zamykajacy przeplyw plynu przez nagrzewnice a wezyk ogrodowy poprostu zamyka obwod plynu

: śr maja 12, 2010 09:20
autor: kret077744
to są te nieszczęsne zaworki na wężykach do nagrzewnicy, te dwa grube są połączone ze sobą jednym mniejszym, tyle że każdy to wywala, jesli nagrzewnica słabo grzeje i w znacznej czesci przypadków poprawia grzanie (jesli przegrody są całe i sprawne). U mnie były te zaworki, wywaliłem je i połączyłem prostymi rurkami. Żadnej róznicy w temp silnika nie widze. Zaworki jedynie to nagrzewnice zamulają :P (w sensie że nie ma dobrego przepływu przez nagrzewnicę i zimą na 3cim biegu może nie lecieć już tak mocno gorące powietrze jak powinno). Ogólnie to nic nie daje do temperatury silnika, raczej szukaj innej przyczyny...

: śr maja 12, 2010 09:44
autor: arwam
Michaś_1977, to jest ori rozwiązanie w MK2 z silnikami JR na pewno a z jakimi jeszcze to nie wiem.
jeśli te zaworki są dobre to na dzień dobry termosat do wymiany

.
Nie może tak być [-X ...
tak jest w serii.

: śr maja 12, 2010 10:10
autor: Dansli
no wlasnie u mnie jak tak patrzyłem to leci cieple powietrze ale na moj gust powinno lecieć cieplejsze czyli co proponujecie wywalic ten węzyk i ten zawór?? czy zostawić ?? jesli to ori rozwiazanie to lepiej by tak zostało :grin:

jak sprawdzic czy te zaworki sa dobre?? wyciagnac i dmuchac z dwóch stron i sprawdzic czy puszcza tylko z jednej strony??

: śr maja 12, 2010 11:02
autor: kret077744
Dansli, musiałbyś poczukać w wszukiwarce pt "nagrzewnica słabo grzeje", ludzie to wywalają, jesli przyczyną jest słaby przepływ przez nagrzewnice to pomaga na pewno. Warto sprawdzić przegrody, są metalowe z dziurkami i obklejone gąbką i ta gąbka odpada i powoduje mieszanie sie powietrza, ale jesli dobrze CI reguluje pomiedzy ciepłym a zimnym powietrzem (nie czuć że sie miesza) to wywal te zaworki i powinieneś poczuć różnice. Najsprostszy i najszybszy sposób.

: śr maja 12, 2010 13:40
autor: Michał_1977
arwam pisze:tak jest w serii.
Co jet w serii?
Powrót połączony z zasilaniem? :bajer:
Po co?Po to żeby nagrzewnica przewalała wcześniej schłodzoną ciecz?

: śr maja 12, 2010 14:53
autor: kret077744
Michaś_1977 pisze:Co jet w serii?
Powrót połączony z zasilaniem?
ja to miałem ori wsadzone ;) w JP-ku ;) z kolei kolega na jr i 1v już tego nie miał, choć zapewne zostało to wywalone przez poprzednich włascicieli bo wsadzone były home made rurki. Jesli ktoś robi seryjne ori autko moge te zaworki odsprzedać :green_fuck: :helm:

: śr maja 12, 2010 16:42
autor: xxxGlaDxxx
u mnie w JP-eku to wyglądału tak :crazy:

Obrazek

: śr maja 12, 2010 21:54
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Powrót połączony z zasilaniem? :bajer:
tak bo gdyby nie ten bypass to by był problem z odpowietrzeniem przy obecności zaworków
kret077744 pisze:Jesli ktoś robi seryjne ori autko moge te zaworki odsprzedać :green_fuck: :helm:
może ja będę chętny :D


xxxGlaDxxx, nie w każdym aucie to jest

u mnie w białym golfie jest i już po około 2km już cieplutko w kabinie jest

: śr maja 12, 2010 22:27
autor: MaSa_Golf
to bylo oryginalnie chyba do '87, te termostaciki
w JP '87 to mialem, w przeszczepie 1Y '88 i 1V '91 tego juz nie ma
ja w JP'ku to wywalilem, wstawilem dwa kawalki prostej rurki w to miejsce i bylo wszsytko ok :bigok: