Strona 1 z 2

ALH czy duzo mi bierze oleju?->looknij

: wt maja 11, 2010 16:58
autor: blast3r-bley
Witam
Na poczatku tego roku(styczen-luty)mialem wymieniane popychacze hydrauliczne bo tamte padly,juz mialem dosyc "cykania" wiadomo szklanki,olej,filtry,orign itd dalem to do zrobienia pompiarzowi...ale nie o to biega
do dnia dzisiejszego nakulalem ok 4tys km,rocznie gdzies robie 15-18 tys km
i sprawdzilem poziom oleju dzisiaj na zimnym silniku(auto od 2 dni w garazu)i na bagnecie mialem po nizej tych kropeczek,tam na tym wygieciu takurat(nie wiem jak to poprawnie nazwac,wiec mowie wlasnymi slowami :jezor: ) dolalem jakies 200ml swiezej oliwy i jest teraz ok
Czy to duzo mi lyka moj TDIk?(po nizej tych kropeczek byl stan)ponad 4 tys km zrobilem od wymiany i poraz Iwszy dzis dolalem jakies 200ml
a IIga rzecz taka ze pompiarz mi wlal rowne 4L Castrola 10/40 a kupilem 4L+1L i ta litrowke mi oddal cala nieotwarta,czy nie zamalo mi wlal?4L styknie?

Z gory dziekuje wszystkim sluzacym pomoca :pub: +++sy

: wt maja 11, 2010 17:17
autor: souler
nawet nie wiesz jaki byl poziom na poczatku, a juz szukasz dziury w calym. jezdzi? to gdzie problem?

: wt maja 11, 2010 17:20
autor: marcin999
Jak Ci wlał 4 litry to jest dużo więc pewnie miałeś na max powyzej kropek do zagiecia po wymianie. No to masz od tego zagiecia do min jest jakies 400ml. Dolales 200 masz pewnie stan w połowie.
400 ml na 4 tys km to jest 100ml na 1000km. Czyli jest ok. Posprawdzaj czy nie ma wycieków.

: wt maja 11, 2010 18:21
autor: blast3r-bley
kropek nie zostawia
ale mokry jest tu i tam
pstrykne foto i pokaze
poki co obiecane ++syy

: śr maja 12, 2010 01:17
autor: fleshu
I odepnij wreszcie tą odmę ehhe > musiałem ci chyba wspominać apropos poprzednich twoich napraw. Przynajmniej oliwa przestanie znikać i dolot będzie czysty.

: śr maja 12, 2010 08:32
autor: FURMAN TDI
marcin999 pisze:400 ml na 4 tys km to jest 100ml na 1000km. Czyli jest ok. Posprawdzaj czy nie ma wycieków.
Mówisz ze to jest ok, to wychodzi od wymiany do wymiany 1,5L :chytry: ja swoim po wymianie 7tyś i jeszcze nic nie dolewałem aczkolwiek zaobserwowana mała różnica

[ Dodano: 12 Maj 2010 08:38 ]
ale jeśli to jest jak pisze blast3r-bley, 200ml po 4tyś no to o połowę mniej a więc dopuszczalnie :bajer:

: śr maja 12, 2010 11:42
autor: blast3r-bley
ma ktos jakies foto,albo temat jak to rozpykac z ta odma?
cos takiego kupic ? http://www.allegro.pl/item1018211787_oi ... dolot.html

: śr maja 12, 2010 12:34
autor: Piasek
4L w ALH to jest idealnie 4/5 "miarki" czyli przykryty cały obszar "optimum" (zakropkowany czy zakreskowany) na bagnecie. Zużycie o którym piszesz to żadne zużycie biorąc pod uwagę twoje przebiegi (bardzo małe) i zapewne częsta jazda na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku. Mój firmowy ALH (353 tyś km) pełnego syntetyka brał ok 1,5L na 3 tyś km !! i to można nazwać zużyciem oleju (obecnie czeka go wymiana pierścieni tłokowych plus robota całej góry: szklanki, uszczelniacze itp)

: śr maja 12, 2010 12:49
autor: marcin999
FURMAN TDI pisze:Mówisz ze to jest ok, to wychodzi od wymiany do wymiany 1,5L
Miałem na myśli że jest ok biorąc pod uwagę zalecenia producenta, a producent dopuszcza 1L na 1000 km, więc u kolegi jest zaledwie 10% :bigok:

Ja też mam mniej więcej takie zużycie oleju, ale jeżdzę głównie w mieście na zimnym silniku albo w trasie z dużymi predkosciami tylko że mam zajechane uszczelnienia w turbo.

: śr maja 12, 2010 13:12
autor: FURMAN TDI
marcin999 pisze:
Miałem na myśli że jest ok biorąc pod uwagę zalecenia producenta, a producent dopuszcza 1L na 1000 km, więc u kolegi jest zaledwie 10% :bigok:
Przyznam szczerze, że pierwsze słysze ale gdybym miał tyle lać to ja pier.... takiego producenta i te klekoty :chytry:no daj spokuj 15tyś.km dolewki do 15LITRóW :chytry:Gdzie tak pisze?

[ Dodano: 12 Maj 2010 13:18 ]
Dawaj tu text jeśli możesz bo nie uwieże :grin:

: śr maja 12, 2010 14:52
autor: marcin999
Jak nie wierzysz dzwoń do serwisu to Cię poinformują. Możesz jeszcze poszukac po forach nawet na naszym jest troche info na ten temat. Myślę że ten zapis jest w OWG samochodu i jest to maksymalne przyjmowane zużycie oleju.
Dlaczego producent podaje takie duże??? Po to żeby nie było reklamacji.

: śr maja 12, 2010 15:19
autor: Piasek
marcin999 pisze:Dlaczego producent podaje takie duże??? Po to żeby nie było reklamacji.
Ciekawe tylko co na to jakiś urząd dokonujący homologacji pojazdu i mierzący normy emisji spalin ?? Dalej --> bajki producenta o Euro4 czy 5 jak silnik wpierdziela litr oleju na 2 tyś km... Myślę że to jest dobry hak na producenta takiego pojazdu który uparcie twierdzi ze auto z przebiegiem 20 tyś km ma prawo brać 3L oleju od wymiany do wymiany... I żadne OWG to nie pomogą - pojazd najzwyczajniej nie spełnia norm emisji spalin...

: śr maja 12, 2010 15:20
autor: poolak2006
Dokładnie nie pamiętam jak jest w książce napisane, ale jak to zobaczyłem to też się wystraszyłam :bajer: i jest to chyba właśnie 1l/1000km. Ale mam nadzieję że każdy domyśla się dlaczego tak napisali i nie trzeba tego brać tak, że jak poniżej 1/1000 to ok :bajer: Zużycie oleju też zależy jak operujesz pedałem gazu jak jest cały czas w deskę w deskę to wiadomo że będzie brał więcej. Po mojemu nie ma tragedii jak do tej pory.

[ Dodano: 12 Maj 2010 15:27 ]
A i do ALH na max wchodzi 4,5L więc jak zalał 4L to miałeś gdzieś w połowie na bagnecie (i tak powinno się zalewać)

: śr maja 12, 2010 16:24
autor: Enten
Piasek pisze:4L w ALH to jest idealnie 4/5 "miarki" czyli przykryty cały obszar "optimum" (zakropkowany czy zakreskowany) na bagnecie.
Idealnie czyli?

Na dnie miski zbiera się nagar z przepracowanego oleju. Nie ma czegoś takiego jak idealnie w 4/5... Między max a min (obszar zakropkowany) jest 1L oleju. Różnie wchodzi do różnych silników.
Słusznym jest, że przy zmianie oleju wlewa się 4l i faktycznie jest ok (zazwyczaj pomiędzy połową a max).