ALH czy duzo mi bierze oleju?->looknij

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

ALH czy duzo mi bierze oleju?->looknij

Post autor: blast3r-bley » wt maja 11, 2010 16:58

Witam
Na poczatku tego roku(styczen-luty)mialem wymieniane popychacze hydrauliczne bo tamte padly,juz mialem dosyc "cykania" wiadomo szklanki,olej,filtry,orign itd dalem to do zrobienia pompiarzowi...ale nie o to biega
do dnia dzisiejszego nakulalem ok 4tys km,rocznie gdzies robie 15-18 tys km
i sprawdzilem poziom oleju dzisiaj na zimnym silniku(auto od 2 dni w garazu)i na bagnecie mialem po nizej tych kropeczek,tam na tym wygieciu takurat(nie wiem jak to poprawnie nazwac,wiec mowie wlasnymi slowami :jezor: ) dolalem jakies 200ml swiezej oliwy i jest teraz ok
Czy to duzo mi lyka moj TDIk?(po nizej tych kropeczek byl stan)ponad 4 tys km zrobilem od wymiany i poraz Iwszy dzis dolalem jakies 200ml
a IIga rzecz taka ze pompiarz mi wlal rowne 4L Castrola 10/40 a kupilem 4L+1L i ta litrowke mi oddal cala nieotwarta,czy nie zamalo mi wlal?4L styknie?

Z gory dziekuje wszystkim sluzacym pomoca :pub: +++sy


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt maja 11, 2010 17:17

nawet nie wiesz jaki byl poziom na poczatku, a juz szukasz dziury w calym. jezdzi? to gdzie problem?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt maja 11, 2010 17:20

Jak Ci wlał 4 litry to jest dużo więc pewnie miałeś na max powyzej kropek do zagiecia po wymianie. No to masz od tego zagiecia do min jest jakies 400ml. Dolales 200 masz pewnie stan w połowie.
400 ml na 4 tys km to jest 100ml na 1000km. Czyli jest ok. Posprawdzaj czy nie ma wycieków.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » wt maja 11, 2010 18:21

kropek nie zostawia
ale mokry jest tu i tam
pstrykne foto i pokaze
poki co obiecane ++syy


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr maja 12, 2010 01:17

I odepnij wreszcie tą odmę ehhe > musiałem ci chyba wspominać apropos poprzednich twoich napraw. Przynajmniej oliwa przestanie znikać i dolot będzie czysty.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr maja 12, 2010 08:32

marcin999 pisze:400 ml na 4 tys km to jest 100ml na 1000km. Czyli jest ok. Posprawdzaj czy nie ma wycieków.
Mówisz ze to jest ok, to wychodzi od wymiany do wymiany 1,5L :chytry: ja swoim po wymianie 7tyś i jeszcze nic nie dolewałem aczkolwiek zaobserwowana mała różnica

[ Dodano: 12 Maj 2010 08:38 ]
ale jeśli to jest jak pisze blast3r-bley, 200ml po 4tyś no to o połowę mniej a więc dopuszczalnie :bajer:



blast3r-bley
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 11:28
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: blast3r-bley » śr maja 12, 2010 11:42

ma ktos jakies foto,albo temat jak to rozpykac z ta odma?
cos takiego kupic ? http://www.allegro.pl/item1018211787_oi ... dolot.html


mk3,mk3 GTI Edition,RMC 2.0 16v,mk4 ALH,A4 B6 AWX S-line,Skoda Octavia II RS 170PS,polo 9n2 ASZ 131ps+,Golf V TOUR TDI 08r.,PSA HDI,BMW E60 525d,Leon BLS FR,mk6 2.0 TDI CR Carat,Seat Ibiza 1.6TDI CR COPA...
->VW 1.6 BSE HIGHLINE

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr maja 12, 2010 12:34

4L w ALH to jest idealnie 4/5 "miarki" czyli przykryty cały obszar "optimum" (zakropkowany czy zakreskowany) na bagnecie. Zużycie o którym piszesz to żadne zużycie biorąc pod uwagę twoje przebiegi (bardzo małe) i zapewne częsta jazda na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku. Mój firmowy ALH (353 tyś km) pełnego syntetyka brał ok 1,5L na 3 tyś km !! i to można nazwać zużyciem oleju (obecnie czeka go wymiana pierścieni tłokowych plus robota całej góry: szklanki, uszczelniacze itp)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr maja 12, 2010 12:49

FURMAN TDI pisze:Mówisz ze to jest ok, to wychodzi od wymiany do wymiany 1,5L
Miałem na myśli że jest ok biorąc pod uwagę zalecenia producenta, a producent dopuszcza 1L na 1000 km, więc u kolegi jest zaledwie 10% :bigok:

Ja też mam mniej więcej takie zużycie oleju, ale jeżdzę głównie w mieście na zimnym silniku albo w trasie z dużymi predkosciami tylko że mam zajechane uszczelnienia w turbo.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr maja 12, 2010 13:12

marcin999 pisze:
Miałem na myśli że jest ok biorąc pod uwagę zalecenia producenta, a producent dopuszcza 1L na 1000 km, więc u kolegi jest zaledwie 10% :bigok:
Przyznam szczerze, że pierwsze słysze ale gdybym miał tyle lać to ja pier.... takiego producenta i te klekoty :chytry:no daj spokuj 15tyś.km dolewki do 15LITRóW :chytry:Gdzie tak pisze?

[ Dodano: 12 Maj 2010 13:18 ]
Dawaj tu text jeśli możesz bo nie uwieże :grin:



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr maja 12, 2010 14:52

Jak nie wierzysz dzwoń do serwisu to Cię poinformują. Możesz jeszcze poszukac po forach nawet na naszym jest troche info na ten temat. Myślę że ten zapis jest w OWG samochodu i jest to maksymalne przyjmowane zużycie oleju.
Dlaczego producent podaje takie duże??? Po to żeby nie było reklamacji.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6869
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr maja 12, 2010 15:19

marcin999 pisze:Dlaczego producent podaje takie duże??? Po to żeby nie było reklamacji.
Ciekawe tylko co na to jakiś urząd dokonujący homologacji pojazdu i mierzący normy emisji spalin ?? Dalej --> bajki producenta o Euro4 czy 5 jak silnik wpierdziela litr oleju na 2 tyś km... Myślę że to jest dobry hak na producenta takiego pojazdu który uparcie twierdzi ze auto z przebiegiem 20 tyś km ma prawo brać 3L oleju od wymiany do wymiany... I żadne OWG to nie pomogą - pojazd najzwyczajniej nie spełnia norm emisji spalin...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr maja 12, 2010 15:20

Dokładnie nie pamiętam jak jest w książce napisane, ale jak to zobaczyłem to też się wystraszyłam :bajer: i jest to chyba właśnie 1l/1000km. Ale mam nadzieję że każdy domyśla się dlaczego tak napisali i nie trzeba tego brać tak, że jak poniżej 1/1000 to ok :bajer: Zużycie oleju też zależy jak operujesz pedałem gazu jak jest cały czas w deskę w deskę to wiadomo że będzie brał więcej. Po mojemu nie ma tragedii jak do tej pory.

[ Dodano: 12 Maj 2010 15:27 ]
A i do ALH na max wchodzi 4,5L więc jak zalał 4L to miałeś gdzieś w połowie na bagnecie (i tak powinno się zalewać)



Enten
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: czw lis 23, 2006 01:50
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: Enten » śr maja 12, 2010 16:24

Piasek pisze:4L w ALH to jest idealnie 4/5 "miarki" czyli przykryty cały obszar "optimum" (zakropkowany czy zakreskowany) na bagnecie.
Idealnie czyli?

Na dnie miski zbiera się nagar z przepracowanego oleju. Nie ma czegoś takiego jak idealnie w 4/5... Między max a min (obszar zakropkowany) jest 1L oleju. Różnie wchodzi do różnych silników.
Słusznym jest, że przy zmianie oleju wlewa się 4l i faktycznie jest ok (zazwyczaj pomiędzy połową a max).
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 16:25 przez Enten, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.
Golf MK1 1978 1.1 GG > 1.6D JK > 1.9TDI ASZ + GTB2260VK
Audi A3 8P Sportback 2.0 TDI BKD + GTB2260VK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości