Strona 1 z 1

Pytanko o czujnik temperatury w AUDI

: pn maja 10, 2010 19:31
autor: GRIZLI
Cześć

Czy ktoś orientuje się w temacie, czy w AUDI 80 B4 - 1.9 TDI 1Z rok 1994, czujnik temperatury zamontowany na wyjściu z głowicy przy ścianie grodziowej kabiny, służy tylko dla wskaźnika temperatury, czy też wspólnie do ECU? Jest jeszcze jeden, na wyjściu z głowicy do chłodnicy - gruby wąż górny. Ogólnie wskazówka temperatury dochodzi bardzo oporowo do max 60 stopni. Nie mam obecnie przejściówki z OBDII na OBDI aby wszystko posprawdzać. Gdy na wskaźniku jest 60 stopni, dolny wąż od obudowy termostatu do chłodnicy oraz górny od głowicy do chłodnicy są zimne, czyli termostat raczej trzyma.
Czujnik jest inny niż większość w VW/AUDI, kostka okrągła 3 PIN i do tego wyrąbiście drogi -prawie 80 zł. Jeśli on odpowiada tylko za błędne wskazanie temperatury, nie ma problemu. Gorzej jeśli sygnał z niego idzie także do ECU...?

Temat jest intrygujący, mam nadzieję, że czujnik stanowi przyczynę niepokojącego zjawiska. Mianowicie podczas przyspieszania, ostrzejszego lub podczas jazdy przy prędkości około 90-95 km przy próbie przyśpieszenia do 100-110, następują gwałtowne szarpnięcia silnika. Efekt dosłownie jakby ktoś na 0,5 s odcinał całkowicie dopływ paliwa i nagle go włączał. Czasem szarpnie 1 raz a czasem 2-3 razy z rzędu, tak 3-4 razy w ciągu 2s - bardzo nieprzyjemne odczucie.Szarpie przy tym aż samochodem i boję się, że w końcu pasek nie wytrzyma albo przeskoczy. Pewnie po logach wyjdzie coś ciekawszego ale na razie czekamy na kabelek.

: wt maja 11, 2010 16:02
autor: bieniek1984
Ogólnie możesz zmienić na termostat whelera z tego co pamiętam to polecają je na A80k. Zrób logi będzie wiadomo. Wydaje mi sie ze żeby czujnik dawał sugnał też do ECU miusi być 4 pinowy. Sprawdz spirometrem temp w zbiorniczku. bez VAGa ani rusz :/

: śr maja 12, 2010 17:12
autor: GRIZLI
No i ciekawostka, wczoraj dostałem przejściówkę. Uruchomiłem silnik, chodził sobie na wolnych obrotach i tak po 10s nagle szarpnął sobie raz ale konkretnie. Porobiłem kilka zrzutów ale nie wiem ,czy co to wyjaśni. Co do temperatury silnika, VAG pokazuje prawidłowo, silnik równo nagrzewa się. Przekłamuje jedynie wskaźnik w zegarach na (-). termostat sprawdzony, otwiera prawidłowo a mi najbardziej zależy na wyeliminowaniu tych szarpnięć. Dodam, że filtr paliwa nówka, wężyki paliwowe nowe, brak nawet najmniejszej ilości powietrza w przewodach. Przewody od Turbo są prawie suche, w środku jest tylko leciutka mgiełka olejowa na ściankach. Sztanga chodzi lekko, bez oporów. Nie podobają mi się korekcje..źle to chyba wygląda.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: śr maja 12, 2010 18:26
autor: tjwasiak
Nie widzę żadnej ciekawostki.
Po pierwsze na pierwszym zrzucie masz błąd czujnika temperatury cieczy.
Po drugie czego szukasz na zimnym silniku? Taka diagnostyka nadaje się do kosza. Rozgrzej silnik do 90*C i wtedy sprawdzaj cokolwiek.

: śr maja 12, 2010 18:34
autor: GRIZLI
Wszystkie oprócz ostatniego faktycznie w trakcie nagrzewania ale ostatni z kanałami 1 i 4 już praktycznie na ciepłym. Co do czujnika temp wiem, że jest uszkodzony. A 2 pozostałe błędy? Dlaczego w kanale 4, jest wartość ATDC oraz BTDC ? Cz obie nie powinny być takie same?
Jakie logi porobić na ciepłym aby móc dowiedzieć się czegoś pewniejszego ?

: śr maja 12, 2010 20:42
autor: tjwasiak
Z tego co widzę masz dosyć mocno przyspieszony statyczny kąt wtrysku. To może być jedna z przyczyn dla których na wolnych obrotach kąt wtrysku jest wcześniejszy niż żąda ECU.
Co do pozostałych błędów - jeden wynika z problemów z ciśnieniem doładowania (tu kłania się dynamiczny log grupy 011 - tyle że na wysokim biegu, bo przy 8bitowym ECU na III biegu log niewiele jest wart). A drugi - no cóż, dopóki sterownik normalnie działa to żyj z nim.