Strona 1 z 2

szarpie podczas jazdy

: ndz maja 09, 2010 22:50
autor: RZT
Siemanko panowie moj 1Z szarpie podczas jazdy czym to moze byc spowodowane czyscilem wtyczke od nastawnika psikalem wd nic nie daje nastawnik czyszczony pol roku temu brak falusa brak szrpania na 4 5 biegu tylko przerywa jak by mu wachy zbraklo dodam zze brak powietrza w przewodach co to moze byc pomocy

POZDRO 600 :grrr: :grrr:

: ndz maja 09, 2010 23:14
autor: Fahoo
kolego opisz sytuacje kiedy to sie dzieje?
szarpie cały czs czy przy lekkim dotknieciu gazu czy pełnym wcisnieciu i przyspieszaniu?

: pn maja 10, 2010 06:22
autor: RZT
jak odpale chodzi normalnie od czasu do czasu go poszarpie jak jade :goof: szarpie go tak jak by mu cieczki zbraklo niezaleznie czy przyspieszam czy jade stala predkoscia wlasnie wrocilem z trasy do 100 go nie szarpie obrty 2tys z groszem nic nie bylo jechalem tak do 3tys i go zaczelo zucac jak kota po tyfusie i ustalo szarplo go z 6 razy podpiolem go pod waga i wyskoczylo mi uszkodzony pedal gazu i uszkodzony modul sterujacy skasowalem bledy i znowu odczytalem i znowu wyskoczyl blad uszkodzony modul sterujacy skasowalem i pare razy znowu odczytalem i jak narazie nie wyskakuje

: pn maja 10, 2010 06:44
autor: tjwasiak
Jeśli błędy wystąpią następnym razem to dobrze by było gdybyś wrzucił ich numery. Twój problem może leżeć w uszkodzeniu wiązki elektrycznej - właśnie pedału gazu.

: pn maja 10, 2010 21:30
autor: Fahoo
sprawdz ecu
czyli wiązke ,wtyczke i czy nie masz w nim akwarium

: pn maja 10, 2010 21:47
autor: RZT
ok zdam relacje jutro :bigok:

: pn maja 10, 2010 21:58
autor: mateusz_kajtek
nie chce zakładać nowego tematu a moja sytuacja jest bardzo podobna, silnik 1.9 TD (AAZ) szarpie tylko przy lekkim (naprawdę delikatnym) dodawaniu gazu przy obrotach około 2000 na nieco wyższych lub nizszych obrotach też da się to zauwazyć, ogólnie problem znika na wyższych obrotach tak od około 2500 lub przy mocniejszym wciśnieciu gazu też zaczyna przyszpieszać i juz nie przerywa...

: wt maja 11, 2010 10:33
autor: munior
mateusz_kajtek pisze:nie chce zakładać nowego tematu a moja sytuacja jest bardzo podobna, silnik 1.9 TD (AAZ) szarpie tylko przy lekkim (naprawdę delikatnym) dodawaniu gazu przy obrotach około 2000 na nieco wyższych lub nizszych obrotach też da się to zauwazyć, ogólnie problem znika na wyższych obrotach tak od około 2500
Sprawdż sobie kolego czy coś złego nie dzieje się z nieszczęsnym dolnym kołem pasowym w naszych AAZ -etach .Bo wymieniony boost pin (pamiętam :grin: )może szybko dobić kończący się klin na wale .Jeżeli tam wszystko jest ok. to masz problem z pompą lub wtryskami z naciskiem na któryś wtrysk .Wykręć i daj do sprawdzenia.

: wt maja 11, 2010 14:43
autor: mateusz_kajtek
munior, koło pasowe było wymieniane i klin sprawdzony, wszystko chodzi równo nic się nie gibie, a to szarpanie jest od kąd pamiętam ale jakoś wcześniej nie interesowałem się tym tylko wcisnąłem mocniej na gaz i szarpanie ustawało...

[ Dodano: 11 Maj 2010 14:51 ]
i dodam że ogólnie przy zmianie biegów trzeba umieć się z autem obchodzić naprawdę delikatnie żeby nie szarpało przy zmianach biegów przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, ja z autekiem jestem obyty to jeżdże płynnie ale jak ktos wsiada po raz pierwszy to zdecydowanie jazda szarpana bo auto bardzo czułe tj przy puszczaniu sprzęgła jest dosłownie punkt w którym auto reaguje, w benzynie rodziców sprzegło jest bardziej plynne czy to ze względu na wiek auta, zuzycie sprzęgła itp?

: wt maja 11, 2010 23:12
autor: munior
mateusz_kajtek pisze:i dodam że ogólnie przy zmianie biegów trzeba umieć się z autem obchodzić naprawdę delikatnie żeby nie szarpało przy zmianach biegów przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, ja z autekiem jestem obyty to jeżdże płynnie ale jak ktos wsiada po raz pierwszy to zdecydowanie jazda szarpana bo auto bardzo czułe tj przy puszczaniu sprzęgła jest dosłownie punkt w którym auto reaguje, w benzynie rodziców sprzegło jest bardziej plynne czy to ze względu na wiek auta, zuzycie sprzęgła itp?
No to teraz nie bardzo wiem czy problem masz ze sprzęgłem czy z nie równą pracą silnika .Bo to dwie zupełnie różne rzeczy i objawy są diametralnie różne .Jezeli silnik na jałowym zarówno przy powolnym dodawaniu gazu jak i przy gwałtownym chodzi równo w pełnym zakresie obrotów to masz problem prawdopodobnie ze sprzegłem a nie z nierówną pracą silnika .

: śr maja 12, 2010 07:52
autor: mateusz_kajtek
silnik chodzi równo chodzi o to ze to sprzęgło jest bardzo czułe i łapie w jednym punkcie, i też o to że jak jadę na jakims biegu to gdy puszcze gaz to czuć najpierw szarpnięcie autem i dopiero zwalnianie i to samo gdy dodaje gazu, najpierw szarpnięcie i zaczyna przyspieszać, poprostu nie dzieje się to płynnie tak jak bym chciał...

: śr maja 12, 2010 11:39
autor: munior
mateusz_kajtek pisze:silnik chodzi równo chodzi o to ze to sprzęgło jest bardzo czułe i łapie w jednym punkcie, i też o to że jak jadę na jakims biegu to gdy puszcze gaz to czuć najpierw szarpnięcie autem i dopiero zwalnianie i to samo gdy dodaje gazu, najpierw szarpnięcie i zaczyna przyspieszać, poprostu nie dzieje się to płynnie tak jak bym chciał...
Coś masz na 100%nie halo ze sprzęgłem .Nie wiem jak jest w golfie ale jeżeli tak jak u mnie w audi to może to być albo pompka sprzęgła albo siłownik w skrzyni .Możliwe też że coś jest nie tak z samym sprzęgłem .A to sprawdziłeś? : silnik na jałowym zarówno przy powolnym dodawaniu gazu jak i przy gwałtownym chodzi równo w pełnym zakresie obrotów ?Bo w dalszym ciągu nie wiadomo czy to wina nierówno pracującego silnika czy sprzęgła .A to dwie zupełnie różne rzeczy

: sob maja 15, 2010 13:12
autor: mateusz_kajtek
munior, troche zamieszania narobiłem, sprzegło raczej ok, szrapanie występuje w przypadkach:
1 - gdy zmienię bieg, odpuszcze sprzęgło i zdecydowanie nacisnę na gaz (wtedy jest jedno szarpnięcie - reakcja na gaz, być może to normalne)
2 - w zakresie obrotów około 2000 (na mniejszych obrotach też) niemal na każdym biegu ale tylko przy naprawdę delikatnym naciskaniu gazu (bo gdy wcisnę mocniej na gaz to już zaczyna płynnie przyspieszać) lub nawet przy trzymaniu go na obrotach około 2000 cały czas podczas jazdy to tez jest wyczuwalne to podszarpywanie, i tak jak wcześniej pisałem, gdy mocniej wcisne na gaz to przestaje podszarpywać i płynnie sie rozpędza...

: sob maja 15, 2010 13:28
autor: munior
mateusz_kajtek pisze:1 - gdy zmienię bieg, odpuszcze sprzęgło i zdecydowanie nacisnę na gaz (wtedy jest jedno szarpnięcie - reakcja na gaz, być może to normalne)
Nie normalne .Coś masz nie halo z pompą wtryskową albo z wtryskami(wtryskiem).Nie ma innego sposobu żeby się upewnić jak wykręcić i dać do sprawdzenia wtryski .