Strona 1 z 1

[Touran BXE 2007] Problemy z odpaleniem silnika po postoju

: ndz maja 09, 2010 22:13
autor: Vivio
Witam,
Auto: VW Touran 2007 1,9 TDI silnik BXE, przebieg:122000km
Mam problemy z odpaleniem auta po dłuższym postoju, po 8 godzinach problem na pewno występuje. Trzeba kręcić z 10 -15 razy aby odpalił, jak już odpali to potem zapala od pierwszego razu, nie ma potem znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Byłem w serwisie i stwierdzili spalone 3 świece żarowe, wymienili i powiedzieli że już OK, ale sytuacja znowu się powtarza. Czy jest możliwe aby przez 2 dni i przy przejechaniu 50km znowu spaliły się świece żarowe czy tez problem leży od samego początku gdzie indziej ?
Ktoś ma jakiś pomysł co się dzieje ?
Dzięki za podpowiedzi.

: ndz maja 09, 2010 22:53
autor: mateo86
A przez te 2 dni po wymianie było ok? Moim zdaniem przy obecnych temperaturach powinien odpalić nawet gdyby żadna swieca nie grzała.

: ndz maja 09, 2010 23:20
autor: Vivio
Przez te 2 dni było ok, ale nie stał dłużej niż 4 godziny.
Też mi się wydaje że przy aktualnych temperaturach świece żarowe nie są wymagane do zapalania autka.

: ndz maja 09, 2010 23:33
autor: doggie
świece grzeją dopiero poniżej +5 st. C, co do zapalania to być może cofa ci się paliwo w układzie

: śr maja 19, 2010 00:33
autor: Muszka.d
To jest mankament touran-ów...

Zła dawka paliwa... gdzieś o tym czytałem...

Podobno wizyta u chłopaków zajmujących się chip-tuningiem pomaga....

: śr maja 19, 2010 01:02
autor: tjwasiak
Gdyby nie odpalał na ciepło to tak... Ale nie po 8 godzinach stania!!! To nie jest z pewnością problem dawki rozruchowej!

: śr maja 19, 2010 10:52
autor: PinkFloyd
mettenos pisze:świece grzeją dopiero poniżej +5 st. C, co do zapalania to być może cofa ci się paliwo w układzie
Z tym bym sie zgodził, poza tym w PD takie objawy daje eż padanie pompy vacum lub jej nieszczelność , na zimno jest dośc duża dawka i dawana od razu z dołu wiec to nie problem dawki ani swiec żarowych.

: śr maja 19, 2010 22:52
autor: zaloga
Sprawdź po dłuższym postoju czy nie masz powietrza w przewodzie paliwowym idącym od filtra paliwa.

: śr maja 19, 2010 22:55
autor: PinkFloyd
zaloga pisze:Sprawdź po dłuższym postoju czy nie masz powietrza w przewodzie paliwowym idącym od filtra paliwa.
W PD przewody sa czarne - trzeba założyc przeźroczyste

: śr maja 19, 2010 23:01
autor: zaloga
PinkFloyd pisze:
zaloga pisze:Sprawdź po dłuższym postoju czy nie masz powietrza w przewodzie paliwowym idącym od filtra paliwa.
W PD przewody sa czarne - trzeba założyc przeźroczyste
To tak by trzeba było zrobić może paliwo się cofa lub fitr nie szczelny, a objawy na to wskazują

: sob maja 29, 2010 23:15
autor: Vivio
A czy silnik nie powinien ciągnąć najpierw paliwa z filtra paliwa ? Otworzyłem filtr i jest pełny paliwa pomimo tego że auto nie chce zapalić ? i wtedy nie ważne jest paliwo w przewodzie ze zbiornika bo jest w filtrze ?
Wymieniłem filtr paliwa na nowy i problemy z zapalaniem dalej się powtarzają także myślę że filtr paliwa jest szczelny, poza tym nie śmierdzi paliwem w komorze silnika.

: pn maja 31, 2010 19:08
autor: zaloga
Sama wymiana filtra nie wystarczy ponieważ możesz mieć nieszczelność na przewodach paliwowych, więc trzeba założyć przezroczysty wężyk idący od filtra do pompy i zobaczyć czy z paliwem nie zaciąga powietrza, lub też podłuższym postoju sprawdzić czy w przewodzie jest paliwo.

: ndz cze 13, 2010 22:19
autor: Vivio
Autko znowu było w serwisie ale tym razem wady nie stwierdzono ( zapalało w ich obecności za każdym razem) i nic nie zostało zrobione. Jeśli było by to rzeczywiście cofające się paliwo to co musiało by zostać wymienione aby pozbyć się problemu, pompa paliwowa? Zastanawiam się czy nie kazać im wymienić w ciemno i już.

: wt cze 15, 2010 22:14
autor: zaloga
Jeśli to cofające sie paliwo (o czym cały czas ci pisze) to nie wymieniaj pompy paliwa, sprawdz na początek przewody czy nie są gdzieś popękane, porzecinane, przypalone itp... , może tez to być zaworek na przewodzie przelewowym (nie zamykać sie). Ja mialem to samo tylko w golfie 1Z, a przyczyna byl przytarty delikatnie przewod paliwowy, wymieniłem 20cm przewodu i dwie obejmy i problem znikł, a kosztowało mnie to nie całe 10zł i 15 min roboty