Strona 1 z 1
N75 zacina się?
: ndz maja 09, 2010 19:53
autor: marcin999
Witam
Mam pytanko co do działania zaworu N75. Jest on teoretycznie sprawny w moim samochodzie ma jakies 10kkm.
Zauważyłem, że samochód nie ma dołu więc go zmostkowałem i zaczął jechać.
I teraz mam pytanie czy to normalne ze jest odczuwalna różnica jeżeli podłączymy turbo omijając zawór? Kosmosu nie ma, ale da się odczuć.
Czy tak ma być czy ten zawór już się popsuł?
Dzięki za odp.
: ndz maja 09, 2010 20:31
autor: damcio151
sprawdzałeś czy przy normalnie podpiętym n75 sztanga jest wciągana ? jeśli nie to masz odpowiedź ... możesz też go podmienić z n18
: pn maja 10, 2010 00:40
autor: marcin999
Wciąga się tylko pytanie czy tyle ile potrzeba, sądząc po osiągach pewnie za mało, a patrząc na to ciężko określić bo tam słaby dostęp jest.
: pn maja 10, 2010 07:23
autor: damcio151
marcin999 pisze:Wciąga się tylko pytanie czy tyle ile potrzeba,
spróbuj dopchnąć ręką

: pn maja 10, 2010 14:30
autor: marcin999
Zrobiłem logi.
Zobaczcie na to:
http://vaglog.rtnet.pl/c1928_12351.html
http://vaglog.rtnet.pl/c1928_12352.html
http://vaglog.rtnet.pl/c1928_12353.html
http://vaglog.rtnet.pl/c1928_12354.html
Jeden jest ze zmostkowanym n75 az do trybu awaryjnego.
Wychodzi na to że coś tu nie śmiga w tym aucie.
Przepływka do czyszczenia?? Dlaczego tnie dawki z dołu?
: pn maja 10, 2010 14:38
autor: damcio151
nie przepływka, a turbina nie pompuje tyle ile powinna ... katalizator do wyrzucenia, podciśnienie do sprawdzenia
: pn maja 10, 2010 14:46
autor: marcin999
Wiesz co ta turbina to już oliwe mi na wydech puszcza. oleju ubywa gdzies 100-200 ml/1000km. W dolot tez troche daje bo odma juz od dawna wywalona a tam jeszcze mokro.
Kat jest raczej zdrowy auto ma dopiero 200kkm, ale z drugiej strony mógł się już zapchać jak mu ta turbina cały czas paćka olejem.
Wszystkie wężyki podciśnienia są nowe.
Co zrobić żeby pompowało tak jak na zmostkowanym od dołu. Oczywiście narazie nie mam zamiaru turba wymieniać poczekam aż się rozleci.
: pn maja 10, 2010 15:41
autor: damcio151
marcin999 pisze:Co zrobić żeby pompowało tak jak na zmostkowanym od dołu. Oczywiście narazie nie mam zamiaru turba wymieniać poczekam aż się rozleci.
podmień n75 z n18 na razie
: pn maja 10, 2010 17:23
autor: marcin999
damcio151 pisze:podmień n75 z n18 na razie
Tj mówiłem n75 jest nowy fabrycznie ma 10 tys km po takim małym przebiegu by się zajechał????
Pod koniec tygodnia wykombinuję jakiś sprawny zawór w takim razie.
: pn maja 10, 2010 17:27
autor: damcio151
skoro po ominięciu n75 jest lepiej to chyba coś jest nie tak ...
czemu masz kombinować z załatwianiem innego zaworka ? przecież masz na miejscu n18
: pn maja 10, 2010 17:37
autor: marcin999
czemu masz kombinować z załatwianiem innego zaworka ? przecież masz na miejscu n18
Ponieważ już wcześniej kombinowałem i on niestety też niedomaga, a że egr jest odłączony to nie robi mi to różnicy.
nieintegracyjne czyszczenie zaworów N75 / N18
: wt maja 11, 2010 10:26
autor: cruse
Posiada ktoś sprawdzony patent na czyszczenie ( bez otwierania ) zaworów elektro-magnetycznych: N75 i N18 ?
Jakim płynem przemywać/moczyć ?
: wt maja 11, 2010 10:49
autor: munior
cruse pisze:Posiada ktoś sprawdzony patent na czyszczenie ( bez otwierania ) zaworów elektro-magnetycznych: N75 i N18 ?
Jakim płynem przemywać/moczyć ?
Psiknij wd 40 lub czymś podobnym .Jeżeli wogóle pomoże to na krótko.Te zaworki ze względu na specyfikę pracy zużywają się mechanicznie i czyszczenie na nie wiele się zdaje.Jedyne skuteczne rozwiązanie to wymiana na nowy o ile oczywiście jesteś pewien że to wina zaworka