Strona 1 z 2
[AGR] za wysokie cisnienie w skrzyni korbowej
: sob maja 08, 2010 11:16
autor: Adamm
Witam
borykam sie u siebie z niemalym problemem, otoz wychlapuje mi olej bagnetem, jak rowniez w momencie podpiecia podcisnienia na turbine (VNT) wywala turbina w dolot jak rowniez wydech
sprezarka byla juz dwa razy sprawdzana, to samo dzieje sie po zdjeciu pokrywy zaworow wiec i odme wykluczam (odrazu uprzedzam ze w mk4 nie ma odmy z bloku jak w mk3

)
dodatkowo sprawdzilem cisnienie na cylindrach zeby zobaczyc czy gdzies mi nie ucieka kompresja na tlokach i na wszystkich garach oscyluje w granicach 28 - 30 bar
wykluczam tez glowice, poniewaz jest po pelnym szlifie, wraz ze sprawdzeniem szczelnosci i wymiana wszystkiego co sie dalo (poza tym jest to druga glowica i na poprzedniej dzialo sie to samo)
i tu moje pytanie co z tym zrobic, moze byc cos walniete na dole silnika? bo wolalbym potwierdzic czy faktycznie ruszac dol
: sob maja 08, 2010 14:40
autor: Michał_1977
Adamm pisze:kompresja na tlokach i na wszystkich garach oscyluje w granicach 20 - 30 bar
Adamm, jeśli mnie pamięć nie zawodzi,to różnica ciśnień na cylindrach nie powinna przekraczać 5 bar-to raz,a dwa,to to,że 20 bar jest za małym ciśnieniem jak na AGR

Na moje,to masz przedmuchy na pierścieniach...
: sob maja 08, 2010 14:44
autor: Adamm
Michaś_1977, wkradl mi sie blad

cisnienie to 28 - 30 bar
: sob maja 08, 2010 18:03
autor: Michał_1977
Adamm, a masz nad misą ogranicznik fali olejowej,czy tylko zwykłą uszczelkę?
: sob maja 08, 2010 22:07
autor: Adamm
Michaś_1977, masz na mysli uszczelke metalowa? w mk4 nie ma takiej tylko silikon
: sob maja 08, 2010 22:11
autor: Michał_1977
Adamm pisze:w mk4 nie ma takiej tylko silikon
ETKA podaje inaczej niż piszesz...

: sob maja 08, 2010 22:31
autor: arwam
Adamm, czasem mimo dobrej kompresji będą spore przedmuchy za skrzini korbowej
a jeśli wywala bagnetem a nie odmą to spróbuj odmę od MK2 1.6TD zamontować i pojaździć z nią.
myślę że odma jużjest zapchana lub z innych przyczyn jest utrudnione opróżnianie komory korbowej
[ Dodano: 08 Maj 2010 22:35 ]
Adamm, mówimy o uszczelce pod głowicą
jedyna pozotała możliwość to nie drożne kanały spływowe.
: sob maja 08, 2010 22:53
autor: Adamm
arwam, odma z mk2 ? jesli ona jest montowana w blok a w mk4 nie ma takiej mozliwosci
uszczelka pod glowica jest nowa, kanaly w glowicy drozne
: ndz maja 09, 2010 10:12
autor: arwam
Adamm pisze:arwam, odma z mk2 ? jesli ona jest montowana w blok a w mk4 nie ma takiej mozliwosci
tylko na pokrywie klawiatury. mylisz z odmą od MK3 z silnikami D-TD-TDI
: ndz maja 09, 2010 11:28
autor: Adamm
arwam, no to wiem o czym mowa, ale ze zdjeta odma calkiem z pokrywy dzieje sie to samo
: ndz maja 09, 2010 12:14
autor: Sztomel
Adamm pisze:arwam, no to wiem o czym mowaz, sale ze djeta calkiem z pokrywy dzieje sie to samo
Adamm, po tekście widzę, że wczoraj zdrowo dawałeś bo nic z tego nie rozumiem ale skoro wali Ci olejem z bagnetu to jaki jest objaw przy zdjętej pokrywie zaworów - wali olejem czy nie ?
Gdyby była odma zapchana to oleju nie wybijałoby na klawiaturę ale raczej się tego nie spodziewam. Nie wiem jaki montowałeś silnik (kompletny czy nie i gdzie kupowany), może ktoś szmatę wsadził w kanał odpowietrzenia skrzyni korbowej bo różne rzeczy się zdarzają.
: ndz maja 09, 2010 12:38
autor: Adamm
Sztomel, czepiasz sie mnalych literowek za szybko pisalem
silnik kupiony kompletny za auta po dachu zmieniona zostala tylko miska, a ostatnio glowica ale dlatego ze ukrecilem szpile od kolektora wydechowego
silnik przegladalem od spodu bez miski, i go mylem wiec szmate wykluczam
z pokrywa i bez wali olejem z bagnetu
: ndz maja 09, 2010 18:39
autor: arwam
Adamm, nie ma siły spróbuj jeszcze sam plastik na rurce od bagnetu wymianić i ewentualnie jeszcze sam bagnet. jeśli nadal będzie to samo to musi być utrudnione opróżnianie komory korbowej z przedmuchów i nie ma innej opcji
a jak odkręcisz korek oleju i położysz go na wlewie to leży na miejscu czy go zrzuca?
jeśli dodatkowo będzie zrzucać to masz pierścienie do wymiany a jeśli nie to czeka Cię i tak zdejmowanie głowicy i stawiam że któryś kanał jeśli nawet nie kilka będzie niedrożnych.
może uszczelka nie pasuje na układ kanałów?
innych opcji nie widzę
: ndz maja 09, 2010 18:48
autor: Michał_1977
arwam pisze:stawiam że któryś kanał jeśli nawet nie kilka będzie niedrożnych.
Nie sądzisz,że byłby to ciekawy zbieg okoliczności

-dwie głowice z zatkanymi kanałami
