Strona 1 z 2

zalany olejem silnik AJM

: pt maja 07, 2010 13:22
autor: ostrysg
witam
kilka dni temu zmienialem olej i filtry.
zauwazylem ze mam silnik caly mokry w oleju. silnik jest doslownie zachalapany od samej gory az to misy olejowej.

zrobilem kilka zdjec:

Obrazek

blok silnika foto z dolu



Obrazek
Obrazek
olej z egr?

Obrazek

olej na glowicy silnika

Obrazek

Obrazek

Obrazek

olej w odpowietrzniku silnika

nie wydaje mi sie ze to uszcelka pod glowica bo olej jest rowniez na niej.

odpowietrznik silnika przy laczeniu z rura od filtru powietrza jest w oleju, w srodku rowniez jest sporo oleju.
napewno nie mam oleju po drugiej stronie egr, ostatnio odgrecalem to gumowa rure i bylo tam sucho.

czy to uszczelka pod pokrywa zaworow?
czy odpowietrznik juz nie daje rady?
czemu caly czaly silnik i wszystko w okul niego jest brudne?

ostrysg

: pt maja 07, 2010 17:10
autor: marcinotdi
sprawdź dokładnie odmę (odpowietrznik) czy jest szczelna, nie ma żadnej dziury, prawdopodobnie jest gdzieś nieszczelna i olej napier...ala bokiem! miałem podobny przypadek wymiana odmy pomogła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07b ... 09aca.html
na tej fotce to najlepiej widać

: pt maja 07, 2010 21:36
autor: Fahoo
a nie zalałes oleju ponad stan?

: pt maja 07, 2010 22:31
autor: tjwasiak
Takie jedno ASO zrobiło mi kiedyś prezent w postaci dokładnie 2 stanów oleju przy przeglądzie gwarancyjnym. Mimo tego że do wykrycia owej przypadłości auto zrobiło ponad 500km silnika nie zdążyło tak zalać olejem.

: pt maja 07, 2010 22:41
autor: ostrysg
marcinotdi pisze:sprawdź dokładnie odmę (odpowietrznik) czy jest szczelna, nie ma żadnej dziury, prawdopodobnie jest gdzieś nieszczelna i olej napier...ala bokiem! miałem podobny przypadek wymiana odmy pomogła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07b ... 09aca.html
na tej fotce to najlepiej widać
bokiem? chodzi ci o uszczelke?

ten wezyk z odmy mozna bardzo latwo zdjac, ale nic tam nigdy nie ruszalem i bylo ok.
oleju spuscilem przed wymiana okolo 4l, tyle tez wlalem,

w tym silniku odma jest razem z pokrywa ,trzeba wymienic cala pokrywe chyba.

to mozliwe ze odma tak zalala silnik, dziwne ze na polaczeniach egr z blokiem tez jest olej....

od czego zaczac?
zdjac pokrywe i wymienic uszczelke? moze to uszczelka...

: pt maja 07, 2010 22:50
autor: Sztomel
wyciek oleju jest gdzieś z góry silnika - albo z tego wężyka odmy albo spod pokrywy zaworów ale bardziej wychodzi to na odmę więc nie ma co panikować. Obmyj tył silnika benzyną ekstrakcyjną i często sprawdzaj skąd się pojawiają wycieki - jeśli z nieszczelnej odmy to nie ma się czym przejmować - potem opiszę co z tym zrobić aby było OK, jeśli z pokrywy zaworów to trzeba ją uszczelnić.

: pt maja 07, 2010 23:39
autor: marcinotdi
zrób tak jak Ci chłopaki radzą wyczyść to miejsce i obserwuj skąd cieknie olej, bardziej obstawiam na odmę ale wyciek spod pokrywy też jest możliwy

: sob maja 08, 2010 08:41
autor: Fahoo
Zeby uproscić sprawe mycia,kup coś w aerozolu jakis środek/zmywacz do tarcz i sprzęgieł ok 13zł
Następnie sprawdż stan oleju i sprawdzaj miejsce wycieku
ale moim zdaniem sprawdz najpierw czy masz prawidłowy stan oleju pomiedzy max a min

: ndz lip 04, 2010 10:04
autor: bambi001
czy wymienial ktos z was ta odme juz w ajm?? jaki koszt jak cos?? ja mam tez mokro tam ale lekko i chyba mialem oleju ponad stan i moze to dlatego jak myslicie??

: ndz lip 04, 2010 10:16
autor: Toledziak
Tak jak wyżej kolega napisał, wymiana odmy w każdym silniku PD wiąże się z kupieniem nowego dekla zaworów. W silnikach VP odmę można dokupić jako osobny element. Za dekiel ASO słono liczy, więc Sztomel napisz jaki masz patent na to.

: ndz lip 04, 2010 10:49
autor: Sztomel
Ja mam taki patent :
Obrazek

zapewniam, że po wypięciu odmy z dolotu nie kapie wcale olej tym wężem do butelki bo wtedy turbina nie wytwarza już podciśnienia w odpowietrzeniu skrzyni korbowej.

: ndz lip 04, 2010 10:52
autor: Fahoo
Toledziak, tu nie trzeba patentów
zalewasz silnik olejem na miarce miedzy max a min
jesli przewod łączący pokrywe zaworów z dolotem jest mokry nalezy podłaczyc do ujścia z pokrywy przewód olejo odporny i odprowadzic olej do pojemnika obok silnika a dziure w dolocie zatkać korkiem lu zastosowac profesionalny catch oil tank
i koniec tematu

: ndz lip 04, 2010 11:01
autor: Toledziak
Własnie ja jak leje olej to nigdy do maxa. Natomiast ciągle zastanawiam się nad OCT.

: ndz lip 04, 2010 12:16
autor: bambi001
a co to jest dokladnie ten catch oil tank masz tutajj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97437

i czy ten sposob z odmą wplynie jakos na prace silnika??? bo chyba lipa jak olej dostaje sie do weza co idzie od filtra itd