Strona 1 z 1

problem z mocą i kopceniem

: czw maja 06, 2010 20:38
autor: GregorGT
Witam. Mam poważny problem z Ventem TDI (silnik 1z). Od jakiegoś czasu zaczął kopcić (pomieszanie białawego niebieskiego i czarnego dymu) i podczas jazdy na stałych obrotach np. 1700 lub 2000 (na wyższych także) pojawia się taki naprawdę chwilowy brak mocy. Wygląda to tak jakbym dosłownie na ułamek sekundy ujął gazu i ponownie go dodał. Auto odpala super - nie ma problemów. Nie wiem jak ze spalaniem , bo to auto ojca i on nim jeździ (nie kontroluje spalania). Oleju nie połyka więcej niż powinien. W zasadzie między wymianami nie wymaga dolewek. Pomóżcie, bo nie mogę nic znaleźć - co się dzieje z tym samochodem?! Będę wdzięczny za podpowiedzi.

: czw maja 06, 2010 20:48
autor: Zimny Chirurg
Siema

Zaczął bym od logów dynamicznych i będzie wiadomo gdzie ma problemy. Bo tak sobie mozna gdybać. Ale jak mówisz ze masz zadymienie niebieskawe to moze swiadczyć tylko o 1. Ze turbo pada i zaczyna szamać olej. Logi dynamiczne i bedzie sie dalej szukało przyczyny.

Pozdro

ZC

: czw maja 06, 2010 21:23
autor: tjwasiak
Nie zgadzam się z przedmówcą. Niebieskawy dymek może również świadczyć o źle ustawionym kącie wtrysku. Czarne dymienie - znów może być bardzo późny kąt wtrysku, albo lejące wtryskiwacze...

: pt maja 07, 2010 10:26
autor: roger.yo
a czy można ustawić kąt wtrysków tak aby ograniczyć trochę spalanie samochodu?

: pt maja 07, 2010 12:52
autor: munior
roger.yo pisze:a czy można ustawić kąt wtrysków tak aby ograniczyć trochę spalanie samochodu?
Tak :grin: najlepiej tak jak fabryka zaleca .41-52 .W tdi na ciepłym silniku kąt wtrysku reguluje komp .A zbyt duże spalanie można ograniczyć zmniejszając dawkę paliwa .W adaptacjach vagiem w przedziale od 2 do 9 .Z tym że wielkośc 2 to dawka max a 9 dawka min.Nie w każdej pompie można ustawić w tym zakresie .Wieksze zmiany można uzyskać regulując nastawnikiem na pompie ,ale bez vaga nie radzę .Ważne też są wtryski bo to od tego jak rozpylają paliwo w dużym stopniu zależy moc i spalanie silnika .Nie wiem ile ci pali ale dla zetorka 1z i jego braci 1,9 TDI spalanie powinno oscylować ok. 5 litrów trasa i ok.6-7 miasto .Oczywiście zależy też od tego jak się jeżdzi i z jaką prędkośćią .Dane fabryczne podają np.dla audi 80 z silnikiem 1Z ,przy 90 km/h spalanie 3,9litra ,przy 120km 5litrów oczywiście na trasie

: pt maja 07, 2010 19:35
autor: GregorGT
tjwasiak pisze:Niebieskawy dymek może również świadczyć o źle ustawionym kącie wtrysku. Czarne dymienie - znów może być bardzo późny kąt wtrysku, albo lejące wtryskiwacze...
To już prędzej wtryskiwacze albo tak jak kolega Zimny Chirurg, mówi turbinka, bo w silniku nie było nic grzebane. Po prostu od jakiegoś czasu tak się stało jak jest... :( Cholera, nie mam dostępu do kabelka aby podpiąć go i sprawdzić. Mogę kupić kabel ale nie wiem jak robi się logi dynamiczne. Takie podstawowe sprawdzenie potrafiłbym zrobić, ale jak już mówiłem kabla nie mam. :(

: pt maja 07, 2010 20:22
autor: tjwasiak
A rozrząd nie przestawił się?
Tak bez diagnostyki to można sobie gdybać...

: ndz maja 09, 2010 11:13
autor: GregorGT
A rozrząd nie przestawił się?
Kurcze mam nadzieję, że nie... Chyba jakby się przestawił to nie odpalałby tak ładnie jak odpala. Sama praca silnika nie zmieniła się. Chodzi jak chodził. Jedynie te chwilowe spadki mocy i kopcenie...
Tak bez diagnostyki to można sobie gdybać...
Chyba będę musiał wygonić staruszka gdzieś na diagnostykę... Lepiej, żeby tak nie jeździł, bo pewnie sprawa może się pogorszyć.