Strona 1 z 1

Brak ładowania akumulatora

: śr maja 05, 2010 17:54
autor: Jaaro
Witam Panowie :bigok:

mam taki problem - jak jechałem dzisiaj, nagle zaświeciła mi się kontrolka akumulatora - wysiadłem z auta i patrzę na światła a tam żarówki ledwo się jarzą, pasek jest na swoim miejscu i pracuje jak należy, poźniej zaświeciły mi się kontroli od AirBag'u i ABS'u zmierzyłem meirnikiem na włączonym silniku a tam 12V - czyli nie ładuje. Jak zgasiłem silnik to już nie odpaliłem :crazy:
Wcześniej było wszystko ok. Co może byc przyczyną?

Dodam, że zawsze jak odpalam auto to kręci rozrusznikiem dokładnie 7 sekund zanim zapali. Czy to może mieć jakiś wpływ? Silnik nie pokazał mi żadnych błędów, natomiast AIRBAG wyskoczył taki błąd:
00532 Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

: śr maja 05, 2010 17:58
autor: eku_suci
Alternator do naprawy :bigok:

: śr maja 05, 2010 18:02
autor: Jaaro
eku_suci, dzięki za odpowiedź.

Ale czy ten alternator mógł paść przez to że rozrusznik długo kręci ?
Bo jeżeli tak, to niechciałbym płacić za naprawę alternatora i po jakimś czasie żeby było to samo przez to długie kręcenie - ale czy to może mieć coś wspólnego.

Długie kręcenie jest spodowodane niską dawką (na vagu 10,6mg), jutro ustawię dawkę na pompie nastawnikiem to może będzie zapalał od strzała ;)

: śr maja 05, 2010 18:04
autor: italiano_83
1. 00532
(AIRBAG/Kody błędów)
Napięcie zasilania. Sygnał za duży. Sygnał za mały.

2. 00532
(ABS ESP EDS ASR/Błędy)
Napięcie zasilania Za mała wartość sygnału.

3. 00532
(Silnik/Kody błędów)
Napięcie zasilające. Niedopuszczalna wartość sygnału.
Jaaro pisze:Dodam, że zawsze jak odpalam auto to kręci rozrusznikiem dokładnie 7 sekund zanim zapali
Bardzo długo- kąt wtrysku na początek by się przydało sprawdzić + stan rozrusznika i akumulatora.

[ Dodano: 05 Maj 2010 18:06 ]
Jaaro pisze:Długie kręcenie jest spodowodane niską dawką (na vagu 10,6mg), jutro ustawię dawkę na pompie nastawnikiem to może będzie zapalał od strzała ;)
To nic nie zmieni zmieniłeś dawkę, ale nie dawkę startową - trzeba - jeżeli to konieczne zwiększyć dawkę startową.

[ Dodano: 05 Maj 2010 18:07 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82825

: śr maja 05, 2010 18:22
autor: Jaaro
italiano_83, wrzucałem logi tutaj -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325647

i tam jest kąt wtrysku ok, możesz sprawdzić ;) Z tego wynika, że muszę zmienić dawkę nastawnikiem i sprawdzić rozrusznik i alternator (akumulator sprawdzony i jest ok).

Macie jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić ?

: śr maja 05, 2010 19:06
autor: italiano_83
Jaaro pisze:i tam jest kąt wtrysku ok, możesz sprawdzić ;)
Faktycznie gra :-k
A więc eliminacja- akumulator musi być naładowany - rozrusznik kręcić jak "szlifierka"
w przewodach paliwowych- paliwo bez pęcherzyków powietrza.

: śr maja 05, 2010 20:14
autor: Jaaro
italiano_83, rozrusznik właśnie nie kręci jak szlifierka, ale jakoś kręci, nie wiem jak w innych, ale wydaje mi się że kręci cały czas tak samo (nie przyspiesza obrotów) i w końcu auto zaskakuje.

Dzisiaj na noc podlączam aku do prostownika.

W przewodach paliwowych są pęcherzyki powietrza - nawet jak silnik pracuje, nie dużo ale są (podejrzałem w Audi AGR i jest tam podobnie a nie ma problemów z odpalaniem).

Próbowałem zrobić tak: przekręcałem kluczyk (zapłon i OFF) tak z 5 razy i odpalił tak po 4sekundach kręcenia, więc troche szybciej. Co o tym sądzicie?

: śr maja 05, 2010 21:23
autor: tjwasiak
To że masz tak słabe ładowanie wcale nie oznacza że masz alternator do roboty... To może być kwestia akumulatora.

: czw maja 06, 2010 08:01
autor: Jaaro
tjwasiak, akumulator naładowany "po szyjkę" ;) Nawet jak podłączam pod aku z T4, który ma ponad 100Ah to dalej długo kręci.

Więc zostaje rozrusznik i dawka paliwa (alternator chyba nie ma nic wspólnego z odpalaniem).

: czw maja 06, 2010 11:12
autor: marcin999
Jaaro pisze:Więc zostaje rozrusznik
Wymień sobie szczotkotrzymacz i tulejki w rozruszniku. To pomoże, a koszt nieduży około 50zł.
W dziale FAQ jest fotoporada jak zregenerować rozrusznik.

: czw maja 06, 2010 13:48
autor: Jaaro
marcin999, dzięki za info, niestety nie mam za bardzo czasu, miejsca ani narzędzi potrzebnych do naprawy.

Dzisiaj rano zostawiłem Golfa u mechanika.
Jak mu powiedziałem co jest do zrobienia, że sprawdziłem na vag'u itp. to mnie wyśmiał, powiedział, że on za vaga zapłacił 1400zł a taki kabelek z Alledrogo + program z neta to mogę sobie w d**pę wsadzić. On podłączy swojego i mu pokaże całkiem inne wartości.
Wyśmiał też wszystkich, którzy używają tego typu kabli + laptop = czyli myślę jakieś 80% forumowiczów.
Nawet nie chciał słuchać co miałem mu do powiedzenia dalej na temat samochodu, którym to ja jeżdżę na codzień a nie on.
Zobaczymy jak odbiorę auto.

: czw maja 06, 2010 14:22
autor: marcin999
Jaaro pisze:Nawet nie chciał słuchać co miałem mu do powiedzenia dalej na temat samochodu, którym to ja jeżdżę na codzień a nie on.
Jakiś wiejski filozof. Zobaczymy co tam wymyśli.

: czw maja 06, 2010 14:38
autor: xxxGlaDxxx
Jaaro co to za warsztat jeśli można wiedzieć ?

: pt maja 07, 2010 22:04
autor: Jaaro
Koledzy tutaj jest link jak się skończyła wizyta u mechanika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=328942
Jutro jadę na reklamację, później opiszę co było i podam jaki warsztat i gdzie w odpowiednim temacie.