Strona 1 z 1

Roznica w Afn G3 a Passat b5

: ndz maja 02, 2010 22:58
autor: macko11
Siemanko mam takie pytanie bo nadszedl dzien kiedy musialem kupic silnik afn bo wczesniejszy ma zajechany czop walu i szukalem go naprawde dlugo bo chcialem znalesc cos w naprawde dobrym stanie no i znalazlem afn 1999 rok 180tys km . Pan ktory mi go sprzedawal mowil ze to to samo co w golfinie tylko inny osprzet a ze kupilem goly silnik to nie bedzie problemu . Po czym doszlo do przekladki a tu zonk pompa wody ma inne trzymania ... I teraz pytanie czy jest jeszcze jakas roznica w tych blokach czy tylko to ? Jak jest cos jeszcze to bede zmuszony go sprzedac .

: ndz maja 02, 2010 23:01
autor: morfeusz86r
sam blok jako blok i głowica jest to samo. masz inne łapy, pompę ojeju, miskę i coś tam jeszcze + wspomniany osprzęt

: ndz maja 02, 2010 23:03
autor: godsaveme
a kostka do podpięcia elektryki taka sama ? bo mi sie wydaje ze z tym bedą najwieksze problemy, kiedys mialem podobny problem wcisneli mi silnik miał pasowac w 100% a okazało sie inaczej...

: pn maja 03, 2010 00:19
autor: morfeusz86r
kostki mogą już być inne, ba podobno ostatnie b5 z afn-em szły juz po can-ie

: pn maja 03, 2010 14:06
autor: macko11
No wszystko spoko ale ja kupilem sam tzw slupek czyli z tego co mowicie to wszystko powinno pasowac . Owszem dolot z wydechem pasuje ale juz pompa wody dolne trzymania ma inne.

: śr maja 05, 2010 14:41
autor: stemp78
Witam.

Podpinam się pod temat.
No właśnie jak to jest z tymi Afn-ami?
Macko11 chyba czeka mnie to samo chociaż do końca nie wiem co z moim jest głowica zrobiona na cacy a oliwka się grzeje no i tradycyjnie wywala płyn podejrzewam że jest blok strzelony.
Czy może ktoś konkretnie odpowiedzieć z czego podejdzie a z czego nie i dla czego?

Na pewno pasuje z gIII i ibizy/cordoby, moje pytanie jest czy podejdzie z passka,a4 lub octavii?

Jak z mocowaniem osprzętu,obudową sprzęgła,mocowaniem skrzynki przekładniowej?

: czw maja 06, 2010 21:11
autor: macko11
Ja ci powiem tak ze juz zglupialem .... Jedni pisza ze wyciagneli z passka i wrzucili do golfa z osprzetem z golfa na plug n` play a inni pisza ze co innego. Jak sie rozgladalem i porownywalem na alledrogo bloki to ten z passka sie rozni ale znowu w sharanie tez jest poprzecznie jak w golfie i jest chyba to samo. A na alledrogo ciezko jest dorwac silnik z golfa iii czy ibi . A te z sharana to jakos nie przemawiaja do mnie bo jak wiadomo sharan swoje wazy i czesto ludzie tym jeszcze cos woza i ciagaja przyczemy.


PS. Mam do sprzedania silnik do passka afn :D

: czw maja 06, 2010 21:20
autor: tjwasiak
Wszystko zależy z jakiego Passata pochodzi silnik. Od B4 pewnie jest P&P. A od B5 już nie.
W silnikach Sharan/Alhambra/Galaxy problemem może być miska olejowa (przynajmniej w przypadku silników PD jest). Wiele zależy też jaki osprzęt ma "zawisnąć" na silniku. Sharanowate mają inne turbosprężarki, wzdłużne silniki różnią się kolektorem ssącym itp. itd.

: sob maja 15, 2010 19:38
autor: macko11
Tu postaralem sie troche lepiej zobrazowac to o co mi chodzi :D

http://img405.imageshack.us/img405/3238/333fg.jpg

:green_fuck: :green_fuck: :green_fuck:

: ndz maja 16, 2010 03:06
autor: tjwasiak
Jeśli mowa o mocowaniu łapy silnika, to też nie prawda że zawsze w Passacie jest inne. A w Sharanowatych też potrafi być niepasujące.

: ndz maja 16, 2010 12:38
autor: macko11
No tak ale ja akurat tak mam jak to :D