M-TDI jak wyregulować lda??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI jak wyregulować lda??

Post autor: JABcok20 » ndz maja 02, 2010 17:22

Witam. Mam problem z silnikiem mtdi. Otóż mam pompe od cromy 059 i nie można wyregulować lda tak aby dzialało poprawnie...
ciągle za wolno podaje paliwko bez cisnienia turbiny ...
z czego założyć góre ?
z vw bedzie pasowało??? tzn. da pożądane efekty?

[ Dodano: Nie Maj 02, 2010 17:23 ]
gov konkretny wiec go raczej mogę wykluczyć...
najgorzej na 5 biegu, turbo vnt20 depnę gaz i nic sie nie dzieje dpóki się nie rozbuja inie poda ciśnienia na lda...
Ostatnio zmieniony ndz maja 02, 2010 17:24 przez JABcok20, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz maja 02, 2010 17:31

A czy to przypadkiem nie kwestia zastosowanej sprężyny???



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz maja 02, 2010 19:18

Moim zdaniem to raczej sprawa źle wysterowanej turbiny niż sprężyny od LDA. Na 5 biegu to powinno dmuchać od zaraz a tu widać sporego laga.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » ndz maja 02, 2010 19:59

JABcok20 pisze:z czego założyć góre ?
LDA wywal w krzaki!
Załóż górę taką jak w zwykłym dizlu,bez LDA!
LDA ucina dawkę na małym ciśnieniu doładowania przez co turbina dłużej wstaje.
Po tej operacji dawkę MIN/MAX masz pod nogą,bez żadnych"pośredników"
Ja tak zrobiłem i jest ok. Obrazek



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » ndz maja 02, 2010 23:08

LDA wywal w krzaki!
ja bym tego nie robił


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz maja 02, 2010 23:39

JABcok20, a z ciśnieniem turbiny prawidłowa dawka jest?

KrystO pisze:LDA wywal w krzaki!
ja też bym tego nie zrobił
jakoś mam LDA i w tej chwili dawkętak ukręconą że oring na śrubie od dawki ledwo schowany w pompie żeby paliwo się nie lało i jakoś na normalniejszych wtryskiwaczach nie mogę ogarnąć dymienia taka jest dawka. ale trzeba było zrobić przeróbkę dźwigni dozownika.
i przy okazji widać jaki wpływ mają wtryskiwacze na ilość podawanego paliwa.
wcześniej można było bez problemu zrobić bezdymną dawkę



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » pn maja 03, 2010 09:08

arwam, tłoczkorozdzielacz masz pewnie 12mm. do tego przerobiona dźwignia dozownika i się dziwisz ze Ci auto dymi.Dostaje taki zastrzyk paliwa ze ile byś nie dmuchnął powietrza to i tak paliwo się kompletnie nie wypali.
Chemii nie oszukasz!
Może czas pomyśleć nad zwiększeniem pojemności silnika :bajer:

[ Dodano: 03 Maj 2010 09:26 ]
JABcok20 pisze:nie można wyregulować lda tak aby dzialało poprawnie.
jeśli nie chcesz wywalać LDA to:
kółko pod sprężyna (słoneczko) wkręć maksymalnie w dół po to by od mniejszego ciśnienia doładowania pin zwiększał dawkę.I nie baw się przy tym w kręcenie o1/4 obrotu w tą czy w tamtą stronę(jak gdzieś wyczytałem)bo nie odczujesz żadnego efektu,to nie jest taki czuły mechanizm jak się co niektórym wydaje. Oczywiście pin obracasz do rysika najagresywniejszą stroną.



arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 10:40

KrystO pisze:arwam, tłoczkorozdzielacz masz pewnie 12mm. do tego przerobiona dźwignia dozownika i się dziwisz ze Ci auto dymi
narazie tylko 11mm ale już mam na celowniku 12mm.
a dymi dlatego że wszystko było robione pod wtryskiwacze od 1Z'a one tak ograniczały przepływ paliwa że na nich nie było żadnego problemu zrobić całkowicie bezdymnej dawki nawet na małym ciśnieniu lub jego braku.
teraz jak zmieniłem wtryskiwacze na AFN to widać już bardzo znaczną różnicę i zastanawiam się nad powrotem do zwykłej dźwigni dozownika lub takiej o tylko nie znacznie dłuższym promieniu od osi obrotu do prowadzenia pierścienia.



po drugie mam "trochę" inny boost pin niż ten który Wy macie w swoich silnikach.
i to on powoduje między innymi taką różnicę w podawaniu paliwa z ciśnieniem i bez ciśnienia

[ Dodano: 03 Maj 2010 10:44 ]
JABcok20,

pytanie czy na postoju jak wciśniesz pedał gazu czy Ci coś przy dymi czy nie.
jak nie to jest na to rada: jeśli masz w górnym dekielku od LDA śrubkę z kontrą to ją wkręć.
spowodujesz wciśnięcie boost pina już bez ciśnienia.
jeśli to nic nie poprawi to możesz mieć za wczesny kąt wtrysku.
może też być za bardzo wydłużona sztanga w turbinie lub na ograniczniku mogąkierownicę być za bardzo otwarte



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn maja 03, 2010 12:23

pin na maksa wkrecony, obrocony na maksa , inny pin niz ori z wcieciem głebszym, dawka zwiekszona ( zostalo troszke regulacji;) ) po przygazoaniu brak dymu , turbina dobrze wyregulowna.
teraz gdy zwiekszylem dawke lda reaguje szybciej na 5 biegu ale dziwne jest to ze croma ma 250 bar wtryski a jam dawke mam wkrecona bardziej niz ori croma???? gov konkretny czyli 6mm . załoze zaworek z td bo ten z tdi ma za duzy otworek. układ przyspiesacza z afn i jest w miare ok...
mimo tego dgdy depne na postoju to przy wyzszych obrotach dmuchnie lekko białym dymem wiec przestaj eprzyspieszacz kat wtrysku... zaworek załatwi sprawe...

a z tym lda to myślałem ew. zdjec pokrywe i miejsce gdzie dzwignei przestawiacza pierscienia opiera sie o lda i jest ograniczana , tam spilowac lekko aby dzwignie przestawiacza miała wiecej miejsca bez cisnienia...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » pn maja 03, 2010 12:28

JABcok20 pisze:mam pompe od cromy 059
jakiej średnicy tłoczek w niej siedzi?

[ Dodano: 03 Maj 2010 12:30 ]
JABcok20 pisze:a z tym lda to myślałem ew. zdjec pokrywe i miejsce gdzie dzwignei przestawiacza pierscienia opiera sie o lda i jest ograniczana , tam spilowac lekko aby dzwignie przestawiacza miała wiecej miejsca bez cisnienia...
dobrze kombinujesz!
Zblizasz sie do tego co Ci wczesniej napisałem,czyli LDA w krzony :jezor:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn maja 03, 2010 12:34

11mm 414 059
tu jakos ustawili lda ale nie iem od czego , moze od vw i pewnie wlasnie zwiekszony skok przestawiacza bez cisneinia ale dzwignia inna...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 12:36

JABcok20 pisze:po przygazoaniu brak dymu
czyli czeka cie przeróbka dźwigni dozownika i możesz jeszcze spróbować wykręcić nieco oś regulatora obrotów.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » pn maja 03, 2010 12:47

arwam pisze:czyli czeka cie przeróbka dźwigni dozownika i możesz jeszcze spróbować wykręcić nieco oś regulatora obrotów.
hm z ta osia regulatora to moze miec sens bo pompa moze chodzic teraz na wyzszym cisnieniu. no ale gov by to załatwił i... chyba bez przeróbki dzwignie sie nie obejdzie, transit ma większa skok dzwigni???
bo o 12mm ( którą mam ;) ) nie wspomnę...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » pn maja 03, 2010 12:54

JABcok20 pisze:chyba bez przeróbki dzwignie sie nie obejdzie, transit ma większa skok dzwigni??
ma trochę większy skok ale nie będziesz miał osobnej regulacji obrotów tylko będziesz miał regulację obrotów w dźwigni gazu tylko


z w 12mm podejrzewam że z racji tego że temten silnik przy niskich obrotach pracuje dźwignie może mieć krótszy skok niż w transitowskiej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 150 gości