Strona 1 z 2

Mk2 TD 1V problem z turbem

: ndz maja 02, 2010 11:14
autor: Marcin997
Witam. Otóż zacząłem powoli ingerować w moc mojej maszyny, podkręciłem troszeczkę daweczkę, trochę pojeździłem tak i zachciało mi się więcej mocy... Chciałem podkręcić turbo... No to do roboty, kluczyk 10 i imbus 3, po przekręceniu u jeden obrót i przejechaniu się... nic... o dwa obroty... nic... 3... dalej nic... bez zmian... 0.7 na 3 bądź 4 biegu.. i ani mu w d... więcej... Czy to może świadczyć o końcu turbiny? Nie ma żadnych wycieków oleju na około ani w wężach....

: ndz maja 02, 2010 11:21
autor: maciyk
Może się zapiekło WG i nie reaguje na kręcenie

: ndz maja 02, 2010 11:24
autor: koVWal
Proponuję sprawdzić turbo,a dokładnie to czy WG otwiera się...
Odkręć tą metalową rurkę przy zaworze suszarki i dmuchnij tam parę atmosfer...jak stuka-to otwiera/zamyka i jest dobrze,a jak cisza-to suszarka do wyjęcia i wg do rozruszania,bo w przeciwnym razie nic Ci nie da kręcenie ciśnieniem

: ndz maja 02, 2010 11:54
autor: Marcin997
Oki! W najbliższym wolnym czasie, który będzie chyba we wtorek, bo jutro święto, obczaję to... Jeśli znajdę wogóle
koVWal Mk2 pisze:metalową rurkę przy zaworze suszarki
:grin:

: ndz maja 02, 2010 14:11
autor: munior
koVWal Mk2 pisze:Proponuję sprawdzić turbo,a dokładnie to czy WG otwiera się...
Jakby to było WG to nie otwieranie się spowodowało by przeładowanie i by mu nie pompowało
Marcin997 pisze:0.7 na 3 bądź 4 biegu.
tylko więcej .Kolego Marcin997, spróbuj w drugą stronę czyli wykręcaj i zobacz czy ciśnienie doładowania spada ,być może te trzy obroty to mało żeby spowodować jakąś reakcję bo gwint jest dość długi na tej śrubie w gruszce bo domyślam się masz turbo kk 14.A jak jest z zadymieniem z tyłu?

: ndz maja 02, 2010 22:34
autor: Michał_1977
munior pisze:koVWal Mk2 napisał/a:
Proponuję sprawdzić turbo,a dokładnie to czy WG otwiera się...
Jakby to było WG to nie otwieranie się spowodowało by przeładowanie i by mu nie pompowało
munior, a nie na odwrót? :bajer:
Owszem-przeładowuje,ale wtedy właśnie daje większe ciśnienie,bo wszystkie spaliny walą przez wirnik,a nie bokiem,co następuje po otworzeniu się WG :wink:
Wracając do tematu,to może być problem z WG,ale tylko wtedy,jak zapiekło się w pozycji otwartej lub przymkniętej,ale to raczej jest rzadkością...co nie zmienia faktu,że warto przeglądnąć WG i ewentualnie naprawić.
Marcin997, albo za mało paliwa,albo kąt wtrysku zbyt wczesny.
munior pisze:A jak jest z zadymieniem z tyłu?
Właśnie...dymi/nie dymi?Ustaw dawkę tak by po depnięciu na postoju puszczał chmurkę,a podczas jazdy kopcenie malało.

Jak masz zawór upustowy na kolektorze ssącym,to może to jego wina,ale wtedy słychać głośne sapnięcie gdy upuszcza.

: pn maja 03, 2010 00:00
autor: Marcin997
Michaś_1977 pisze:Jak masz zawór upustowy na kolektorze ssącym,to może to jego wina,ale wtedy słychać głośne sapnięcie gdy upuszcza.
Zawór zakręcony na maxa... Według instrukcji spasowałem tam kawałek śrubki i wkręciłem.. także tamtędy nie powinno nic furkać...
Michaś_1977 pisze:dymi/nie dymi
Tu jest problem... Bo dla każdego to "dymi" może być inne... :crazy: Aktualnie mam tak że w ogóle nie dymi...
To mam ustawić tak żeby na postoju puścił dobrego smoga czy lekkiego...? podczas jazdy jak ma to wyglądać?

: pn maja 03, 2010 11:22
autor: munior
Michaś_1977 pisze:munior, a nie na odwrót? :bajer:
Owszem-przeładowuje,ale wtedy właśnie daje większe ciśnienie,bo wszystkie spaliny walą przez wirnik,a nie bokiem,co następuje po otworzeniu się WG
No to właśnie tak napisałem :Zawór WG zamknięty (zacięty)przeładowuje bo nie upuszcza spalin zaworem :grin:
Aktualnie mam tak że w ogóle nie dymi...
No właśnie ,jak w ogóle nie dymi to masz prawdopodobnie zbyt małą dawkę .Powinien puścić czarnego dymka przy dawaniu w palnik na postoju i przy rozpędzaniu

: pn maja 03, 2010 12:27
autor: Bartek_R
ja np mam na postoju coś takiego :bigok: i jest ok Obrazek

: pn maja 03, 2010 13:45
autor: Balugass
VireWolf88, zdrowy :helm:

: pn maja 03, 2010 14:18
autor: Marcin997
aha :grin: ok :) To jutro pojdę i przekręcę troszeczkę... :grin: Tylko znowu będą mi na CB mówić że mi olej bierze... :green_fuck:
Czyli mam podkręcić dawkę i wtedy ma mi ciśnienie lepiej dawać? czy mam dalej kręcić?

: pn maja 03, 2010 14:32
autor: arwam
Marcin997, po pierwsze turbo podkręca się ale dopiero po zakupieniu manometru.
a dwa że turbiny K14 i K24 dopiero pod koniec regulacji zacznie podnosić ciśnienie

: pn maja 03, 2010 15:02
autor: Bartek_R
Balugass pisze:VireWolf88, zdrowy :helm:
no jakże by inaczej :grin: :grin: :grin: miałem troszkę zmniejszyć dawkę ale koledzy z forum uznali że jest ok więc latam tak, podczas jazdy ze stałą predkością nie ma dymu wcale a podczas przyśpieszania do puki turbo nie dmuchnie to świata za mną nie widać a później już tylko taki lekko czarny

: pn maja 03, 2010 15:12
autor: Marcin997
arwam pisze:manometru.
Znaczy się wskaźnika Boost?