Strona 1 z 1

Prawidłowa temperatura oleju w czasie jazdy

: ndz maja 02, 2010 07:50
autor: wegi
Przez przypadek niedawno zacząłem zerkać na wskazania komputera pokładowego w Passacie AFN i dość niepokoi mnie wysoka temperatura oleju w czasie dość umiarkowanej jazdy. Olej jak w opisie Motul 10W40 (przejechane na nim ok.8 tyś km), z zasady dbam o silniki w swoich vw, więc filtry, oleje i sposób jazdy to podstawa.

Próbowałem różne style jazdy. Dokładniej wyniki poniżej:

- przy umiarkowanej jeździe w temp.otoczenia +10 do +15 stopni (trasa 40km z prędkościa 100km/h, czasami jakieś wyprzedzanie do 130 km/h) - temperatura oleju 98 do 105 stopni (na końcu trasy)

- przy spokojnej jeździe (bez wyprzedzania, ta sama trasa 80 do 90 km/h) - temperatura oleju 95 do 98 stopni

Czy to wina oleju, czy silnika, czy może tak ma być (na forum odnajduje tylko wyniki 90-95 stopni jako prawidłowe przy takim stylu jazdy)

Dodam, że kilka miesięcy temu, gdy przyszło nam jeździć w temperaturach - 15 do -22 stopnia, rano auto dochodziło do temp oleju 70 stopni po ok.6 km, 82 - 84 stopnie po 15-18 km i to był max, nie dochodziła do 90 stopni

Temperatura płynu ok - 90 stopni

: ndz maja 02, 2010 10:28
autor: wronek1
u mnie jest podobnie, nie ma sie czym martwić.

: ndz maja 02, 2010 11:44
autor: sagon
wegi pisze:Czy to wina oleju, czy silnika, czy może tak ma być
Głównie,to zasługa małej chłodniczki oleju.Niestety wymiennik woda olej nie jest w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem,zwłaszcza zważywszy na jego wielkość.
Załóż chłodniczkę od asz-ta,arl-a,2.0 tdi,to gwarantuję,że temp.oleju spadnie.

: ndz maja 02, 2010 12:36
autor: indyczes
Wszystko masz ok, śpij spokojnie :grin: :grin: . Jakośc oleju ma tutaj również znaczenie.

: ndz maja 02, 2010 12:52
autor: morfeusz86r
mi w afnie przy spokojnej jeździe pokazuje 88-90*C przy prędkości do 120km/h

: ndz maja 02, 2010 13:54
autor: GT88
rowniez do 120km/h pokazuje 86-90 :bigok:

: wt maja 04, 2010 09:12
autor: piow11
Mi przy 160 na autostradzie pokazało 98 - 100. Przy 120km/h to mam 86 do 90 stopni.

: wt maja 04, 2010 12:50
autor: micky
Ja nie mam komputera pokladowego. Zainstalowalem sobie wskazniki Auto Gauge na silniczkach krokowych. Czujnik temperatury oleju wkrecilem w wolne miejsce w podstawie filtra oleju (wykrecona sruba imbusowa). Niepokoi mnie z kolei to, ze moim zdaniem temp. oleju jest za niska. Z trudem przy palowaniu ciezko mi przeskoczyc prog 90C. Normalnie podczas jazdy w trasie mam 80-82C, zas przy delikatnym poslugiwaniu sie gazem to 70-75C max. Silnik to oczywiscie AFN po programie i wtryskach 216.

: wt maja 04, 2010 14:17
autor: marcin999
micky pisze:Czujnik temperatury oleju wkrecilem w wolne miejsce w podstawie filtra oleju
Przy filtrze jest chłodnica oleju więc pewnie dlatego temp. jest taka niska. W misce jest na pewno wyższa temperatura.

: wt maja 04, 2010 15:28
autor: micky
No chyba nie do konca, skoro czujnik mfa jesli jest to wlasnie w tamtym miejscu jest wkrecony

: sob maja 08, 2010 20:38
autor: wegi
no niby wszystko OK, a jednak piszecie wszyscy że macie temp.grubo poniżej 95 stopni. Dziś na trasie 120 km, przy jeździe 60 - 90 km/h (warunki tylko na tyle pozwalały) bez szaleństw, IV,V bieg - temperatura cały czas od 100 do 104 stopni.

: sob maja 08, 2010 21:34
autor: bradley
wegi, masz seryjne MFA i czujnik wkrecony w podstawke filtra oleju, tak?
Jesli tak to mozesz sprobowac wykrecic ten czujnik i wrzucic go do goracej wody i mierzyc zwyklym termometrem (oczywiscie skala pomiarowa musi byc odpowiednia :) ) i porownac wskazania z MFA.

A tak swoja droga to jadac z 3 osobami na pokladzie przez Salmopol, 3 bieg, slonce, 25C, olej na samym szczycie gorki wskoczyl na 102C, a przeciez nie pilowalem auta na obrotach ;)

: pn maja 10, 2010 17:16
autor: wegi
indyczes pisze:Wszystko masz ok, śpij spokojnie :grin: :grin: . Jakośc oleju ma tutaj również znaczenie.
ale jednak w ubiegłym roku, przy znacznie wyższych temperaturach sierpniowych i wrześniowych, na tym samym oleju Motul 10W40 temperatura nigdy nie przekraczała 94 stopni