Strona 1 z 2

Nowy kolektor dolotowy a wężyk LDA

: pt kwie 30, 2010 23:39
autor: piotrekgal
Robie projekt mocniejszy TD :jezor: i sluchajcie mam kolektor od 1Y ( wolno ssacy diesel ) i musze zrobic wejscie w nim dla wezyka od LDA i powiedzcie mi czy mozna zrobic to w dowolnym miejscu? Nie bedzie to robilo roznicy? Chodzi oto aby wlasciwe cisnienie uderzalo w pokrywe LDA/boost pina. Gdybym zrobil mocowanie dla tego wezyka pod numerem 2 to spelniloby to swoja funkcja tak jak przy otworze z numeru 1 ?

Obrazek

: sob maja 01, 2010 00:00
autor: arwam
piotrekgal, obojętnie gdzie się podłączysz to będzie to spełniać swoją rolę.

ja u siebie wpinam się w "1" miejscu pokazanym przez Ciebie bo szkoda mi psuć kolektora.
tylko nie zapomnij zaślepić otworu po odmie.
on bęidze nie wykorzystany

: sob maja 01, 2010 00:05
autor: piotrekgal
arwam nie wiem jak ale tu ciężko wpiąc się pod numer 1, plastikowa cienka warstwa plastiku i otwór w nim nie wiem jak długo wytrzymałoby tą presje w przyszłości może z 1,8 bara na T3, ale dobrze, ze mozna wykonac to gdzie kolwiek to zrobie tam w numerze 2.
Otwor z odmy zaslepiony bedzie na pewno.

: sob maja 01, 2010 10:34
autor: grandi
Ja bym pokombinował i zrobił zaślepke na odmie np . zaspawać i w tej zaślepce zrobił miejsce na węzyk od LDA

: sob maja 01, 2010 10:38
autor: piotrekgal
Ja bym pokombinował i zrobił zaślepke na odmie np . zaspawać i w tej zaślepce zrobił miejsce na węzyk od LDA
tak też kombinowałem tylko z tym, że aluminium nie zespawam migomatem a tylko dostęp do migomatu będe miał.. :crazy:

: sob maja 01, 2010 12:11
autor: KrystO
Co chcesz osiągnąć przez wymianę kolektora,czy ten oryginalny od TD nie spełnia swoich zadań? Jak ta zmiana ma się do podniesienia mocy?

: sob maja 01, 2010 12:29
autor: piotrekgal
KrystO orginalny spelnilby swoje zadanie ale ma mniejszą objętość, kolektor ze zwykłego diesla ma dużo większą pojemność zatem trzeba dużo więcej powietrza aby go napelnić jak i zgrzać, tak też im niższa temperatura tym lepszy ciąg. Odczuwalne to byłoby bardziej na większych suszarkach T3, K24, jakieś VNT To tak po krótce. Forumowy arwam rozkminił tą opcję.

: sob maja 01, 2010 19:52
autor: KrystO
piotrekgal, a czy nie będziesz miał przypadkiem kolizji z turbiną po założeniu tego kolektora? Z tego co sobie przypominam to tam nie ma miejsca na tak duże odsadzenie kolektora od głowicy.
No chyba ze masz inny kolektor wydechowy(od TDI-ka?).

: sob maja 01, 2010 20:14
autor: piotrekgal
krystO trzeba zastosować inny kolektor bo tak jak mówisz, turbina się nie zegra pod ssącym, takie kolektory mają stare audi B2, czy passaty B2 ( granice lat 85 ), ma on flansze na skraju i to umieszczoną lekko w dół co by umożliwiło ulokowanie turbiny, ja zastosuję na tym Garrett'a T3, trzeba będzie też przerobić całkowicie odpływ oleju.

: sob maja 01, 2010 21:51
autor: KrystO
Oj Kolego piotrekgal, moim zdaniem napracujesz się przy tym co niemiara a efekt i tak będzie niezadowalający. Lepiej załóż tą T3 i daj wydajniejszy IC-ek zamiast tego kolektora.

: sob maja 01, 2010 21:55
autor: piotrekgal
krystO kolega arwam dokonał tego ( na innej turbinie ) i efekt odczuwalny, jak i nie bez powodu ludzie montują inne kolektory dolotowe. Właściwy do tego IC i tak będzie i tak także niedlugo zobaczymy.

: sob maja 01, 2010 22:12
autor: KrystO
Mi się wydaje,że taki kształt kolektora doda tylko niepotrzebnych zawirowań powierza przez co zwiększy opory przepływu.
Może lepiej zastosować kolektor przystosowany do TD a nie cofać się w rozwoju.
Mówisz że arwam tak ma i jest dobrze. A czy on miał kiedyś jakiś nietrafiony pomysł :chytry: ?

: sob maja 01, 2010 22:31
autor: piotrekgal
KrystO ale objetnosc jest wieksza co by tak szybko temperatura w nim nie byla tak wysoka jak w przypadku seryjnego TD. Co do arwama to o ile jezdzi na tym rozwiązaniu i z tego co mi wiadomo buduje podobne na drugim motorze to coś w tym musi być.

: sob maja 01, 2010 22:40
autor: KrystO
piotrekgal pisze:Co do arwama to o ile jezdzi na tym rozwiązaniu i z tego co mi wiadomo buduje podobne na drugim motorze to coś w tym musi być.
Tak-wiara. :grin:
To tyle ode mnie, może ktoś inny w tym temacie się wypowie.