Strona 1 z 1

Momenty dokręcania

: pt kwie 30, 2010 07:54
autor: dodi
Witam

Chciałbym się przywitać ponieważ jest to mój pierwszy temat na tym forum :)

Poszukuję informacji dotyczących momentów dokręcania śrub w silniku 1.9TDI ALH /90KM/

Konkretnie turbosprężarka /wszytkie śruby/ oraz kolektory

za pomoc będę wdzięczny

dodi

: sob maja 01, 2010 00:35
autor: fleshu
Obrazek

Turbinka jest razem z kolektorem wydechowym.
Rozkręcasz pewnie w celu czyszczenia VNT > wypoleruj to dokładnie papierem ściernym > nie pomyl pozycji pierścienia sterującego.
Do odkręcenia śrub zaciskowych części gorącej turbo użyj palnika > inaczej je pozrywasz.
Przed rozpoławianiem tak samo nagrzej palnikiem całość > inaczej się nie rozejdzie.
Śruby zaciskające gorącą część nie wymagają specjalnego momentu obrotowego > kolektory natomiast tak!
Uważaj na wąż olejowy doprowadzający oliwę do turbiny > ma nypel łącznikowy > jeżeli go nie zablokujesz to ukręcisz wąż > ja wsadzam 2 imbusy o odpowiednim rozmiarze do zablokowania > klucz tam się nie zmieści > bo jest za mało miejsca pomiędzy zimną a gorącą częścią turbinki.

[ Dodano: 01 Maj 2010 00:38 ]
IIIII > rurkę łączącą EGR i kolektor wydechowy odkręcaj od strony kolektora wydechowego > jak odkręcisz od z pod EGR-a to będzie ci ciekło bez nowej uszczelki.
Pod kolektory musisz mieć nowe uszczelki (wydech 4 szt 32zł, ssący > jednoczęściowa 16 zł)

: sob maja 01, 2010 02:18
autor: tjwasiak
W New Beetle chyba turbosprężarka nie jest razem z kolektorem ZTCP.

: sob maja 01, 2010 10:41
autor: piotrekgal
Niedlugo i ja bede w swoim AAZ ( 1,9 TD ) montowal oba drugie kolektory wydechowy jak i dolotowy i autentycznie bede musial je dokrecac z odpowiednia moca ?

: sob maja 01, 2010 13:49
autor: fleshu
Ja dokręcam na wyczucie > mało miejsca jest tam na dynamometryk. PO 2-3 miesiącach jazdy dobrze jest skontrolować dociągnięcie tych śrub.

: sob maja 01, 2010 21:04
autor: mateo86
na odkręcenie przewodu olejowego najlepiej poświecić jeden oczkowy klucz 17 i zrobić w nim dziurę na sam przewód i potem po przewodzie na doł aż do nakrętki przy turbo i ten trzymać a nakretke z przewodu odkrecać, pasuje jak ulalł.

: ndz maja 02, 2010 06:46
autor: dodi
dzięki wszystkim, zrobione :) ale dostęp w Beetle jest masakra :)

pozdrawiam wszystkich

dodi

Momenty dokręcania

: ndz maja 02, 2010 19:34
autor: androv
Mało miejsca jest w PD z chłodnicą EGR-a