Czy można podmienić sterownik w 1Z ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Czy można podmienić sterownik w 1Z ?

Post autor: acid69 » czw kwie 29, 2010 10:38

Witam
Pytanie jak w temacie - samochód Passat B4 1Z 90KM.
Jeździłem wcześniej Golfem kombi 1Z , którego w Ecusofcie poddałem zmianie programu - dało się , wszystko było ok.
Teraz w Passacie okazało się ,że komputer jest na jakiś uv-kach ( cokolwiek to znaczy , bo się nie znam ) .Powiedzieli mi , że ten sterownik jest bardzo oporny na przeróbki ( wylutowanie kości i przeprogramowanie ). W golfie przy takim samym silniku ( 1Z ) miałem inny sterownik .
Pytanie do znających się na rzeczy :
Czy można z innego 1Z-ta zapodać sterownik do mojego paska ( na zasadzie plug&play ) , który będzie łatwiejszy do przeróbki i czy wszystko będzie działać jak należy ?
pozdrawiam



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw kwie 29, 2010 10:54

Sterownik możesz przełożyć. Pozostaje jedynie 1 kwestia - immobilizer. Domyślam się że masz sterownik 8bit, a w Golfie miałeś 16bit. O podatności czy innych kwestiach pisać nie chcę, bo pomijając kwestię MAP sensora zrobić można wszystko.
Jeśli w Passacie masz immobilizer i znasz PIN do niego to problem znika. Jeśli nie znasz PINu to w miarę prosto temu zaradzić. Gorzej jednak jeśli nie masz immobilizera a sterownik który chcesz podłączyć będzie go szukał. W takim przypadku potrzebujesz kogoś kto go skutecznie wyłączy, lub zabawa z emulatorem...



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » czw kwie 29, 2010 11:10

acid69, Jeśli tu i tu masz immo to wystarczy później tylko adaptacja i ma działać. Choć 8 bitowce często go nie miały.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

acid69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 26, 2007 14:15
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: acid69 » czw kwie 29, 2010 11:37

witam
dziękuję za wypowiedzi
problem w tym , że golf sprzedany i nie potrafię sprawdzić
generalnie chodzi o to , że można mój sterownik przeprogramować , ale to duży koszt w zamian za 10 - 15 KM , stąd moje pytanie o podmiankę w sensie zakupu sterownika nowszej generacji , ale wychodzi na to , że w sumie koszt będzie podobny a kłopotów więcej
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » czw kwie 29, 2010 11:42

Komp 8 bitowy jest trochę trudniejszy przy tuningu. A pamięci kasowane UV są trochę niewygodne. Ale dla chcącego :grin:


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw kwie 29, 2010 12:17

A ilez kosztuje 2 sztuki 27C512 w obudowie DIL28? Nawet niech beda OTP!
Wylutowac tez nie jest az tak ciezko!!! Co do ograniczen - poki nie ma tam turbosprezarki z VNT, to naprawde nie widze problemow :smoke:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości