Strona 1 z 3
TDI 110?? 101?? 130, a może 150?? Porównanie
: śr kwie 28, 2010 21:28
autor: Juzeks
Witam.
Z szukajki korzystałem ale takiego konkretnego tematu nie znalazłem. Jeśli jest to przepraszam i proszę o podesłanie linka.
Panowie chciałem przeczytać Wasze opinie o silnikach Tdi w vw czy audi. Chodzi mi konkretnie o 1.9 TDI ale nie wiem jeszcze konkretnie o jakiej mocy. Dlatego proszę o rady, opinie, własne doświadczenia na temat slinkiów 101km, 110, 115, a może 130?? Chce kupić autko tylko nie wiem o jakiej mocy. Może ktoś wykwalifikowany mógłby wyrazić swoje zdanie poparte jakimis przykładami o sprawowaniu się tych silników. Piszecie jak wam się sprawują autka wyposażone w te silniczki

: śr kwie 28, 2010 21:51
autor: PELE
Juzeks, coś chyba słabo szukałeś
tutaj masz trochę:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31180
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278475
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280903
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=310822
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263557
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/
no forum masz bardzo dużo tematów tylko umiejętnie szukaj
wszystkie silniki o których piszesz to silniki PD oprócz 110 VP
110 VP teoretycznie najtańszy w eksploatacji, najmniej awaryjny i najbardziej ekonomiczny
130 ASZ PD chyba najlepsze rozwiązanie masz jeszcze 150 ARL, jesli dorwiesz dobry silniczek będziesz bardzo zadowolony ale są troszkę droższe
chcesz śmigać serią czy modzić ???
: śr kwie 28, 2010 21:58
autor: Juzeks
Ojojoj to rzeczywiście mi nie poszło

dzieki
pozdrawiam
: śr kwie 28, 2010 22:34
autor: tjwasiak
Czy ja wiem czy VP tańszy w eksploatacji i mniej awaryjny od PD? Nigdy nie liczyłem, ale jakoś różnic nie widzę zbyt wielkich - ani w swoich autach, ani klientów.
: śr kwie 28, 2010 22:40
autor: truckman
tjwasiak, bo to stereotypy

Tak samo turbo pada

: śr kwie 28, 2010 22:54
autor: Juzeks
No właśnie ja się zastanawiam miedzy 110 na zwykłej pompie, albo właśnie 130 na pompowtryskach

co lepsze??

: śr kwie 28, 2010 22:55
autor: leon79
Do pompek np drozszy olej.
: śr kwie 28, 2010 23:00
autor: doggie
Juzeks pisze: co lepsze??

zależy z jakiego punktu widzenia patrząc - prostota i tańsza eksploatacja 110, znacznie lepsza dynamika to 130
: śr kwie 28, 2010 23:00
autor: Juzeks
Ano na pewno. Ale z tym bym sobie myślę poradził. Nie wiem jak sytuacja wygląda z tymi pompkami, jeśli chodzi o wytrzymałość, bo różne opinie słyszałem, począwszy od tego, że są nic nie warte bo się psuja szybko a znów inny majster mówi, że pompowtryski to bardzo dobra rzecz, że trzeba tylko lać odpowiedni olej i to wystarczy, na wszystkim auto pojedzie, na każdym paliwie
: śr kwie 28, 2010 23:02
autor: PELE
Juzeks, zależy Ci jakoś bardzo szczególnie na dynamice (130) czy jednak ważniejsza jest dla Ciebie ekonomia i mniejsze koszty eksploatacyjne (110)? nosisz się z zamiarem modzenia silnika? przed zakupem warto podpiąć auto do VAG'a i zrobić logi dynamiczne i statyczne. uważam, że PD wymaga więcej uwagi i troski podczas użytkowania, olej, dwumas, ropka
: śr kwie 28, 2010 23:02
autor: doggie
normalnie, po 200-300 tyś km bez większych problemów podobnie jak pompa VP, do tego PD jest znacznie podatniejszy na tuning
[ Dodano: Sro 28 Kwi, 2010 ]
pelton1985, chcę zauważyć że i VP mają dwumas

: śr kwie 28, 2010 23:04
autor: PELE
Juzeks pisze:bo różne opinie słyszałem, począwszy od tego, że są nic nie warte bo się psuja szybko a znów inny majster mówi, że pompowtryski to bardzo dobra rzecz, że trzeba tylko lać odpowiedni olej i to wystarczy, na wszystkim auto pojedzie, na każdym paliwie
prawda jest taka, że jeśli kupisz auto z pompkami w dobrym stanie ( VAG'iem można sprawdzić ich parametry ), będziesz lał odpowiedny olej, dbał o filtry i używał odpowiednich firm a przede wszystkim lał czystą i niechrzczoną ropę będzie ok
[ Dodano: 28 Kwi 2010 23:05 ]
mettenos pisze:pelton1985, chcę zauważyć że i VP mają dwumas

no tak ale szybciej zaorasz dwumas w PD z uwagi na większy moment
: śr kwie 28, 2010 23:05
autor: doggie
od siebie dodam, że gdybym dziś miał kupować Mk4 czy bliźniaczego Leona to wybór byłby prosty - PD 150 lub 130 KM
: śr kwie 28, 2010 23:06
autor: PELE
mettenos pisze:do tego PD jest znacznie podatniejszy na tuning
prawda prawda, 130 ps jest bardzo miodne do modzenia
założyć FMIC
zmienić turbo
zrobić korektę softu i cieszysz się 200 km on board