Strona 1 z 1
Rozregulowana pompa 1Z
: wt kwie 27, 2010 21:27
autor: Egon PŃ
Witam
Po trzech latach eksploatacji z pompy zaczęło sikać paliwo. Z oszczędności montażem i demontażem chciałem zająć się sam, a pompę powierzyć komuś kto się tym zajmuje.
Przed wymontowaniem zapisałem vag-com'em tylko grupę 000.
Na nie do końca rozgrzanym silniku ok60-70C wartość kąta (blok 2)wynosiła 73. Co jest już moim pierwszym pytaniem o prawidłowość tego wyniku.
Po zamontowaniu "zregenerowanej" (uszczelnionej) pompy i próby ustawienia kąta wyłącznie vagiem. Silnik odpala bardzo ciężko. Najlepszy kąt jaki udało mi się uzyskać na rozgrzanym silniku to ponad 80, a zazwyczaj 100 i wyżej. Wartość jest bardzo nie stabilna.
Dawka paliwa (blok 4) wynosi ok 160. Spalanie na biegu jałowym (grupa chyba 13) pokazuje 2.2 l/h. Silnik z dużymi problemami wkręca się na obroty. Czujniki temp prawidłowe. Potencjometr gazu sprawny.
Pomóżcie proszę co z tym fantem zrobić.
: śr kwie 28, 2010 01:59
autor: fleshu
Po pierwsze to radzę poczytać opis grup w VAG.
Następne kroki do sukcesu to prawidłowe ustawienie rozrządu.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3946033#3946033 > tak samo jak w AFN.
Kąt ustawiamy tak jak w AFN-ie >>> na zapalonym silniku.
Dawka biegu jałowego to grupa 001.
Grupa 013 to korekcje dawki > w 1Z podawane dla 3 garów (jeżeli tam masz 2,2 to jest źle > bez względu w którym polu)
Dawkę paliwa na biegu jałowym reguluję się przez przesuwanie nastawnika na pompie >>> tylko z tym delikatnie > skok o setne mm to duży skok dla dawki. (tu pewnie masz błąd)
Kąt odczytujemy z grupy 000 pozycja 2 na zablokowanych nastawach!
Po zablokowaniu nastawów pokazuje się po prawej przycisk TDItiming > niebieska kreska wskazuje ustawienie właściwego kąta >>> u ciebie domyślnie coś koło 41 hehe.
: śr kwie 28, 2010 18:35
autor: Fahoo
dodam od siebie ze przed regulacjami i kontrola na vag zagrzej silnik do <80`c
: śr kwie 28, 2010 22:53
autor: munior
fleshu pisze:Następne kroki do sukcesu to prawidłowe ustawienie rozrządu.
http://forum.vwgolf.pl/vi...3946033#3946033 > tak samo jak w AFN.
Kąt ustawiamy tak jak w AFN-ie >>> na zapalonym silniku.
Dawka biegu jałowego to grupa 001.
Grupa 013 to korekcje dawki > w 1Z podawane dla 3 garów (jeżeli tam masz 2,2 to jest źle > bez względu w którym polu)
Dawkę paliwa na biegu jałowym reguluję się przez przesuwanie nastawnika na pompie >>> tylko z tym delikatnie > skok o setne mm to duży skok dla dawki. (tu pewnie masz błąd)
Kąt odczytujemy z grupy 000 pozycja 2 na zablokowanych nastawach!
Po zablokowaniu nastawów pokazuje się po prawej przycisk TDItiming > niebieska kreska wskazuje ustawienie właściwego kąta >>> u ciebie domyślnie coś koło 41 hehe.
Nic dodać ,nic ująć
: pt kwie 30, 2010 09:56
autor: Egon PŃ
Wystarczyło przestawić nastawnik o 1mm w prawo by auto odpalało bez problemów. Zmieniły się wszystkie nastawy, które były poza zakresem. Kąt również. Ustawiłem kąt na 48 i napięcie na czujniku 1,48V by uzyskać spalanie (grupa 15) na poziomie 0.4l/h z przed zdejmowania pompy. Dzisiaj rano również odpalił bez zająknięcia.
Dziękuje za podpowiedz.
: pt kwie 30, 2010 19:52
autor: munior
Egon PŃ pisze:Wystarczyło przestawić nastawnik o 1mm w prawo by auto odpalało bez problemów.
I oddaj tu człowieku pompę do uszczelnienia ,rozregulują nie ustawią i jeszcze każą za to płacić
co za chory kraj pseudofachofców po których trzeba poprawiać .Krew by mnie zalała na miejscu i dostałbym pewnie kur..cy .Na szczęście korzystam z usług "fachofców" tylko w dwóch przypadkach ,jak muszę ustawić geometrie i zbieżność
: pt kwie 30, 2010 20:13
autor: Fahoo
Ustawiłem kąt na 48 i napięcie na czujniku 1,48V
zapytam o to napięcie
chodzi ci o czujnik przesuwu?
taka wartosc po zapłonie bez uruchamiania auta?
: śr maja 05, 2010 20:37
autor: Egon PŃ
Przed zdemontowaniem pompy. Silniek nie do końca rozgrzany.
Uploaded with
ImageShack.us
Zle ustawiony nastawnik
Uploaded with
ImageShack.us
Po ustawieniu
TdiTiming dokładnie na niebieskiej lini.
[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 8:38 pm ]
Martwi mnie grupa 13. Przedtem nie miałem takich odchyłów.