Strona 1 z 6

Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

: pn kwie 26, 2010 19:35
autor: Neoarti
Witam
Zamierzam wymienić rozrząd w mk4 tdi z silnikiem ALH dziś w sklepie dowiedziałem się że są dwa rodzaje paska do tego silnika czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć czym różnią się te paski ? inna ilość zębów czy co ?

: pn kwie 26, 2010 19:47
autor: wesol
Zapewne chodzi o to samo co w silnikach AHF i ASV czyli o ten wzmacniany i ten normalny a o tym to bylo juz na forum.

Re: Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

: pn kwie 26, 2010 19:55
autor: TDiesel
Neoarti pisze:Witam
Zamierzam wymienić rozrząd w mk4 tdi z silnikiem ALH dziś w sklepie dowiedziałem się że są dwa rodzaje paska do tego silnika czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć czym różnią się te paski ? inna ilość zębów czy co ?
Były 2 rodzaje i różniły się wytrzymałością; silniki z numerem powyżej 500000 miały wzmacniany pasek, natomiast silniki z mniejszym numerem, miały słabsze (np. CT946). Nie można zakładać wzmacnianego paska do silników z mniejszym numerem, gdyż występuje ryzyko uszkodzenia koła rozrządu.

: pn kwie 26, 2010 19:59
autor: Neoarti
hmmm koleś w sklepie sprowadzi mi pasek który wyznaczył po numerze vin ale nie wiadomo czy silnik nie był zmieniony gdzie w tym silniku sa numery ?

: pn kwie 26, 2010 20:00
autor: TDiesel
Neoarti pisze:hmmm koleś w sklepie sprowadzi mi pasek który wyznaczył po numerze vin ale nie wiadomo czy silnik nie był zmieniony gdzie w tym silniku sa numery ?
Na obudowie rozrządu masz naklejkę z oznaczeniem i numerem silnika.

: pn kwie 26, 2010 20:08
autor: Neoarti
no niby tak ale nie wiem czy z tej nalepki da sie coś odczytać bo jest już kiepska widać tylko alh ale silnik chyba ma gdzieś na bloku wybite numery ?

: pn kwie 26, 2010 20:12
autor: TDiesel
Neoarti pisze:no niby tak ale nie wiem czy z tej nalepki da sie coś odczytać bo jest już kiepska widać tylko alh ale silnik chyba ma gdzieś na bloku wybite numery ?
Tutaj masz link:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131737

: pn kwie 26, 2010 20:32
autor: sator75
Myślę że warto przeczytać.

https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... 59XS_2.pdf

: pt cze 18, 2010 21:21
autor: Jacek_193
Witam szanownych kolegów.
Ja również myślę o wymianie rozrządu i chcę się upewnić w 100%, czy rzeczywiście wzmocniony pasek może uszkodzić koło, i czy poza paskiem, rozrząd do ALH czymś się jeszcze różni???

: sob cze 19, 2010 00:07
autor: Piasek
Od końcówki 2001r wychodziły już pow. 500 000 także sugeruj się rocznikiem.

: sob cze 19, 2010 09:53
autor: Jacek_193
Kolego Piasek, chodzi mi o to że w każdym ze sklepów jaki odwiedziłem mówiono mi że są dwa rodzaje silnika, ale nie byli w stanie wytłumaczyć czym one się różnią bo ilości zębów są jednakowe i cała reszta też.
Czy tylko chodzi o ten wzmocniony pasek?

: sob cze 19, 2010 09:55
autor: PinkFloyd
Jacek_193 pisze:Kolego Piasek, chodzi mi o to że w każdym ze sklepów jaki odwiedziłem mówiono mi że są dwa rodzaje silnika, ale nie byli w stanie wytłumaczyć czym one się różnią bo ilości zębów są jednakowe i cała reszta też.
Czy tylko chodzi o ten wzmocniony pasek?
chodzi o wzmocniony bo reszta jest taka sama

: sob cze 19, 2010 10:07
autor: Jacek_193
Dzięki PinkFloyd .
O to właśnie mi chodziło. Powiedz mi jeśli możesz czy dobrze odczytałem nr.silnika.
Jest on na obudowie rozrządu ALHM17911.
Nigdzie indziej nie mogę znaleźć.

Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

: śr lip 17, 2013 19:37
autor: karol199
Teraz i ja chciałbym odświeżyć temat. Szykuje sie w moim ALH wymiana kompletnego rozrżadu, numer silnika coś 150.... więc pasek może być tylko i wyłacznie słabszy ?
Czytałem zdanie firmy GATES, ktore mowi, ze mocniejszy tylko do >500000 a słabszy do nr <500000