Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

Post autor: Neoarti » pn kwie 26, 2010 19:35

Witam
Zamierzam wymienić rozrząd w mk4 tdi z silnikiem ALH dziś w sklepie dowiedziałem się że są dwa rodzaje paska do tego silnika czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć czym różnią się te paski ? inna ilość zębów czy co ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn kwie 26, 2010 19:47

Zapewne chodzi o to samo co w silnikach AHF i ASV czyli o ten wzmacniany i ten normalny a o tym to bylo juz na forum.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 19:55

Neoarti pisze:Witam
Zamierzam wymienić rozrząd w mk4 tdi z silnikiem ALH dziś w sklepie dowiedziałem się że są dwa rodzaje paska do tego silnika czy ktoś z szanownych kolegów może podpowiedzieć czym różnią się te paski ? inna ilość zębów czy co ?
Były 2 rodzaje i różniły się wytrzymałością; silniki z numerem powyżej 500000 miały wzmacniany pasek, natomiast silniki z mniejszym numerem, miały słabsze (np. CT946). Nie można zakładać wzmacnianego paska do silników z mniejszym numerem, gdyż występuje ryzyko uszkodzenia koła rozrządu.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 19:56 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn kwie 26, 2010 19:59

hmmm koleś w sklepie sprowadzi mi pasek który wyznaczył po numerze vin ale nie wiadomo czy silnik nie był zmieniony gdzie w tym silniku sa numery ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 20:00

Neoarti pisze:hmmm koleś w sklepie sprowadzi mi pasek który wyznaczył po numerze vin ale nie wiadomo czy silnik nie był zmieniony gdzie w tym silniku sa numery ?
Na obudowie rozrządu masz naklejkę z oznaczeniem i numerem silnika.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 20:01 przez TDiesel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn kwie 26, 2010 20:08

no niby tak ale nie wiem czy z tej nalepki da sie coś odczytać bo jest już kiepska widać tylko alh ale silnik chyba ma gdzieś na bloku wybite numery ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

TDiesel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 23:17
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: TDiesel » pn kwie 26, 2010 20:12

Neoarti pisze:no niby tak ale nie wiem czy z tej nalepki da sie coś odczytać bo jest już kiepska widać tylko alh ale silnik chyba ma gdzieś na bloku wybite numery ?
Tutaj masz link:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131737



Awatar użytkownika
sator75
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: sob gru 12, 2009 20:39
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sator75 » pn kwie 26, 2010 20:32

Myślę że warto przeczytać.

https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... 59XS_2.pdf


Obrazek

Jacek_193
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 04, 2009 14:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jacek_193 » pt cze 18, 2010 21:21

Witam szanownych kolegów.
Ja również myślę o wymianie rozrządu i chcę się upewnić w 100%, czy rzeczywiście wzmocniony pasek może uszkodzić koło, i czy poza paskiem, rozrząd do ALH czymś się jeszcze różni???
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 21:24 przez Jacek_193, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » sob cze 19, 2010 00:07

Od końcówki 2001r wychodziły już pow. 500 000 także sugeruj się rocznikiem.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Jacek_193
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 04, 2009 14:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jacek_193 » sob cze 19, 2010 09:53

Kolego Piasek, chodzi mi o to że w każdym ze sklepów jaki odwiedziłem mówiono mi że są dwa rodzaje silnika, ale nie byli w stanie wytłumaczyć czym one się różnią bo ilości zębów są jednakowe i cała reszta też.
Czy tylko chodzi o ten wzmocniony pasek?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 19, 2010 09:55

Jacek_193 pisze:Kolego Piasek, chodzi mi o to że w każdym ze sklepów jaki odwiedziłem mówiono mi że są dwa rodzaje silnika, ale nie byli w stanie wytłumaczyć czym one się różnią bo ilości zębów są jednakowe i cała reszta też.
Czy tylko chodzi o ten wzmocniony pasek?
chodzi o wzmocniony bo reszta jest taka sama



Jacek_193
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 04, 2009 14:05
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jacek_193 » sob cze 19, 2010 10:07

Dzięki PinkFloyd .
O to właśnie mi chodziło. Powiedz mi jeśli możesz czy dobrze odczytałem nr.silnika.
Jest on na obudowie rozrządu ALHM17911.
Nigdzie indziej nie mogę znaleźć.



Awatar użytkownika
karol199
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:53
Lokalizacja: Chrzanów

Pasek rozrządu w tdi ALH czy są 2 rodzaje ?

Post autor: karol199 » śr lip 17, 2013 19:37

Teraz i ja chciałbym odświeżyć temat. Szykuje sie w moim ALH wymiana kompletnego rozrżadu, numer silnika coś 150.... więc pasek może być tylko i wyłacznie słabszy ?
Czytałem zdanie firmy GATES, ktore mowi, ze mocniejszy tylko do >500000 a słabszy do nr <500000



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 160 gości