zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sawik12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn paź 26, 2009 20:56
Lokalizacja: Poznań

zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow

Post autor: sawik12 » pn kwie 26, 2010 19:30

Witam ,moja kolejna zagadka to zgrzyt( taki pisk ) ktory trwa jedna sekunde podczas puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow, wystepuje to sporadycznie ,nidgy nie wystapilo na pierwszym biegu? co to moze byc ? prosze o konkretne info»



Awatar użytkownika
acid85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 02, 2009 13:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: acid85 » pn kwie 26, 2010 20:36

tez od pewnego czasu mam podobny objaw. Tzn u mnie przewaznie przy redukowaniu biegu podczas puszczania sprzegla czasami wystepuje taki pisk. i raczej tylko przy niskich biegach, np z 4 na 3 badz 3 na 2. Rowniez prosilbym o informacje co to moze byc



wojtek1562
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: wojtek1562 » pn kwie 26, 2010 20:58

U mnie podobna sytuacja, przy redukcji z 4 badz 3. Może łożysko oporowe?????



Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » pn kwie 26, 2010 22:22

U mnie w ciagu półtora roku zdazyło sie ok 4-5 razy i zawsze podczas redukcji z 4 na3, o dziwo zawsze w tym samym miejscu i zawsze gdy było na dworze wilgotno np po deszczu, nigdy jak było sucho.
Ostatnio zmieniony pn kwie 26, 2010 22:22 przez mateo86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt kwie 27, 2010 02:54

heeh > synchronizatory w skrzyni.
Piszczło wam w zakręcie przy redukcji?
Prawie na bank tak.
Silnik przesówa się na poduchach w zakręcie i linki niby sztywne ale zmieniają pozycję wbicia biegu.

Dźwięk praktycznie ustąpi jeżeli w skrzyni będzie właściwy stan oliwy > zobaczcie ile macie > ja mam do wymiany uszczelniacze półosi > oraz dodatkowo przegub na półosi od strony kierowcy ociera mi o skrzynię > dodam że tylko czasami > to jest dopiero zagadka! Po zdjęciu przegubu, kielich na łączeniu przegubu ze zskrzynią, wcale nie chce się dać przesówać na boki> więc z jakiej przyczyny ociera?



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt kwie 27, 2010 06:24

sprzęgło Wam się kończy Panowie a nie synchronizatory :grin: Zanim zabrałem się za wymianę sprzęgła to również wymieniłem olej w skrzyni na Castrol TAF-X 75W90 i nic to nie pomogło. Oprócz tego, że piszczało to po rozgrzaniu silnika ciężko wchodził 1 bieg.
Dwumas miał luz po okręgu ok 2cm a tarczy sprzęgła prawie nie było. Do tego tarcza zaczynała trzeć o skrzynię. Głównie pisk był przy redukcji z 4 na 3 i powiedzmy z 1 na 2 w górę i mocnym dodaniem gazu. Przy pisku było odczuwalne dziwne drganie na drążku zmiany biegów. Po wymianie sprzęgła na jednomas wszystkie objawy minęły :bigok:
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 06:27 przez sebastian1901, łącznie zmieniany 1 raz.


Sebastian

wojtek1562
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn wrz 17, 2007 13:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: wojtek1562 » wt kwie 27, 2010 07:24

Kolego jakie wyszły cie koszty wymiany na jednomas i jaki zestaw zastosowałes???



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » wt kwie 27, 2010 09:01

jednomas z G60 150zł, do tego śruby ok 50zł z ASO, sprzęgło Sachsa 400zł + własna robota

Wszystko na temat jednomasa w tym temacie

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


Sebastian

Awatar użytkownika
mateo86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: śr sty 14, 2009 14:27
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: mateo86 » wt kwie 27, 2010 10:18

Dokładnie tak jak mowi Fleshu zawsze w tym samym zakrecie mi sie to działo (zakret w lewo i w nim redukcja z 4 na3). A teraz to już chyba od pół roku mi sie to nie zdarzyło.



Awatar użytkownika
acid85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob maja 02, 2009 13:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: acid85 » wt kwie 27, 2010 18:46

W sumie tez bym sie sklanial bardziej do odpowiedzi fleshu z tym ze u mnie niekoniecznie na zakretach bo na prostej tez siie zdarzało. Olej w skrzyni mam na dobrym poziomie zawsze przy wymianie oleju w silniku sprawdzam, z tym ze w skrzyni odkad 2 lata mam to auto to oleju nie wymienialem. sprzeglo bym raczej odrzucal poniewaz nie tak dawno bylo wymieniane i jest jednomas. I z wchodzeniem biegow nie ma problemu, kazdy wchodzi idealnie.
Ostatnio zmieniony wt kwie 27, 2010 18:49 przez acid85, łącznie zmieniany 1 raz.



bbbhulk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr gru 09, 2009 01:13
Lokalizacja: Dolnyśląsk

zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow

Post autor: bbbhulk » ndz maja 16, 2010 18:24

Witam,
mam podobny problem w ASV, ale u mnie ten dźwięk powstaje tylko wtedy gdy puszcze gaz i obroty silnika spadną. I wygląda to tak:
wersja a: jadę np na 3 i 2500obr, sprzęgło, 4, trzymam gaz - na obrotomierzu ok 2000 puszczam sprzęgło i jest ok. Jeśli dam więcej gazu też jest ok.
wersja b: jadę np na 3 i 2500obr, sprzęgło, 4, puszczam gaz na obrotomierzu ok 900 puszczam sprzęgło i jest ten dźwięk. Dodatkowo odkryłem że jest tak, że jak puszczam b.powoli sprzęgło to jest następująca kolejność:
1. 900 obr - zaczynam puszczać sprzęgło
2. pisk - dalej 900 obr i nie czuć by auto zwalniało - sprzęgło nie złapało jeszcze
3. sprzęgło łapie na obrotomierzu np.2000 obr i auto zaczyna zwalniać.
Czyli ten dźwięk jest wcześniej niż łapie sprzęgło.

Jakieś pomysły?
Łożysko wyciskowe? Czy może tuleja na której jest łożysko?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow

Post autor: ciachotdi » ndz paź 28, 2012 02:17

panowie u mnie taki sam objaw co u was zmiana z 3 na 4 bieg i pisk czy problemy u was się skończyły



Awatar użytkownika
QKi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt maja 02, 2008 14:47
Lokalizacja: Mielec

zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow

Post autor: QKi » ndz paź 28, 2012 14:41

Ja mam to samo tylko że w Toledno AHF też podczas zmiany z 3 na 4 dziwny pisk i da sie to odczuć na pedale sprzegła. Z tym że u mnie ten problem nie wystapił od jakis 2 miesięcy ale czesniej zdazało sie to czesto :)



bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

zgrzyt przy puszczaniu sprzegla podczas zmiany biegow

Post autor: bercik2 » ndz paź 28, 2012 18:50

U mnie powodem takiego pisku była zużyta tarcza sprzęgła nity tarły o docisk.


jak by nie było będzie bardzo miło :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 83 gości