Strona 1 z 1

Bora 130KM asz lekki wyciek przy inerkulerze :(:(

: ndz kwie 25, 2010 18:12
autor: aszastra
Panowie w związku z tym, że jestm laikiem proszę o opinię na temat małego wycieku który mam w miejscu zaznaczonym na fotce.
Przesyłam parę fotek na nich widać, że chyba nie jest najlepiej :grrr:
Czerwony wąż przed zrobieniem fotki został przetarty.
Z góry dziękuję za rady.

: ndz kwie 25, 2010 18:18
autor: italiano_83
Czerwony wąż przed zrobieniem fotki został przetarty.
Wąż jeśli przetarty to wymienić na nowy- zabezpieczyć przed kolejnym przetarciem- wyprofilować - założyć osłonę z drugiego węża itp. IC sprawdź od dołu czy nie ma dziury czy nie jest przetarty i czy ten olej nie ścieka z węza czy tez złączki. Wszystko tam musi być szczelne- bo będzie problem z doładowaniem. To że się zrobił zaciek od oleju to norma w dolocie zawsze go trochę jest- trochę z turbo trochę z odmy a jak jest dziura to zostaje wydmuchany na zewnątrz przez sprężone powietrze.

: ndz kwie 25, 2010 20:51
autor: aszastra
aszastra pisze:Czerwony wąż przed zrobieniem fotki został przetarty.

Sorki za nieporozumienie , został przetarty szmatką bo był dość mocno zabrudzony :grin:
Sorki

: ndz kwie 25, 2010 20:58
autor: italiano_83
Sorki za nieporozumienie , został przetarty szmatką bo był dość mocno zabrudzony :grin:
To dobrze - że przetarty szmatką "tylko" :grin: Ja bym to wytarł do czystego i obserwował na bieżąco co się dzieje, czy ten olej ścieka z jakiegoś połączenia czy ic jest dziurawy na dole. Zawsze można zrobić logi dynamiczne i zobaczyć czy występuje nieszczelność i jak jest duża. Zobacz czy z góry z jakiegoś miejsca ten olej nie ścieka, czasami tak bywa że cieknie u góry z EGR -a a olej widać na samym dole bo sobie ścieka.

: sob maja 01, 2010 06:23
autor: aszastra
italiano_83 pisze:Ja bym to wytarł do czystego i obserwował na bieżąco co się dzieje
Rozkręciłem dół i znalazłem ,lekko uszkodzoną obudowę od interkulera ,co widać na zdjęciu.Wymieniłem oring i narazie jest OK.W interkulerze jest olej ( mój przebieg to 214tyś km), troszkę się przestraszyłem :grrr: ale sprawdziłem u kolegi w passacie( 220tys km) i jest tak samo :grin:

Przy podejściu węża z powietrzem do silnika także wymieniłem oring zauważyłem, że stary nie trzyma najlepiej.

: sob maja 01, 2010 18:00
autor: italiano_83
aszastra pisze:W interkulerze jest olej ( mój przebieg to 214tyś km), troszkę się przestraszyłem :grrr: ale sprawdziłem u kolegi w passacie( 220tys km) i jest tak samo :grin:
To normalne IC to najniżej położony element układu dolotowego i siłą rzeczy tam się zbiera mgła olejowa z turbo i odmy- niewielkie ilości to nic groźnego.
A nawet ułatwia on zlokalizowanie nieszczelności - poprzez powstawanie tłustego nalotu :grin:
Oringi nowe więc wszystko powinno być szczelne :grin: A szczelność to podstawa przy układzie dolotowym turbo-ic -kolektor dolotowy, bo jak jest "dziura" to turbosprężarka pompuje w "kosmos" to co wcześniej wypracowała, przy większej nieszczelności turbo wstaje później i są kłopoty z utrzymaniem zadanego ciśnienia. A teraz powinno być ok.

: ndz maja 02, 2010 19:47
autor: gregorian21
Odme na zewnątrz :helm: