witam
od pewnego czasu z wydechu slychac dziwny metaliczny chyba dzwiek
tutaj filmik
autko nie stracilo mocy nie bierze oleju nie lapie notlaufu po wycieciu kata dzwiek jak by stal sie wyrazniejszy glosniejszy doradzcie czy to moze wina turbo i co by nalezalo sprawdzic najpierw.
z gory dzieki za pomoc
: ndz kwie 25, 2010 10:56
autor: italiano_83
Po wycięciu kata to normalne, że dźwięk wydawany przez turbo się wzmaga- brak elementu tłumiącego po drodze. Nie słyszałem jeszcze takiego dźwięku, ale na postoju po odpaleniu auta po jakimś czasie otwiera się EGR i wtedy słychać z wydechu coś w rodzaju niskiego świstu- nie jest to nic szkodliwego- tu ten dźwięk jest nieco inny, ale bardzo podobny. Jeśli oleju nie ubywa- turbo nie wyje, to raczej nie ma się co przejmować specjalnie, ewentualnie zrobić logi i wtedy będzie wiadomo jak turbo pompuje.
: ndz kwie 25, 2010 14:02
autor: ad-amo
bardzo mozliwe ze to egr
ale nawet na rozgzanym silniku to slychac
tutaj probka
moze trzeba by to jakos wyczyscic
: ndz kwie 25, 2010 14:55
autor: italiano_83
Ewidentnie turbina sobie świszczy To normalne, że po wywaleniu kata słychać ją lepiej- po prostu katalizator to nic innego jak dodatkowy tłumik który wycisza ten dźwięk.
Jak ona sobie tylko tak śwista to nie mam problemu, gorzej jak zacznie wyć, ale taki świst to "normalka" po wywaleniu kata. Jak już pisałem jak nie puszcza oleju turbo i pompuje zadane ciśnienie ( to da się sprawdzić po zrobieniu logów dynamicznych) to nie ma problemu natury technicznej- poza tym lekkim świstem który się pojawił po usunięciu kata- ostatecznie można dokładnie sprawdzić układ wydechowy czy jakiś przedmuchów/nieszczelności nie ma.
: ndz kwie 25, 2010 20:49
autor: yosef99
a możę intercooler jest nieszczelny i ciśnienie spada przez co turbo musi wydajniej pracowac, dlatego słychać świst jak przy wyższych obrotach?
: ndz kwie 25, 2010 21:43
autor: jarekzgora
ad-amo, u mnie tak samo sobie pogwizduje - zaczyna się chwilę po odpaleniu ale nic innego się nie dzieje.
: ndz kwie 25, 2010 21:51
autor: italiano_83
yosef99 pisze:a możę intercooler jest nieszczelny i ciśnienie spada przez co turbo musi wydajniej pracowac
Ale tu mowa o obrotach biegu jałowego, kierownice w turbo ustawione są w max doładowanie i turbo już się szybciej kręcić nie będzie, choćby chciało, pomijam włączenie się EGR-a. Turbina sobie śwista, warto zrobić dynamiczne logi, bo przy przycinającej się geometrii turbo ma tendencje do głośniejszej pracy i tyle, co niektórzy z forum dali by sobie uciąć nie powiem co , żeby ich turbina świstała
: pn kwie 26, 2010 23:01
autor: ad-amo
dzwiek słychac jest permanentnie cały czas
zaraz po odpaleniu i po dluższej jezdzie
: pn kwie 26, 2010 23:06
autor: Sztomel
to jest tylko świst powietrza doładowanego a nie metaliczny gwizd łopatek wirnika ocierających o wnętrze muszli turbiny więc nie ma powodu do zmartwień.
: wt kwie 27, 2010 18:52
autor: ad-amo
dzisiaj jade na kompa
zobaczymy jak turbina pompuje
jakie powinna miec prawidlowe cisnienie ?
: wt kwie 27, 2010 18:58
autor: italiano_83
jakie powinna miec prawidlowe cisnienie ?
Tożsame z zdanym przez ECU ... wrzuć logi na forum to się będzie można dokładnie przyjrzeć jak turbo pracuje Zrób dynamiczny 011 od 1400 do 4200 na trzecim biegu
: wt kwie 27, 2010 21:39
autor: ad-amo
logi zrobione
nie wiem co to byl za komp
w bloku 11 bylo tylko widac obr/min
drugi pokazywal cisnienie dooladowania pokazalo 1940
i cisnienie w kolektorze wahalo sie miedzy 1940 a 2200
wydaje mi sie ze to chyba dobrze
: wt kwie 27, 2010 21:50
autor: tjwasiak
2200 w seryjnym ALH? To jakieś 250mbar ponad wymóg...
: wt kwie 27, 2010 22:05
autor: italiano_83
ad-amo pisze:i cisnienie w kolektorze wahalo sie miedzy 1940 a 2200
Jak masz tego loga to wrzuć na forum- taki "strzęp" to za mało żeby cokolwiek powiedzieć o pracy turbosprężarki.
2200 w seryjnym ALH? To jakieś 250mbar ponad wymóg...
Teraz pytanie w jakim zakresie było to 2200 bo jak to był chwilowy overbost w momencie rozkręcania się turbo to jeszcze nie powód do zmartwień- pytanie jak to ciśnienie się "układa" w całym zakresie obrotów, a bez loga 011 to nic nie wiadomo.