Strona 1 z 1
					
				GOLF 4 1,9 TDI 110KM OLEJ NA GRUSZCE OD TURBO
				: śr kwie 21, 2010 11:31
				autor: zajaczek2006
				Witam wszystkich moj problem polega na tym iz zauwazylem olej pod samochodem gdy zajrzalem do silnika zobaczylem dosc duze ilosci oleju w okolicach turbiny cala gruszka od turbiny jest zlana olejem weze niby sa cale. Czy to turbo sie konczy, bo wydaje mi sie jakby inaczej pracowalo inaczej gwizdze i czasem mi odetnie.Prosze o pomoc gdyz pewnie sami wiecie ze ciezko o dobrego mechanika co by mi nie powymienial  czesci w aucie bez potrzeby   bo juz to przerabialem.Zgory dzieki!
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 12:25
				autor: wesol
				moze olej dostaje sie przewodami podcisnieniowym. Tak sie bedzie dziac jak puszcza oleum pompa podcisnienia (vak)
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 13:03
				autor: zajaczek2006
				a jak to sprawdzic
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 13:52
				autor: KrisXP
				Mówisz o gruszce czyli tam gdzie wchodzi wężyk od ciśnienia tak?
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 14:19
				autor: zajaczek2006
				Tak dokladnie o ta gruszke chodzi
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 15:01
				autor: Sztomel
				Olej spływa po turbinie na gruszkę z nieszczelnego łączenia dopływu oleju smarującego turbosprężarkę czyli nakrętki, którą jest dokręcany przewód zasilający turbo w olej, pewnie ktoś demontował Ci turbinę i skręcił źle nie eliminując naprężeń.
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 15:20
				autor: zajaczek2006
				turbo raczej nie bylo wyciagane na jesieni robiona mialem uszczelke pod glowica chyba ze cos w tedy zmodzili musze to sprawdzic dokladnie troszke lipa bo nie dysponuje kanalem ale jakos sie postaram.Ale czy to ma zwiazek z tym iz czasami odlaczy turbo?
			 
			
					
				
				: śr kwie 21, 2010 22:57
				autor: Sztomel
				zajaczek2006 pisze:troszke lipa bo nie dysponuje kanalem ale jakos sie postaram.Ale czy to ma zwiazek z tym iz czasami odlaczy turbo?
nie jest potrzebny kanał aby sprawdzić czy cieknie z przewodu zasilającego turbo w olej przy nakrętce gdyż wystarczy sięgnąć bardziej głową na tył silnika pod kolektor ssący i będzie to widać (ewentualnie można zdemontować plastikową rurę dolotu powietrza do turbo, wyciek oleju w tym miejscu nie ma wpływu na tryb awaryjny ale w takiej sytuacji proponuję uszczelnić to jak najszybciej i często kontrolować poziom oleju w silniku bo tamtędy będzie szybko go ubywać.
 
			
					
				
				: czw kwie 22, 2010 00:58
				autor: rozyk_l
				do wyczerpującej wypowiedzi Sztomela dodam tylko, że nie ma na co czekać bo i pewnie turbinka słabo smarowana a to już kaplica dla niej
			 
			
					
				
				: czw kwie 22, 2010 11:04
				autor: majma golf
				tu masz moj problem z tym olejem,
 aha podkladka jest miedziana 8 mka chyba,a kruciec ori to 160 zl,ale nie widze sensu go wymieniac bo jak slimaczy to wina podkladki,mi sie rancik zrobil i walilo oliwa...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323989 
			
					
				
				: czw kwie 22, 2010 11:04
				autor: zajaczek2006
				no pewnie macie racje zrobilem fotki i wyglada na to ze to jest ten problem                                                                                                                           
 
 
 
			
					
				
				: czw kwie 22, 2010 11:11
				autor: majma golf
				no to raczej to samo:) wez 17 stke plaska odkrec przewod smarowania turbo(jak odkrecisz moze ci nie chciec zejsc,ja delikatnie stukalem od spodu kluczem i zeszlo,)a poten nasadowy i odkrecasz ten krociec,wez na samym poczxatku wd40 uzyj,latwiej pojdzie,jak wykrecisz to podkladka pewnie walnieta jest i zaloz nowa,8mka jak dobrze pamietam,poskladaj do kupy,przejedz wozem zeby sie zagrzal i zobacz czy szafa gra 

 
			
					
				
				: czw kwie 22, 2010 11:22
				autor: zajaczek2006
				Ok zrobie jak radzisz i dam znac!!! Mam nadzieje ze to to! 
[ Dodano: 23 Kwi 2010 13:22 ]
mam problem z odkreceniem tego przewodu bo kruciec sie rusza i lekko jest przestawiony z gorna sruba i nie ma jak klucza nasadowego zalozyc czy ktos ma jakis pomysl? 
[ Dodano: 23 Kwi 2010 18:05 ]
Po ciezkich prubach udalo sie odkrecic kruciec! wymiana podkladki skrecenie i jak narazie sucho wielkie dzieki wszystkim!!!Zostaje tylko problem z tym odcinaniem
			 
			
					
				
				: pt cze 04, 2010 07:51
				autor: flashhh
				Podłączę sie pod temat bo mam wyciek z tego samego łącznika oleju do turbo i zaczęło się to dziać po zrobieniu turbo. Z tym tylko że u mnie lekko cieknie z góry tego łącznika od strony tej siatki elastycznej , wymieniłem uszczelkę na nową i jest lepiej ale dalej trochę spływa. Może czoło jest nie równe -czy można to czymś uszczelnić jakimś preparatem ?
Kupiłem silikon do 350stopni ale nie wiem czy on tam przeżyje , poradzcie proszę co z tym zrobić bo tak mnie wkurza ten wyciek , silnik mam suchutki a tutaj taka plama.
pozdr