tylko... nie bardzo wiem jak sie zabrać do demontażu ...
wydaje się że najleprzy dostęp jest od dołu,
prosil bym, o wszelkie porady tych któży maja już to za soba.
poprostu chciałbym wiedzieć jakich niespodzianek sie spodziewac podczas demontażu.
z czy może byc problem i jak najlepiej sobie z nim podadzić.
mysle że z czyszczeniem nie powinno być wiekrzych problemow poza rozdzieleniem jej.
na forum jest fotoporada , rónież znalazlem film na yootoobe
z góry dzieki za wszelką pomoc
ostrysg
: pn kwie 19, 2010 15:11
autor: Piernik
ostrysg, jeśli chcesz męczyć się z wyciąganie półosi to możesz i od dołu ale ja polecam wyciąganie od góry. Odkręcasz EGR, kolektor dolotowy, rury filtr - turbina, odkręcasz (jeśli się uda) przewód olejowy z turbiny, odłączasz wydech od turbiny, dolot z ICka i masz piękne dojście do turbiny. Jeśli dobrze pamiętam 10 nakrętek na których trzyma się kolektor wydechowy + 1 śruba trzymająca turbo w bloku i suszarka jest Twoja.
Używaj dobrej jakości kluczy to ułatwi Ci pracę, no i możesz wspomagać się jakimś penetratorem (WD-40).
: pn kwie 19, 2010 18:13
autor: ostrysg
ok bede probowal z góry
no wlasnie co z tym przewodem od oleju?
moze sie nie udac?
kolejne pytanie....
po rozkreceniu wszystkiego bede potrzebowal nowych uszczelek...
i pytanie:czy wystarczy wyczyscic te miejsca i wszystko skrecic czy trzeba uszczelke czym posmarowac?
: pn kwie 19, 2010 18:16
autor: ZbyszekGolf
Witam ja wyjmowałem turbine w moim golfie a silnik mam axr 101km więc to jest to samo co ajm u mnie nie dało rady wyjąc od góry trzeba wyjąc półos
: pn kwie 19, 2010 18:21
autor: Artiks
ostrysg pisze:no wlasnie co z tym przewodem od oleju?
moze sie nie udac?
odpowiednio podpiłowanym kluczem tak żeby się zmieścił bo mało miejsca jest (chyba 17) trzymasz śrubę żeby przewód się nie ukręcił a drugim odkręcasz go.
: pn kwie 19, 2010 20:36
autor: erikt65
ostrysg pisze:kolejne pytanie....
po rozkreceniu wszystkiego bede potrzebowal nowych uszczelek...
i pytanie:czy wystarczy wyczyscic te miejsca i wszystko skrecic czy trzeba uszczelke czym posmarowac?
Powinno udać się skręcić na starych uszczelkach bo są one metalowe i nie trzeba niczego niczym smarować. Powodzenia
A tak może urwać się przewód olejowy :
: pn kwie 19, 2010 21:57
autor: mateo86
Moim zdaniem najlepszym wyjsciem do odkrecenia tego przewodu jest poświęcenie jednego klucza oczkowego 17 i zrobienie w nim otworu na szerokośc tego przewodu. potem zsunąć go po przewodzie aż na dół i jeden trzyma klucz oczkowy a druga osoba drugim kluczem odkreca przewód.
: pn kwie 19, 2010 23:04
autor: ostrysg
dzieki za fotke, taz juz kumam co z tym przewodem:)
czekam na dalsze podpowiedzi:)
[ Dodano: 02 Maj 2010 12:48 ]
panowie a jak ustawic sztange?
jedynym sposobem jest zmiezenie cisnienia tak jak na filmie w pierwszym poscie?
czy mozna np zaznaczyc sobie, i skrecisc ja tak samo?