Strona 1 z 1

Nierówne obroty na ciepłym silniku po zatrzymaniu

: pn kwie 19, 2010 14:43
autor: Baryla
Witam. Mam taki kłopot, gdy silnik jest rozgrzany po zatrzymaniu się np na światłach ma nierówne wolne obroty, wystarczy tylko lekko wcisnąć gaz, puścić i wszystko wraca do normy aż do następnego zatrzymania. Drugie pytanie, chce wyjąc wtryski, co potrzebuje kupić żeby je założyć z powrotem po sprawdzeniu? Wiem że jakieś specjalne podkładki, ale ile sztuk idzie na 1 wtryskiwacz?

: pn kwie 19, 2010 14:48
autor: raf-gog
Mam podobnie ze czasem sa wyzsze a czasem nizsze obroty szczegolnie po jezdzie w korku:)
mechanik powiedzial ze to wina jakiegos regulatora obrotow w pompie, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
Pod wtryskiwacz idzie jedna podkladka koszt okolo 2zł musisz kupic 4:)

: pn kwie 19, 2010 14:56
autor: Baryla
ogólnie na obrotomierzu nie widzę zmiany, ale słyszę ją w pracy silnika

: pn kwie 19, 2010 15:43
autor: BENITO
Trzeba wyregulować wydatek resztkowy w pompie.

: pn kwie 19, 2010 19:37
autor: Baryla
BENITO pisze:Trzeba wyregulować wydatek resztkowy w pompie.
tylko że mam inną pompę niż jest na forum w FAQ.

Zmniejszyłem trochę kąt wtrysku, z 98 na 91. Zobaczymy jutro, jak na razie po jeździe próbnej mam wrażenie że lepiej z dołu ciągnie i mniej kopci. Obroty nie wariowały jeszcze.

: pn kwie 19, 2010 19:45
autor: t0mal
Baryla, co to za silnik masz?

: pn kwie 19, 2010 19:51
autor: Baryla
JR na płytkach :)

: pn kwie 19, 2010 20:16
autor: t0mal
Wtryski, marne paliwo, uszczelka pod głowicą, albo pompa. Na początek proponuję jakiś dodatek do paliwa.

: pn kwie 19, 2010 20:30
autor: Baryla
t0mal pisze:Wtryski
też to to podejrzewam
t0mal pisze:marne paliwo
wątpię, tankuje na tej stacji odkąd mam golfa, zawsze jest ok poza tym zatankowałem do pełna i mam teraz 1/4 zbiornika i zaczęło się to dziać.
t0mal pisze:uszczelka pod głowicą
robiona w listopadzie, olej ok, płynu jak wlałem po naprawie minimum to do tej pory jest go tyle samo
t0mal pisze:pompa
w sumie to najciężej sprawdzić, ale też może coś z nią być nie halo.

Ogólnie to silnik z rana po zapaleniu lubił przykopcić na niebiesko i pokuleć przez chwilę, nawet na przyśpieszaczu.


W weekend jak dodzwonię się do wujka to wyjmę wtryski i polecę je do niego sprawdzić.

: pn kwie 19, 2010 20:46
autor: t0mal
Najpierw zalej jakiś dodatek do paliwa, ja miałem taką historię z końcówkami, że sprawdzałem i pompiarz mówił, że są ok, zakładałem i było ok, ale niedługo potem znowu te same objawy, dopiero zalałem dodatek do czyszczenie wtrysków i przeszło po kilku tankowaniach - widocznie jak zdejmowałem pompę dostały się jakieś zanieczyszczenia.

: wt kwie 20, 2010 22:18
autor: lukiskwuki
ja mam tez podobnie czasem chodzi równiutenko a czasem ciutke jakby za niskie miał obroty wtedy delikatnie wyciagam przyspieszacz i sie nie przejmuje ..ale chłopaki tez cos mi mowili o tym wydatku szczatkowym czy resztkowym ..ale nie mam pojecia jak to sie reguluje

: czw cze 03, 2010 11:09
autor: Baryla
kolejna rzecz wyeliminowana - nowe wtryski bosch założone, a silnikiem nadal telepie, ale nie zawsze. Czasami jest ok. Teraz została mi ostatnia rzecz czyli oddać pompę do regeneracji :/ Nawet ostatnie 5tyś zrobiłem tylko na paliwie z shella i nie widzę żadnej różnicy poza ceną :helm:

: czw cze 03, 2010 11:46
autor: t0mal
A jesteś pewny, że się nie zapowietrza?

Nierówne obroty na ciepłym silniku po zatrzymaniu

: czw sie 05, 2010 20:41
autor: Baryla
t0mal pisze:A jesteś pewny, że się nie zapowietrza?
raczej nie bo wystarczy go lekko dodać gazu na dosłownie sekundę i chodzi równo czasami przez cały czas postoju na światłach, czasami przez parę sekund. Poza tym rano pali od strzała tylko że po zapaleniu telepie nim. Ciepły silnik trzeba długo kręcić żeby zapalił, a po wyciągnięciu przyśpieszacza pali od strzała więc obstawiam że pompa mówi już papa.






I sprawa na 99% rozwiązana: 1 tłok - 21bar, 2 - 26bar, 3 - 26bar, 4 - 24 bar na zimnym silniku. Osłuchał go gościu który robi silniki i powiedział że jest szansa że tylko głowica do roboty sądząc po dźwięku z wydechu. Kompletny remont czyli kompletna głowica, szlif bloku, szlif wału, nowe panewki, nowe kpl tłoki to koszt 1500zł do tego jakieś 300zł za uszczelki co daje 1800zł, a to mnie trochę boli :/ Jak zwalałem głowice prawie rok temu to progi były lekko wyczuwalne. Zastanawiam się czy nie zrobić tylko tzw szwedzkiego remontu czyli panewki korbowe, pierścionki i kpl głowica bo w sumie golfem planuje polatać jeszcze z 3 lata max.