Witam.
Na początek sorry ze zakladam nowy temat ale nigdzie nie moge znalezc informacji na temat mojego przypadku.
Mam problem z silnikiem ASV- 1.9 TDI 110 KM.
Objawia sie to w ten sposob ze silnik jest slaby, jak chce sie troszke szybciej rozpedzic na 3, 4, 5- tym biebu to od 2 tys. obrotow silnik jest glosny i chodzi tak jak bym mu szmate w kolektor ssacy wlozyl, jak sie rozpedzam to nim szarpie, kolejna rzecz to na zimnym jak za szybko chce sie rozpedzic to potrafi sie zawiesic- tak jak by wtrysk sie zawiesil- telepie silnikiem i bardzo ale to bardzo kopci na bialo, jak chce go przegazowac zeby sie odwiesil to nie bardzo chce wejsc na obroty. jak postoi chwile zgaszony to odwiesza sie sam.
Kolejna rzecz to podpiąłem VAG-a i wykazal mi dwa błedy- 17958 i 17563- wiem ze jest to przeładowanie i czujnik powietrza w kolektorze dolotowym. ale gdzie szukac przyczyny odnosnie szarpania i wieszania sie silnika.
Turbine czyscilem jakies 2 - 3 miesiace temu- sprawdzalem teraz sztange od turbiny i chodzi- przy odpaleniu podnisi sie ok. 2 cm. do gory a jak sie przygazowyje to tak przy ok. 2 tys. obrotow schodzi ok. pol cm. na dol- bardziej nie przegazowywalem.
kolejna rzecz to przy wyzszych obrotach mi lapie notlauf. zgasze silnik,odpale i samochod jedzie normalnie.
Kolejna rzecz jest taka ze w sobote chcialem przeczyscic jeszcze przeplywkę- wyjalem ja, przeplukalem zmywaczym do hamulcow i .....niestety ale sie skonczyla- chyba to przeplukanie ja wykonczylo. jezdze teraz na walnietej przeplywce- jak wiadomo silnik jest slaby wiec ja rozpialem calkowicie i chodzi odrobine lepiej na rozpietej niz na podpietej popsutej- z tym ze zauwazylem ze teraz silnik ani nie szarpie ani sie nie zawiesza. ucieszylem sie troche bo myslalem ze silnik szarpal i sie wieszal bo przeplywka byla nie do konca sprawna- wzialem sprawna od kolesia i dalej silnik szarpie i sie wiesza.
Dodam tez ze mialem planowana glowice jakis rok temu bo wywalilo mi uszczelke pod glowica.
Wtryski sprawdzane jakies pol roku temu i sa dobra.
No i na koniec wspomne tez ze zamienialem zaworki N75 z N18 ( zamienilem tylko wezyki- kostki zostaly bez zmian) i wtedy auto wogole nie chcialo jechac- rozpedzalo sie tak jak by mialo z 20 KM.- moze smieszne ale tak wlasnie bylo.
Cisnienie na cylindrach mierzone w sobote- na cieplym silniku- wartosc napewno zla ale kazdy cylinder podobnie- na trzch 33 atm. a na jednym 34.
Moze ktos z was mial podobny problem i mi podpowie co to moze byc.
pozdrawiam
Błąd 17958 i 17563- silnik ASV
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Błąd 17958 i 17563- silnik ASV
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 22:47 przez kuchosz, łącznie zmieniany 2 razy.
nie jest to przeładowanie tylko różnica regulacji ciśnienia doładowania i nie czujnik powietrza tylko czujnik ciśnienia doładowania, usterka czujnika G71 może powodować pierwszy błąd. Sprawdź dokładnie wiązkę elektryczną oraz wtyczkę przy G71, piny wtyczki spryskaj profilaktycznie sprajem do złącz elektrycznych i sprawdź Vagiem czy błąd 17563 nadal będzie się pojawiał. Dopóki nie usuniesz tego błędu to nadal będą wskazania złego ciśnienia doładowania. Poza tym wartości ciśnienia sprężania wskazują, że silnik jest w bardzo dobrej kondycji.kuchosz pisze:17958 i 17563- wiem ze jest to przeładowanie i czujnik powietrza w kolektorze dolotowym.
Tak czy siak chodzi o to ze jest zle cisnienie w kolektorze dolotowym. styki we wtyczce spryskane- nic nie pomoglo. czujnuk byl przekladany z mojego auta do innego jakies pol roku temu i auto na nim smigalo jak nalezy.Sztomel pisze:nie jest to przeładowanie tylko różnica regulacji ciśnienia doładowania i nie czujnik powietrza tylko czujnik ciśnienia doładowania, usterka czujnika G71 może powodować pierwszy błąd. Sprawdź dokładnie wiązkę elektryczną oraz wtyczkę przy G71, piny wtyczki spryskaj profilaktycznie sprajem do złącz elektrycznych i sprawdź Vagiem czy błąd 17563 nadal będzie się pojawiał. Dopóki nie usuniesz tego błędu to nadal będą wskazania złego ciśnienia doładowania. Poza tym wartości ciśnienia sprężania wskazują, że silnik jest w bardzo dobrej kondycji.kuchosz pisze:17958 i 17563- wiem ze jest to przeładowanie i czujnik powietrza w kolektorze dolotowym.
Rozumiem ze auto jest slabsze i lapie notlauf pprzez te bledy ale co moze byc powodem tego ze silnik szarpie i sie wiesza?/
kolejna rzecz to jak to jest z tymi zaworkami N75 i N18?- wyczytalem gdzies na forach ze aby sprawdzic zaworek N75 to nalezy je zamienic. Zrobilem tak i auto wogole nie mialo sily. czyli mam sprawny ten N75 czy nie??
pozdro
[ Dodano: 11 Maj 2010 22:10 ]
Witam.
Po długiej przerwie wracam do tematu.
Dzisiej podpiąlem VAG-a i ......najlepiej to bym sie rozpedzil i rozwalil tego klamota na pierwszym lepszym drzewie.
błędy jakie mi wywalilo-
17958
17552
17564
17569
Chciałem zrobic logi statyczne i dynamiczne i muka- nie da sie. Kazde dodanie gazu i na kazdym z blokow pojawia sie ERROR. zmieniam blok az wskaze parametry, lekkie dodanie gazu i znowu ERROR.- na kazdym bloku i bez znaczenie czy statycznie czy dynamicznie.
jak by sie komus nasunela jakas mysl to bede wdzieczny.
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 22:10 przez kuchosz, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 79 gości