Falujące obrty biegu jałowego TDI-PD / AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Falujące obrty biegu jałowego TDI-PD / AJM

Post autor: Razal » ndz kwie 18, 2010 17:32

Falujące obrty biegu jałowego AJM


Mój Passat 1,9TDI-PD (AJM) jeździ idealnie, ale jak stoi na wolnych obrotach na biegu jałowym to leciutko falują obroty w zakresie ok. 840-920 obr/min. Nie zauważyłem kompletnie rzadnego problemu podczas jazdy / przyśpieszania - jedynie na postoju tak leciutko faluje na biegu jałowym. Ktoś miał podbny problem? Na co zwrócić uwagę - co to może być?

Z góry dzieki za info - pozdrawiam !!!

Dodam tylko, że dzisiaj podpinałem VAG'a i nie wykazał kompletnie żadnych błędów. Po wypięciu przepływomierza obroty nie ustabilizowały się. Co to może być? Miał ktoś podobny prblem - jak to rozwiązać?


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz kwie 18, 2010 17:45

Przyjrzyj się korekcjom dawki na pompowtryskiwaczach na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Do tego BIPy.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » ndz kwie 18, 2010 17:58

tjwasiak pisze:Przyjrzyj się korekcjom dawki na pompowtryskiwaczach na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Do tego BIPy.
Co to są te BIP'y ?

Mam logi grup 001 do 013, ale na zimnym i statyczne. Mogę tu wrzucić ? Da to coś ?

poniżej zamieszczam logi / statycznie w chwilę po odpaleniu widać jak falują obroty :

000 001 002
003 004 005
006 007 008
009 010 011
012 013

co sądzicie o tych logach ?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 18, 2010 20:05 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz kwie 18, 2010 23:52

Po logach wnoszę że bardziej prawdopodobną przyczyną będzie np. sprzęgiełko alternatora, czy napinacz paska PK.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn kwie 19, 2010 06:59

tjwasiak pisze:Po logach wnoszę że bardziej prawdopodobną przyczyną będzie np. sprzęgiełko alternatora, czy napinacz paska PK.
tjwasiak a da się to jakoś sprawdzić, żeby potwierdzić / wykluczyć?


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 19, 2010 19:39

Otwórz maskę przy pracującym silniku i przyjrzyj się zachowaniu paska wieloklinowego. Jeśli zauważysz że ma tendencje do drgań to raczej będzie to jedna z 2 opisanych przyczyn.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » pn kwie 19, 2010 21:26

tjwasiak pisze:Otwórz maskę przy pracującym silniku i przyjrzyj się zachowaniu paska wieloklinowego. Jeśli zauważysz że ma tendencje do drgań to raczej będzie to jedna z 2 opisanych przyczyn.
tjwasiak chyba to był strzał w 10 z Twojej strony odnośnie tego napinacza.

Byłem dzisiaj u mechanika na wymianie oleju i przy okazji poruszyłem temat. Mechanik podszedł do sprawy bardzo fachowo jak na moje oko. W zasadzie sprawdził mi większość osprzętu silnika, a po chwili słyszę o kórcze.... i lece tam do niego. A on niech pan zobaczy ten rozrząd jest do wymiany i to JUŻ! Więc tak - pasek rozrządu można powiedzieć, że luźny bo siedzi napinacz - chyba taki z nabojem (hydrauliczny?). Sam pasek w kondycji przeciętnej więc wymianiam cały rozrząd. Koszty dosyć wysokie bo w sumie wszystkie rolki i napinacze + paski i robocizna ok. 2000zł, ale muszę to zrobić i dobrze, że na czas zareagowałem.

Ponoć jest tak, że jak pasek luźny to nie ma synchronizacji między wałkiem rozrządu i wałem - stąd mogą być skoki obrotów silnika na jałowym. I oby to było to i koniec! Mam nadzieję, że jak to wymienię to będzie spoko :hmm: Mechanik mówi, że to nie wygląda na pompowtryski bo inne objay by były. No ale jak już widać takie drgania paska na rozrządzie to jasna sprawa na chwilę obecną...


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn kwie 19, 2010 23:20

Rozrządu nie obstawiałem... Jedynie napęd akcesoriów. No ale w takim razie dobrze że zauważyłeś zanim pożegnałeś się z silnikiem na dobre :kufel:

IMO 2000 to dużo za rozrząd kompletny z wymianą. Markowe części ze zniżką w hurtowni naprawdę nie kosztują majątku (nie wyłączając pompy wody)... Może znajdziesz kogoś kompetentego kto zrobi to w innej cenie?



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt kwie 20, 2010 23:05

tjwasiak pisze:Rozrządu nie obstawiałem... Jedynie napęd akcesoriów. No ale w takim razie dobrze że zauważyłeś zanim pożegnałeś się z silnikiem na dobre :kufel:

IMO 2000 to dużo za rozrząd kompletny z wymianą. Markowe części ze zniżką w hurtowni naprawdę nie kosztują majątku (nie wyłączając pompy wody)... Może znajdziesz kogoś kompetentego kto zrobi to w innej cenie?
to skaknie obrotów może być spowodowane luźnym paskiem rozrządu?


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr kwie 21, 2010 02:03

Gdybyś miał luźny rozrząd to obstawiam że miałbyś kaplicę z silnika. Nie wiem czy mechanik Cię trochę nie wkręca z tym że to rozrząd...



Awatar użytkownika
maras2011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:06
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: maras2011 » śr kwie 21, 2010 11:23

Wymieniałem nie tak dawno bo zaledwie miesiąc temu, rolka prowadząca (INA), rolka napinająca(INA), pasek rozrządu (Gates) kosztowało mnie to 300zł, wymieniłem sam, pompa była w dobrej kondycji , 1000zł wiem że biorą i to jest bardzo dużo,znam co robią za 500zł, ale 2000 to rozbój.
Mam ten sam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym, rozrząd wymieniony, pasek wieloklinowy od alternatora też, a sytuacja jest tylko ja paliwo zejdzie mi na rezerwę, jak zatankuję do połowy problem znika, nie kiedy go wcale nie ma, nadmienia jeszcze że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby co ma duży pobór prądu wtedy zaczyna falować, lecz tez nie zawsze.Pasek wieloklinowy jest dobrze naciągnięty , pozostał mi jeszcze jego napinacz, piszczy mimo przesmarowania.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=316168



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » śr kwie 21, 2010 15:24

A napinacz paska alternatora wogóle u Ciebie się rusza? W moim 1Zcie stoi dębowo... I co z tego że rolka pracuje jak wibracja idzie po całym aucie :grrr:



Awatar użytkownika
maras2011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:06
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: maras2011 » śr kwie 21, 2010 15:42

Sprężyna trzyma mocno, zmieniałem pasek, to tak łatwo odciągnąć nie można, przesmarowałem ramie na którym pracuje w obudowie.Drgania na silnik nie przechodzą, sama nowa rolka 45zł. dziś pytałem w sklepie.



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » śr kwie 21, 2010 15:48

No to powiem Wam, że widziałem ten rozrząd bo mi pokazał.

Pasek był faktycznie luźnawy (też uważam że nie powinien tak być) miałem 1Z 6 lat to wiem jak tam był napięty. Stwierdził że siedzi napinacz na rozrządzie, pasek też nie wygląda najlepiej i powiedział, żebym do domu jechał delikatnie i nie jeździł do wymiany tego. Stwierdził, że obroty mogą falować bo kąt może się bujać od takiego luzu....

Ponadto stwierdził, że napinacz hydrauliczny siedzi na pasku mikro - więc też do wymiany, a że koszt jego zacny bo ok. 400zł to pewnie też koszty zwiększył znacznie, ale jeszcze trzeba popytać...

Dodam, że pokazywał mi na odpalonym silniku jak pasek wibruje to, aż się wystraszyłem. To nie żarty - miałem ochotę go zapchać do domu.. :hmm:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości