Strona 1 z 1
Dwumas może tak stukać?
: czw kwie 15, 2010 18:05
autor: Giugiaro1
Witam. Przy odpalaniu silnika (czy to zimny czy ciepły) słychać wyraźne uderzenie. Przy gaszeniu często też. Ale nie zawsze. Myślałem że może to poduszki na amortyzatorach przednich, więc je wymieniłem ale to nic nie dało. Zawieszenie całe zrobione, więc nie ma się czego przyczepić. Poduszki po silnikiem i skrzynią biegów ok. Zastanawiam się nad dwumasem. Mam to auto blisko rok i z dnia na dzień dwumas słychać bardziej. Przy ruszaniu pojawiają się drgania pedału sprzęgła, czasem też odczuwam je na pedale gazu, szczególnie jak puszcze gaz w czasie jazdy na biegu. Do rozrusznika dostają się opiłki metalu (raczej z dwumasu, przynajmniej kolega tak miał i po wymianie problem zniknął). I mój największy problem czy po zmianie koła zamachowego głośne uderzenia przy odpalaniu silnika znikną? Są już dość denerwujące, słychać głośny łomot jak roznosi się po całej budzie, ludzie na chodniku się odwracają.
Auto to Polo 9n 2003r 1,9 TDI AXR 270 000 km przelotu.
Re: Dwumas może tak stukać?
: czw kwie 15, 2010 18:38
autor: Bora_TDI
Giugiaro1 pisze:Witam. Przy odpalaniu silnika (czy to zimny czy ciepły) słychać wyraźne uderzenie. Przy gaszeniu często też. Ale nie zawsze. Myślałem że może to poduszki na amortyzatorach przednich, więc je wymieniłem ale to nic nie dało. Zawieszenie całe zrobione, więc nie ma się czego przyczepić. Poduszki po silnikiem i skrzynią biegów ok. Zastanawiam się nad dwumasem. Mam to auto blisko rok i z dnia na dzień dwumas słychać bardziej. Przy ruszaniu pojawiają się drgania pedału sprzęgła, czasem też odczuwam je na pedale gazu, szczególnie jak puszcze gaz w czasie jazdy na biegu. Do rozrusznika dostają się opiłki metalu (raczej z dwumasu, przynajmniej kolega tak miał i po wymianie problem zniknął). I mój największy problem czy po zmianie koła zamachowego głośne uderzenia przy odpalaniu silnika znikną? Są już dość denerwujące, słychać głośny łomot jak roznosi się po całej budzie, ludzie na chodniku się odwracają.
Auto to Polo 9n 2003r 1,9 TDI AXR 270 000 km przelotu.
Tak Twoj dwumas jest juz w stanie agonalnym. Nie pozostalo nic innego jak wymiana.
PS. Mozesz gasic go na sprzegle i zapalac aby oszczedzic go troche
: czw kwie 15, 2010 20:48
autor: Giugiaro1
Jaki jednomas kupić żeby koszta były jak najmniejsze? Czytałem ze od VR6 i G60 pasuje, ale trzeba wymienić też docisk i chyba tarcze sprzęgła? Ja bym chciał zmienić tylko koło zamachowe na jakieś używane i jeździć dalej... Po taniości, chyba że się nie da tak jak kombinuje
Re: Dwumas może tak stukać?
: czw kwie 15, 2010 21:15
autor: doggie
Giugiaro1 pisze:Witam. Przy odpalaniu silnika (czy to zimny czy ciepły) słychać wyraźne uderzenie. Przy gaszeniu często też.
na 99 procent dwumas się kończy
[ Dodano: Czw 15 Kwi, 2010 ]
Giugiaro1 pisze: Ja bym chciał zmienić tylko
koło zamachowe na jakieś używane i jeździć dalej... Po taniości, chyba że się nie da tak jak kombinuje
po taniości i używane to ktoś ci sprzeda takie samo jakie ty wyjmiesz i efekt będzie taki, że się nie będzie żadnego efektu, kolego tu po taniości się nie da, jak chcesz po taniości to trzeba było kupować 1.4 benzynę, hasło że diesel jest tani w utrzymaniu dawno przeszło do historii
: czw kwie 15, 2010 21:42
autor: wesol
Niestety ale do zamachu jednomasowego docisk i tarcza nie podejdzie. Tarcza dlatego z enia ma sprezynek odpada( nie byloby wcale tlumienia) a docisk to by i moze podpasowal ale gwarancji nie ma. Najpierw kup jednomas od 1Z
: czw kwie 15, 2010 21:59
autor: doggie
osobiście nie kombinowałbym tylko wkładał oryginalny zestaw z dwumasem, mój Mk5 jest po wirusie i dwumas daje radę, większość użytkowników na własną prosbę uwala dwumasówkę przez niepoprawny styl jazdy