Strona 1 z 1

Problem z poceniem się turbo w AHF

: czw kwie 15, 2010 13:00
autor: JaCuŚ
Witam wszystkich.

Przeczytałem może kilkadziesiąt postów ale nigdzie nie było objawów jak u mnie.


W moim AHF- ie mam objaw taki że poci się mniej więcej na łączeniu części gorącej turbiny z częścią zimną. Pocenie nie duże, ale silnik mokry.
Dodam że nie zostawia śladów po sobie na ziemi.

Not laufy były, ale po wyczyszczeniu N75 wszystko chodzi jak należy.
Auto nie straciło mocy spalanie też nie wzrosło.
Oleju przez 10 kkm ubyło raptem litr.
Sztanga chodzi na odpalonym silniku w górę i w dół.
Oddawać do regeneracji/czyszczenia??
Może kata wyciąć??
Wyczyścić EGR??(nie wiem kiedy był czyszczony)
Każde słowo mile widziane :D

: czw kwie 15, 2010 13:40
autor: wesol
sprawdz dolyw i odplyw oleju z turbo. Moze tam siedzi problem. Ja mialem w innym aucie lekko niedokrecony waz i lekko sie pocila turbina.

: czw kwie 15, 2010 14:00
autor: majma golf
kolego wesol jak najlepiej dokrecic odkrecic ten przewod z smarowaniem turba? od gory czy konieczny kanal jest?? i slyszalem ze czesto idzie urwac ten przewod ...mozesz dac rare wskazowek? (nowy przewod 80 zl) to lepiej w czteropak zainwestowac :pub:

: czw kwie 15, 2010 14:18
autor: Sztomel
piszesz, że pocenie nie duże ale silnik mokry, więc co jest mokre : korpus turbosprężarki (od góry przy dolocie oleju, z dołu przy spływie oleju) czy silnik, sprawdź dokładnie co jest zapocone i gdzie widzisz źródło zapocenia bo możesz sobie niepotrzebnie napytać biedy przy dokręcaniu nakrętki przy rurce dopływu oleju do turbo jeśli nie będziesz dysponował oszlifowanym specjalnie kluczem płaskim 17 mm. Sprawdź czy źródła wycieku nie ma powyżej turbosprężarki.

: czw kwie 15, 2010 14:51
autor: JaCuŚ
Turbina poci się od góry. A chodziło mi o to że silnik pod turbiną jest mokry i czasem skapnie na półoś.

Zapomniałem dodać. Turbina gwizda delikatnie nie jakoś ciężko. Jak się doda gazu gwizd ustaje. Tak jest odkąd go kupiłem.

: czw kwie 15, 2010 15:30
autor: marcin999
JaCuŚ, Sprawdz czy Ci nie cieknie przypadkiem przez EGR i ścieka na turbinę.
U mnie tak było wydawało mi się że turbina puszcza bo była ubrudzona olejem i silnik z tyłu tez zachlapany. Po odpięciu odmy przestało cieknąć.

: czw kwie 15, 2010 17:35
autor: JaCuŚ
Muszę jeszcze popatrzeć dokładnie. A gdzie tą odmę mam dać jak ją odepnę??

: czw kwie 15, 2010 22:47
autor: leon79
przewod przedluzony daj pod auto.

: pt kwie 16, 2010 12:27
autor: JaCuŚ
Panowie. Zlokalizowałem źródło przecieku. Mianowicie puszcza delikatnie na rurce doprowadzającej olej do turbiny(taka cienka rurka). Pisaliście żeby samemu nie robić "bo można napytać sobie biedy" Więc może kogoś polecicie kto mógł by się tym zająć we Wrocławiu??

: pt kwie 16, 2010 12:44
autor: majma golf
ale czemu samemu nie robic??? ja mam w planach sie za to zabrac bo podkladka mi walnela i slimaczy sie tam i z tego co czytalem na forum to bedzoe problem z odkreceniem tego,ze zapieczone bedzie ale"penetrator" zrobi swoje :okej: a najwyzej ukreci sie rureczka i tyle..nowa ok 80 zl:/ no chyba ze o czyms nie wiem??

: pt kwie 16, 2010 12:44
autor: Ponior
JaCuŚ pisze:Panowie. Zlokalizowałem źródło przecieku. Mianowicie puszcza delikatnie na rurce doprowadzającej olej do turbiny(taka cienka rurka). Pisaliście żeby samemu nie robić "bo można napytać sobie biedy" Więc może kogoś polecicie kto mógł by się tym zająć we Wrocławiu??
DYNOSOFT , koło giełdy samochodowej, obadają ci auto i soft zrobisz przy okazji :bigok:

: pt kwie 16, 2010 13:38
autor: JaCuŚ
Sofcik zrobi mi kto inny. Muszę tylko usunąć to cieczenie. W dynosofcie to mnie skroją. Niestety nie mogę pozwolić sobie na wariacje(mam małe dziecko).