Twardy hamulec, kiedyś głośne turbo, notlauf
: śr kwie 14, 2010 16:25
Wiem, że o każdym z tych tematów było już tysiąc postów, jednakże wydaję mi się, że moja sprawa jest nieco inna. Dodam, że jestem w temacie laikiem, aczkolwiek po tym jak mi zaśpiewano ponad 2000zł za naprawę hamulca mam wrażenie, że muszę poznać się na temacie, ale od początku:
Posiadam Golfa IV 99' 1.9 TDI na pompowtryskach (wersja Edition) 85kW.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnego turbo (syczenie od około 2000 w górę) i sporadycznego wchodzenia w tryb awaryjny - wiem, że może to być n75, turbina, więc umówiłem się z mechanikiem na koniec kwietnia na oględziny...
Wczoraj jednakże w środku jazdy po mieście nagle hamulec stał się twardy i hamowanie prawie niemożliwe - o mało co nie skończyłoby się to wypadkiem...
Lokalny mechanik stwierdził, że to nie działająca vacum pompa, która w moim TDI jest w komplecie z pompą paliwa (?) i że muszę kupić nowy komplet - cena 1400zł orginał, zamiennik drożej.
Dodam, że po awarii hamulca wydaję mi się, że turbo już nie syczy (subiektywne odczucie, bo bez hamulców nie rozpędzałem się za bardzo, moc wydaję mi się, że jest taka jaka była (jest na pewno większa niż w trybie awaryjnym).
Dodam, że hamulec nawet trzymany przez 5 minut nie opada w dół. W 05.2009 wymieniany płyn hamulcowy (przynajmniej taką mam nadzieję, bo mechanikom dzisiaj nie można ufać), wraz z dwoma linkami i kompletem z tyłu, z przodu tylko klocki, bo tarcze są jeszcze ok.
Jesteście w stanie mi pomóc zdiagnozować usterkę ? Nie chodzi nawet o to, żebym ją sam usunął, ale nie chcę być zrobiony w konia przez nieznającego się na rzeczy mechanika, który moim kosztem będzie się uczył ...
Ewentualnie ktoś z okolic Gliwic chętny do pomocy (oczywiście odpłatnej) mile widziany ...
DZIĘKUJĘ za wszystkie odpowiedzi!
Posiadam Golfa IV 99' 1.9 TDI na pompowtryskach (wersja Edition) 85kW.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnego turbo (syczenie od około 2000 w górę) i sporadycznego wchodzenia w tryb awaryjny - wiem, że może to być n75, turbina, więc umówiłem się z mechanikiem na koniec kwietnia na oględziny...
Wczoraj jednakże w środku jazdy po mieście nagle hamulec stał się twardy i hamowanie prawie niemożliwe - o mało co nie skończyłoby się to wypadkiem...
Lokalny mechanik stwierdził, że to nie działająca vacum pompa, która w moim TDI jest w komplecie z pompą paliwa (?) i że muszę kupić nowy komplet - cena 1400zł orginał, zamiennik drożej.
Dodam, że po awarii hamulca wydaję mi się, że turbo już nie syczy (subiektywne odczucie, bo bez hamulców nie rozpędzałem się za bardzo, moc wydaję mi się, że jest taka jaka była (jest na pewno większa niż w trybie awaryjnym).
Dodam, że hamulec nawet trzymany przez 5 minut nie opada w dół. W 05.2009 wymieniany płyn hamulcowy (przynajmniej taką mam nadzieję, bo mechanikom dzisiaj nie można ufać), wraz z dwoma linkami i kompletem z tyłu, z przodu tylko klocki, bo tarcze są jeszcze ok.
Jesteście w stanie mi pomóc zdiagnozować usterkę ? Nie chodzi nawet o to, żebym ją sam usunął, ale nie chcę być zrobiony w konia przez nieznającego się na rzeczy mechanika, który moim kosztem będzie się uczył ...
Ewentualnie ktoś z okolic Gliwic chętny do pomocy (oczywiście odpłatnej) mile widziany ...
DZIĘKUJĘ za wszystkie odpowiedzi!