Problemy z przyspieszeniem - spadek ciśnienia?
: śr kwie 14, 2010 15:54
Witam.
Od pewnego czasu zauważyłem dziwny problem z autkiem. Myślałem że pada turbina więc kupiłem wskaźnik doładowania i wszystko teraz jest jak na dłoni.
A więc...
3 lub 4 bieg, zwalniamy do 1500obr, naciskam gaz do 3/4 lub do oporu i zaczynamy przyspieszać. Ciśnienie doładowania 1.1 - 1.2 bara. Gdy silnik osiągnie równe 2000 nagle na sekundę przestaje przyspieszać, ciśnienie spada do 0.6 bara i aż do 4000obr takie się utrzymuje, przy czym silnik przyspiesza lepiej !?
Kto mi wytłumaczy dlaczego przy 1 barze silnik przyspiesza tak sobie, a przy 0.6 ciągnie aż miło??
Dziwi mnie również to że ciężko jest na prostej drodze rozpędzić się powyżej 120km/h... efekt taki jak w samochodach z LPG z niewystarczalną dawką gazu.. po prostu powyzej 120 muli i nie chce ciągnąć... a ciśnienie stałe 0.6
Ktoś ma jakiś pomysł??
Dodam że EGR - out.. , wyczyszczony kolektor dolotowy, kąt wtrysku 46.
Od pewnego czasu zauważyłem dziwny problem z autkiem. Myślałem że pada turbina więc kupiłem wskaźnik doładowania i wszystko teraz jest jak na dłoni.
A więc...
3 lub 4 bieg, zwalniamy do 1500obr, naciskam gaz do 3/4 lub do oporu i zaczynamy przyspieszać. Ciśnienie doładowania 1.1 - 1.2 bara. Gdy silnik osiągnie równe 2000 nagle na sekundę przestaje przyspieszać, ciśnienie spada do 0.6 bara i aż do 4000obr takie się utrzymuje, przy czym silnik przyspiesza lepiej !?
Kto mi wytłumaczy dlaczego przy 1 barze silnik przyspiesza tak sobie, a przy 0.6 ciągnie aż miło??
Dziwi mnie również to że ciężko jest na prostej drodze rozpędzić się powyżej 120km/h... efekt taki jak w samochodach z LPG z niewystarczalną dawką gazu.. po prostu powyzej 120 muli i nie chce ciągnąć... a ciśnienie stałe 0.6

Ktoś ma jakiś pomysł??
Dodam że EGR - out.. , wyczyszczony kolektor dolotowy, kąt wtrysku 46.