Strona 1 z 2

Brak mocy 3,5 tyś obrotów błąd 17965 - AUY - LOGI

: wt kwie 13, 2010 22:26
autor: PacekPlacki
Witam
O dłuższego czasu zmagam się problemem w moim Sharanie jest to silnik TDI AUY 115
problem wygląda tak ze auto przeładowuje po przekroczeniu 3500tyś obrotów czasem przy 4000tyś łapie muła i nie idzie dalej niż 3000 dodam że jest to automat z tiptronikiem.
Oprócz błędu 17965 nie ma żadnego innego.

- wymieniłem przepływkę
- sprawdziłem wężyki podciśnienia na szczelność
- na początku sztanga na gruszcze ciężkawo chodziła ale WD 40 rozwiązał problem
- zaworek N75 - wydaj mi się że działa po włączeniu silnika ładnie zasysa

Problem pokazywał się stopniowo aż wkońcu stał się nagminny czyli jest cały czas nie da się normalnie jeździć.

Po wyłączeniu i włączeniu silnika problem znika na parę sekund tz. przekraczam 3 tyś obrotów i muł.

Dziś zrobiliśmy z Gitnerem logi może ktoś pomoże rozwiązać ten problem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: wt kwie 13, 2010 22:35
autor: PinkFloyd
Masz typowy notlauf- przeładowanie- kierownice turbiny masz na maxa doładowanie i zawór nie daje możliwości go zbić

: wt kwie 13, 2010 22:35
autor: bradley
Logi do poprawy.
1,5tys obrotow (1500) i put w podloge do 4tys.
grupy 3,8,11


Jak auto wchodzi w notlaufa to sie wylacza silnik, wlacza, kasuje blad w sterowniki i ponownie loguje a nie jezdzi sie z kodem bledu bo wtedy nastawy komputera sa zawsze awaryjne.
A przeladowanie jak ta lala... Albo zapieczone kierowniczki albo problem ze sterowaniem (n75).
Zamien n75 z n18 - i zloguj.

: wt kwie 13, 2010 22:38
autor: Sztomel
oczywiście logi zrobione w trybie awaryjnym więc bezwartościowe, zmienna geometria jednak stoi w miejscu w pozycji max doładowania, spróbuj ręką pociągnąć sztangą w kierunku od gruchy - z pewnością nie dasz rady.

: śr kwie 14, 2010 01:18
autor: tjwasiak
A ja stawiam na problem z wiązką czujników (przepływka/MAP sensor). Przepływka wykazuje tendencje do bycia mocno ułomną, z MAP sensora leci +5V stale.

: śr kwie 14, 2010 07:39
autor: Gitner
bradley pisze:Jak auto wchodzi w notlaufa to sie wylacza silnik, wlacza, kasuje blad w sterowniki i ponownie loguje a nie jezdzi sie z kodem bledu bo wtedy nastawy komputera sa zawsze awaryjne.
Sztomel pisze:oczywiście logi zrobione w trybie awaryjnym więc bezwartościowe
Zly strzal. Przed kazdym logowaniem auto bylo gaszone i blad byl kasowany.

: śr kwie 14, 2010 08:00
autor: bradley
Gitner, co nie zmienia faktu ze logowanie zaczyna sie za pozno wtedy kiedy auto zlapalo notlaufa ;)

Zaluzje stoja w miejscu.

: śr kwie 14, 2010 08:51
autor: PacekPlacki
Sztomel pisze:oczywiście logi zrobione w trybie awaryjnym więc bezwartościowe, zmienna geometria jednak stoi w miejscu w pozycji max doładowania, spróbuj ręką pociągnąć sztangą w kierunku od gruchy - z pewnością nie dasz rady.

Gruszka chodziła ciężko ale rozruszałem ją WD40 teraz chodzi lekko i można nią ruszać w dół i górę lekko , na początku przed WD40 trzeba było jej pomóc wrócić do góry. Teraz Sama Wraca.

: śr kwie 14, 2010 09:01
autor: Gitner
bradley pisze:Gitner, co nie zmienia faktu ze logowanie zaczyna sie za pozno wtedy kiedy auto zlapalo notlaufa
Wiem moze wyjasnie jasniej. Jadac na biegu drogowym okolo 40/h wciskam gaz na max i po 3 - 5s nastepuje przelaczenie na nizszy bieg i wtedy jest notlauf. Tak samo jest jadac na tiptronicu. Pomimo ustawienia 3ki, sam przelacza na 2 i lapie notlaufa. Ja nie mam pomyslu jak jechac inaczej zeby logi wyszly lepiej.

: śr kwie 14, 2010 12:27
autor: bradley
A bo to automat....
Nawet na recznym trybie nie ma mozliwosci ominiecia kickdowna?
Zamiencie n75 z n18 to sprawdzicie sterowanie. Ale raczej zaluzje stoja w miejscu.

: śr kwie 14, 2010 13:48
autor: PacekPlacki
No niestety nawet jak dam mu 3 bieg na manualu pedał w podłoge sam robi redukcje do 2 i ciagnie prawie do 4,5tyś potem notlauf

: śr kwie 14, 2010 14:17
autor: Sztomel
no właśnie, szkoda, że od razu nie był podany ten drobny ;) niuans odnośnie automatycznej skrzyni biegów lecz dopiero po Twoich Gitner postach i edycji pierwszego postu przez kolegę PacekPlacki, stwierdziłem logi w trybie awaryjnym po wartości wysterowania N75 czyli 92,4 % bo ta wartość jasno wskazuje na jazdę w trybie awaryjnym ale nie pytajcie mnie jak zlogować automata - tu się szczerze poddaję.

: czw kwie 15, 2010 00:38
autor: tjwasiak
Dokładnie tak samo jak nie automata... Tyle że zacząłbym od 2 biegu i ciągnął ile wlezie bez naciskania na przełącznik kick-down. W ten sposób unikniesz redukcji do 2 i masz szansę później złapać notlauf. Tak czy inaczej praktycznie rzecz biorąc zamykasz MAP sensor, dlatego zainteresowałbym się wiązkami, choć może to wynikać z faktu totalnie zablokowanej zmiennej geometrii.

: pt kwie 16, 2010 10:03
autor: PacekPlacki
Dziś miałem chwile czasu i zmieniłem zaworki N75 z N18 efekt : trochę się poprawiło tak jakby się trochę odmulił ale to nie jest to co powinno być.
- przeładowanie 17965 pokazuje się nadala
- zaczęło być słychać turbinę wcześniej jej nie słyszałem

Co dalej sprawdzać czy może myśleć odrazu o czyszczeniu turbiny. ???