Strona 1 z 1

Problem z doładowaniem w TDI po wymiane turbiny.

: pn kwie 12, 2010 23:23
autor: tomibull
Witam.Problem przedstawia się następująco.
Jakieś pół roku temu w mojej borce ASV wymieniłem turbinę bo zniszczony był wirnik.
Po zmontowaniu całości(2 turbin, bo w pierwszej po 80km ukręcił się wałek) wszystko ładnie chodziło choć przy dodawaniu gazy stale słyszalny jest świst. Dodam,że po założeniu turbiny przewód gumowy przed EGR był twardy i napięty niezależnie od obrotów. Dodam że poci się EGR, układ dolotowy nie jest w żadnym miejscu rozłączony bo sprawdzałem.
Samochód dobrze ciągnie nie łapie notlauf-a, prędkość max osiąga.
Moje pytanie czy w was na włączonym silniku i wolnych obrotach da się swobodnie ściskać ręką przewód gumowy przed egr-em i w jakim stopniu twardnieje po dodaniu gazu.
Czy istnieje prosty sposób na sprawdzenie 100% szczelności układu dolotowego(może nieszczelność na uszczelce przy dolocie, albo EGR do kitu np. stale otwarty)
Za wszelką pomoc z góry dziękuję

: wt kwie 13, 2010 01:49
autor: tjwasiak
Skoro masz twardy przewód, to nieszczelności z pewnością nie ma. Rura na wolnych obrotach nie powinna być zbyt twarda, ciśnienie w środku jest bardzo zbliżone do atmosferycznego. Możesz mieć źle wyregulowaną długość sztangi i w związku z tym już na wolnych obrotach osiągasz wyższe ciśnienie doładowania.

: wt kwie 13, 2010 06:01
autor: Zimny Chirurg
Witam

Da rade w 100%

Logi stat. i dynam.
Inaczej to nie ma szans.

Pozdro

ZC

: wt kwie 13, 2010 11:15
autor: Kris3314
tomibull ile daleś za turbine??

odp.

: wt kwie 13, 2010 21:07
autor: tomibull
Zaturbinę dałem równe 1200zł. początkowo miałobyć samo czyszczenie kierownic za 200zł, ale okazało się że wirnik zniszczony.
Celem wyjaśnienia: na początku po założeniu turbiny-przewód był twardy nawet na niskich obrotach teraz po pewnym czasie jest miękki na niskich oobrotach twardnieje tylko na wyskoch obrotach.
Widzę że wizyta u Uyssego w g-lab nieunikniona.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.