Strona 1 z 1
świecąca kontrolka oleju w AAZ
: pn kwie 12, 2010 22:42
autor: estek1988
witam kupiłem swojego mk3 z uszkodzonym silnikiem i elektryką ale na krótko go odpaliłem
zrobiłem remont góry- zrobiona głowica nowa uszczelka metalowa nowe pierścienie
po całej tej pracy zaczeła mi się palić kontrolka oleju -wymieniłem oba czyjniki i nic nie dało zmieniłem pompe oleju i też nie pomogło, miałem na wale i na drugiej panewce głownej ryski jakby się przycierał więc wał pojechał na szlif
po szlifie kupiłem nowe panewki i poskładałem i nadal jest to samo....
założyłem dodatkową kontrolkę oleju podłączoną pod czujnik w głowicy i jak się rozgrzeje silnik to się żaży lekko czyli wychodzi na to że jest słabe ciśnienie....
prosze pomóżcie bo już sam nie wiem co jest z tym silnikiem
włożyłem sporo $$$$$$ i nadal jest tyle wart ile waży
dodam że zapłon ustawiony na zegar i rozrząd też ok i jeździ bez termostatu
: pn kwie 12, 2010 23:36
autor: Bartek_R
najpierw dobrze by było sprawdzić ciśnienie zegarem, czy czujniki na pewno dobre kupiłeś?
a oleju jest pod dostatkiem? lub może się zwór przelewowy zawiesił choć to akurat nie wiem czy ma wpływ na ciśnienie
: pn kwie 12, 2010 23:41
autor: estek1988
czujniki na 1000% takie jak trzeba
zalałem go nowym olejem mobil 1 i oleju jest tyle samo co po wlaniu do silnika
: wt kwie 13, 2010 07:57
autor: arwam
estek1988,
najpierw zmierz ciśnienie oleju ale manometrem.
po drugie pytanie czy dobrze dobrałeś panewki, albo inaczej czy szlifierz nie rzejechał wału tak że jest pomiędzy wymiarami naprawczymi?
przyczyną też może być turbina ze znacznymi luzami.
jak będziesz mierzył ciśnienie oleju to spróbuj też na próbę zaślepiić przewód doprowadzający olej do turbiny ale wtedy nie gazuj i nie trzymaj długo odpalonego silnika.
Pompa olejowa była zmieniana na nową czy używaną?
jak nowa to ori czy jakiś tani zamiennik?
możesz mieć też nie od tej wersji silnikowej.
Podaj kolory czyjników ciśnienia oleju.
i po wiedz czy wkładałeś między pompę a smoka oring tak jak to powinno być?
i jak oodpalisz na gorącym silnku to pozwiększeniu obrotów gaśnie kontrolka?
ile jest oleju i podaj parametry oleju jaki kupiłeś Przypadkiem nie coś z gamy 5W30 0W30 0W40 0W50?
ja w swoich silnikach nigdy nie miałem czegoś takiego a wału nie było nigdy potrzeby dawać do szlifu.
i ja leję olej 5W50.
jest też opcja że głowica jest uszkodzona przy prowadnicach popychaczy lub na łożyskach wałka rozrządu
: wt kwie 13, 2010 17:07
autor: estek1988
wał byl robiony pod panewki
pompa olejowa była wyciągana z silnika w którym było wszystko ok
kolory czujników to siwy i brązowy
pompa oleju nie była rozbierana
jak dodam gazuto kpontrolka która się żaży przestaje świecić a ta migająca w liczniku miga cały czas
olej jaki wlałem to mobil super M 15W40
moje turbo bierze olej może w tym być przyczyna?????,słabo też pompuje ale nie mam jak sprawdzić bo nie ma nikt w okolicy dobrego turbo żeby użyczyć na próbę...
: wt kwie 13, 2010 18:24
autor: t0mal
kolory czujników to siwy i brązowy
podstawę filtra idzie szary, a w głowicę niebieski.
estek1988 pisze:a ta migająca w liczniku miga cały czas
Zły czujnik w głowicy, jakby czujnik wysokiego ciśnienia się przełączał to by dodatkowo buzzer piszczał.
olej jaki wlałem to mobil super M 15W40
Taki olej to potłuc o kant tyłka, zostawia osady w sprężarce.
: wt kwie 13, 2010 19:43
autor: arwam
tak jak t0mal, mówił zły czyjnik w głowicy i kiepski olej który wogóle nie trzyma parametrów.
zmień czyjnik na niebieski i powinno być dobrze
: wt kwie 13, 2010 19:50
autor: estek1988
sprawdzałem wszystkie rodzaje czujników i było jeszcze gorzej
w podstawie filtra mam szary a w głowicy brązowy i to najlepsze wyjście
: wt kwie 13, 2010 19:55
autor: t0mal
Manometr w rękę i trzeba pomierzyć ciśnienie, najprawdopodobniej w głowicy nie ma smarowania - czyli zakitowane kanały olejowe w bloku, albo coś się tam dostało.
Może to być jeszcze wina alternatora, dlatego musisz koniecznie sprawdzić ciśnienie manometrem.
: wt kwie 13, 2010 20:59
autor: estek1988
nie mam zegara żeby zmierzyć
kontrolka zapala się pod większym obciążeniem tak zauważyłem mam założony wał świeżo po szlifie i nówki panewki i jak przyspieszam to dopiero na 4 biegu jak powoli go rozpędzam od ok 70 km/h się zapali albo jak na 3 biegu przekroczy 2 tyś obrotów
muszę wyjąć pompe olejową i zmierzyć luz międzyzębny jak ma większy luz niż 0.2 mm to zmieniam pompe i się zobaczy
[ Dodano: 13 Kwi 2010 21:01 ]
a co ma do tego alternator?????
: śr kwie 14, 2010 09:13
autor: t0mal
Niewiem, że ci chce się tak robić, jedź na warsztat jakiś niech zmierzą ciśnienie, nie wezmą więcej niż kosztuje uszczelka pod miskę i olej.
[ Dodano: 14 Kwi 2010 09:19 ]
co do alternatora
http://www.forumsamochodowe.pl/volkswag ... vt1796.htm