Strona 1 z 3

Mk2 1.6 TD Brakuje mocy :(

: ndz kwie 11, 2010 20:56
autor: Bobek_jg
witam. mam problem z moim gofrem.. :( . Nie mam pojęcia co go boli ale nie chce jechac wiecej niz 120km/h i ogolnie jest strasznie "zmulony"a ma 51Kw... :grrr: czego to moze być przyczyną? co powinienem sprawdzic i ew. wymienic?

turbo wymienilem co prawda nie na nowe ale dzialajace bo stare lało olejem.

Nie mam pojecia jaka to wersja silnika bo jestem w tym temacie kompletnie zielony.. Dodam zdjecie silnika:
Obrazek




proszę o pomoc.

: ndz kwie 11, 2010 21:09
autor: Baryla
Stało się to nagle, wcześniej lepiej chodził? Silnik wygląda na 1v z pompą od JR/SB/RA

: ndz kwie 11, 2010 21:13
autor: Bobek_jg
Nie powiem czy chodzil lepiej bo jest tak odkąd go kupilem tj. od lutego br.

cos jest nie tak z silnikiem tylko nie wiem co. jezdzilem wersją 60km i przyspieszenie miala o niebo lepsze a umnie pedal w podloge to autko stoi w miejscu i tylko zostawia za sobą chmure dymu zamiast przyspieszac... nie ma wgl tego charakterystycznego "wgniecenia w fotel" czego to przyczyna?

: ndz kwie 11, 2010 21:27
autor: t0mal
Filtr powietrza do sprawdzenia, następnie rozrząd i początek wtrysku. Jak temperatura?

: ndz kwie 11, 2010 21:40
autor: Bobek_jg
filtr powietrza wymieniony, sprawdzalem jest czysty. z temperatura to ciezko powiedziec bo nie mam wgl wiązki elekrtycznej do czujnika w silniku i do chlodnicy ( mam podłączony wiatrak na ktorko) mam jeszcze 1 problem o ktorym zapomnialem napisac. ubywa olej ale raczej go nie spala tylko wycieka bo zostawia plamy na ziemi. nie potrafie zlokalizowac wycieku... na kanale widac tylko ze kapie w miejscu gdzie skrzynia biegow laczy sie z silnikiem. dodam ze te plamy sa dosc duze...

[ Dodano: 11 Kwi 2010 21:42 ]
rozrzad tez wymieniony ma przejechane ok 300km na nowym. może żle cos ustawili przy wymianie rozrządu?? a jak sprawdzic ten początek wtrysku?

: ndz kwie 11, 2010 21:48
autor: Michał_1977
Baryla pisze:Silnik wygląda na 1v z pompą od JR/SB/RA
Nie jest to 1V,bo ma kolanko przystosowane do pompy z grzybem.
Jeżeli faktycznie ma 51KW to jest to JR,tylko turbo małe jak w SB lub 1V...jak zmieniałeś,to założyłeś takie samo,czy mniejsze niż poprzednie? :bajer:
Co do braku kopa,to zdejmij pokrywkę LDA (tego grzyba) przy pompie i zobacz w jakim stanie jest gumowa membrana i boost pin.Rozerwana guma będzie powodowała muła.
Rozbierając to zaznacz sobie położenie tej membrany z boost pinem...
Z resztą masz tu temat o tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547

[ Dodano: 11 Kwi 2010 21:50 ]
Bobek_jg pisze:może żle cos ustawili przy wymianie rozrządu?
Jak coś skopali,to będzie muł...
Bobek_jg pisze:a jak sprawdzic ten początek wtrysku?
U pompiarza czujnikiem zegarowym lub lampą stroboskopową :bajer:

: ndz kwie 11, 2010 21:54
autor: t0mal
Żeby sprawdzić rozrząd musisz ustawić wał w okienku w skrzyni biegów na znaku (takie nacięcie), zdjąć pokrywę głowicy i sprawdzić czy nacięcie z tyłu wałka jest równolegle z płaszczyzną do której przylega pokrywa i po zdjęciu osłony rozrządu sprawdzić czy nacięcie na kole pompy pokrywa się ze znakiem na osłonie i na samej pompie.
Początek wtrysku sprawdza się czujnikiem zegarowym, zajedź do najbliższego pompiarza to Ci ustawi, nie będzie to drogo kosztować.
Ewentualnie możesz ustawić "na ucho" odchylasz pompę od silnika, aż zacznie kopcić na biało, po czym delikatne obracasz ją na silnik (około milimetra)

[ Dodano: 11 Kwi 2010 21:55 ]
Michaś_1977 pisze:Nie jest to 1V,bo ma kolanko przystosowane do pompy z grzybem.
Mój też miał takie kolanko
Michaś_1977 pisze:Rozerwana guma będzie powodowała muła.
Ale nie kopcenie

: ndz kwie 11, 2010 21:55
autor: Bobek_jg
z turbo to ciezko powiedziec czy takie same wiem tylko ze pochodzi z golfa2 1.6td takiego jak moj, a czy mniejsze czy wieksze to szczeze mowiac nie zwrocilem na to uwagi...

: ndz kwie 11, 2010 22:03
autor: Mieniu_69
Michaś_1977 pisze:lub lampą stroboskopową
nie slyszalem o tym, mozesz to opisac????

: ndz kwie 11, 2010 22:08
autor: Michał_1977
Mieniu_69 pisze:nie slyszalem o tym, mozesz to opisac????
A co tu opisywać? :bajer:

: ndz kwie 11, 2010 22:15
autor: Mieniu_69
nie slyszalem o ustawianiu kata wtrysku stroboskopem, dlatego pytam jak sie z tym pracuje???

: ndz kwie 11, 2010 22:26
autor: Michał_1977
Mieniu_69, to jest takie coś: http://moto.allegro.pl/item979635081_jo ... nzyna.html
Zakłada się czujnik na rurkę przed pierwszym wtryskiwaczem,na wyświetlaczu ustawia się wartość jaką chcemy ustawić i błyskamy lampą po kole zamachowym.Podobnie jak w benzyniku.
Znajomy pompiarz mówił mi,że niedługo czujniki zegarowe będzie można spotkać tylko w muzeum techniki :grin:
Lampą jest dokładniej i szybciej...dużo szybciej :bajer:

: ndz kwie 11, 2010 22:31
autor: Mieniu_69
Michaś_1977, no i dzieki, pierwszy raz takie cudo widze. :bigok:

: ndz kwie 11, 2010 22:45
autor: Bobek_jg
koledzy powiedzcie mi co jeszcze moze byc przyczyna ze auto nie ma mocy... moze to byc zapchany filtr paliwa? mozna go jakos sprawdzic? kolega powiedzial zeby odczepic weze z filtra i je złączyć zeby ominąć filtr i przejechac sie i wtedy wyjdzie czy to filtr zmula czy nie.. tylko nie wiem czy bez filtra bedzie wszystko ok , zeby nie zassalo mi jakiegos "syfu" :)