Strona 1 z 2
Caddy 1,9 tdi 77 kw 105 ps problem pomocy !!!
: ndz kwie 11, 2010 11:06
autor: xsanth
Witam koledzy.
Mam problem i nie wiem com mam zrobić. Krótki opis. Silnik jak zimny to jedzie dobrze. Jak się nim pojeździ to traci moc. Wciskam pedał i się muli. Nadmienię że taka sytuacja miała miejsce przed wymianami, a zostało wymienione ( czujnik ciśnienia doładowania, prze pływka, wacuum pompa, turbina - nowa ). Po wymianie nadal to samo. Turbo wymienione na nowe oryginalne - było rzeczywiście uszkodzone. Na vagu - z allegro pokazuje się błąd że czujnik ciśnienia doładowania - niskie napięcie. Silnik BJB.
Proszę o pomoc !!!
Pozdrawiam
: ndz kwie 11, 2010 11:43
autor: doggie
łapie notlauf, żeby coś powiedzieć musisz zrobić diagnozę statyczną i dynamiczną VAG-iem
: ndz kwie 11, 2010 13:45
autor: xsanth
mettenos pisze:łapie notlauf, żeby coś powiedzieć musisz zrobić diagnozę statyczną i dynamiczną VAG-iem
Jakim interfejsem z Allegro mogę zrobić takie coś ( zakupię ). Jak możesz pomóc tooo wielkie dzięki.
: ndz kwie 11, 2010 14:06
autor: doggie
potrzebujesz interfejsu HEX-USB+CAN, który dodatkowo będzie współpracował z VAG-COM (VCDS) 704.x w górę, ja używam VCDS-a z ADAKO
http://www.vcds.pl/?mod=sklep&item=6
: ndz kwie 11, 2010 22:17
autor: xsanth
A może ktoś z was miał podobny przypadek. Dziwne jest że jak silnik jest zimny to wszystko wydaje się OK. A kiedy osiągnie temperaturę już właściwą temp. zaczyna się mulić.
: ndz kwie 11, 2010 22:27
autor: Haki
Czy TY czytasz co pisze np kolega mettenos zrób co piszą chłopaki i zobaczymy co wyjdzie. Będziemy działali dalej.. a nie wróżyli z fusów na odległość.
: ndz kwie 11, 2010 23:21
autor: Raflik25
koledzy ja mam taki problem ze rusze autem do 1500obr auto jedzie trzymam gaz lekko nacisniety i zaczyna go mulic puszcza dyma na czarno dopiero jak mu wcisne gaz do dechy to dostaje normalna moc przestaje kopcic i jedzie jak juz sie rozpedzi na tym jednym gazie np; do 100km/h i wtedy znów go muli i znów wciskam do dechy i dalej jedzie znów normalnie
[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:22 ]
prosze o pomoc!!!
: ndz kwie 11, 2010 23:31
autor: Haki
Raflik25 pisze:koledzy ja mam taki problem ze rusze autem do 1500obr auto jedzie trzymam gaz lekko nacisniety i zaczyna go mulic puszcza dyma na czarno dopiero jak mu wcisne gaz do dechy to dostaje normalna moc przestaje kopcic i jedzie jak juz sie rozpedzi na tym jednym gazie np; do 100km/h i wtedy znów go muli i znów wciskam do dechy i dalej jedzie znów normalnie
[ Dodano: 11 Kwi 2010 23:22 ]
prosze o pomoc!!!
NOTLAUF dynamiczny VAG-iem ....
: ndz kwie 11, 2010 23:39
autor: Raflik25
to co mi radzisz kolego?podpiac go pod kompa i powinno wykazac co to???
: ndz kwie 11, 2010 23:43
autor: Haki
Raflik25 pisze:to co mi radzisz kolego?podpiac go pod kompa i powinno wykazac co to???
Powinno .. a najlepiej zrobić dodatkowo tzw , DYNAMICZNY VaG-iem ... i zapodać logi do działu Diagnostyka na forum. Przy okazji poczytaj tam jak to się robi i jak zapisuje logi..
: pn kwie 12, 2010 00:34
autor: xsanth
a które kanały sprawdzić.
: pn kwie 12, 2010 14:54
autor: doggie
xsanth pisze:a które kanały sprawdzić.
- statycznie loguj około 20 sekund i zapisuj każdy kanał : 001 004 013 018 023 007
- statycznie loguj po 40-60 sekund grupy Basic Settings: 003BS 011BS
- dynamicznie czyli pełny but od około (może być na 3 biegu) 1500obr do 4200obr : 003 004 008 011
te grupy na poczatek w zupełności wystarczą do sprawdzenia co w trawie piszczy
: pn kwie 12, 2010 23:28
autor: xsanth
Witam
W załączonym pliku logi. Nie mogłem wykonać tylko tych BS. Przy dynamicznych na kanale 008 i 011 nie mogłem go dociągnąć do 4300 obrotów. Może to wystarczy. Jak coś jest nie tak to napisz - poprawię. Logi w formacie xls.
: wt kwie 13, 2010 01:46
autor: tjwasiak
Masz poważny problem z ciśnieniem doładowania, lub z jego pomiarem (co bardziej prawdopodobne patrząc na podciśnieniowe wartości w logu). Ja bym przyjrzał się wiązce, w tym wtyczkom.