Strona 1 z 1

Filtr paliwa - działanie

: sob kwie 10, 2010 23:01
autor: Endrju_Gdansk
Witam,

Czy ktoś byłby na tyle miły, żeby objaśnić mi na jakiej zasadzie w 1z działa górny korek w filtrze paliwa ? rozumiem, że dochodzi do niego powrót z pompy i dalej leci z powrotem do baku - ale po coż on w ogóle jest ? Podejrzewam go o nieszczelność i zastanawiam się jaki skutek miałoby po prostu zaślepienie otworu na filtrze i połączenie wężyków na sztywno.

: sob kwie 10, 2010 23:58
autor: Łuki_79
Jest to podgrzewacz paliwa.Gdy temp paliwa ma poniżej 15 stopni otwiera się ten zawór i powracające z pompy podgrzane paliwo podgrzewa paliwo we filtrze,gdy temp paliwa uzyska bodajże 31 stopni zawór się zamyka i paliwo idzie bezpośrednio do zbiornika.Nie pomaga wymiana oringów na tym podgrzewaczu? :)

: ndz kwie 11, 2010 08:31
autor: Michał_1977
Endrju_Gdansk pisze:zastanawiam się jaki skutek miałoby po prostu zaślepienie otworu na filtrze i połączenie wężyków na sztywno.
Są filtry bez tego otworu.Masz wtedy do podłączenia tylko 2 wężyki i powrót do zmostkowania :bigok:

: ndz kwie 11, 2010 12:17
autor: Endrju_Gdansk
Właśnie próbowałem to uszczelnić na tysiąc sposobów - i nic. Pozostaje tylko rzeczywiście zmostkować powrót i póki co zaślepić otwór - a później wymienić filtr.

Dzięki Panowie.

: ndz kwie 11, 2010 13:30
autor: toldek1
Co do zasady działania filtra nikt nie pamięta ze:
4 - Zawór regulacyjny
q Położenie montażowe: strzałka skierowana do zbiornika paliwa
q Przy wymianie filtra, zdjąć zacisk zabezpieczający i zdemontować kompletny zawór regulacyjny z przewodami paliwowymi
q Poniżej + 15 °C: zawór prowadzący do filtra otwarty
q Powyżej + 31 °C: zawór prowadzący do filtra zamknięty
cytat z dokumentacji serwisowej

: ndz kwie 11, 2010 13:50
autor: Michał_1977
toldek1 pisze:nikt nie pamięta
Przesadzasz... :bajer: