Filtr paliwa - działanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Endrju_Gdansk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:34
Lokalizacja: Gdańsk

Filtr paliwa - działanie

Post autor: Endrju_Gdansk » sob kwie 10, 2010 23:01

Witam,

Czy ktoś byłby na tyle miły, żeby objaśnić mi na jakiej zasadzie w 1z działa górny korek w filtrze paliwa ? rozumiem, że dochodzi do niego powrót z pompy i dalej leci z powrotem do baku - ale po coż on w ogóle jest ? Podejrzewam go o nieszczelność i zastanawiam się jaki skutek miałoby po prostu zaślepienie otworu na filtrze i połączenie wężyków na sztywno.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Post autor: Łuki_79 » sob kwie 10, 2010 23:58

Jest to podgrzewacz paliwa.Gdy temp paliwa ma poniżej 15 stopni otwiera się ten zawór i powracające z pompy podgrzane paliwo podgrzewa paliwo we filtrze,gdy temp paliwa uzyska bodajże 31 stopni zawór się zamyka i paliwo idzie bezpośrednio do zbiornika.Nie pomaga wymiana oringów na tym podgrzewaczu? :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 11, 2010 08:31

Endrju_Gdansk pisze:zastanawiam się jaki skutek miałoby po prostu zaślepienie otworu na filtrze i połączenie wężyków na sztywno.
Są filtry bez tego otworu.Masz wtedy do podłączenia tylko 2 wężyki i powrót do zmostkowania :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Endrju_Gdansk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn gru 08, 2008 21:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Endrju_Gdansk » ndz kwie 11, 2010 12:17

Właśnie próbowałem to uszczelnić na tysiąc sposobów - i nic. Pozostaje tylko rzeczywiście zmostkować powrót i póki co zaślepić otwór - a później wymienić filtr.

Dzięki Panowie.



toldek1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 24, 2006 20:57
Lokalizacja: Glinik

Post autor: toldek1 » ndz kwie 11, 2010 13:30

Co do zasady działania filtra nikt nie pamięta ze:
4 - Zawór regulacyjny
q Położenie montażowe: strzałka skierowana do zbiornika paliwa
q Przy wymianie filtra, zdjąć zacisk zabezpieczający i zdemontować kompletny zawór regulacyjny z przewodami paliwowymi
q Poniżej + 15 °C: zawór prowadzący do filtra otwarty
q Powyżej + 31 °C: zawór prowadzący do filtra zamknięty
cytat z dokumentacji serwisowej



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz kwie 11, 2010 13:50

toldek1 pisze:nikt nie pamięta
Przesadzasz... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości