Strona 1 z 1

Problem z rozrządem

: pt kwie 09, 2010 09:47
autor: Damiano_TM
Witam..
Jakiś czas temu gdy jeszcze było -20C próbowałem odpalić swojego parcha ale bezskutecznie, myślałem że to wina mrozu ale na drugi dzień postał w ciepłym garażu i dalej to samo.. Okazało się że rozrząd przeskoczył o ząbek na pompie, problem znikł ale gdy znowu postał na mrozie nie chciał odpalać, wymieniłem świece już lepiej, za jakiś czas znowu to samo z odpalaniem, znowu przeskoczył rozrząd tym razem na wale, był bliski wymiany więc kupiłem nówke do tego też nowe koło zębate na wał... Tym razem jeździł już długo aż do tej pory.. Stał jakieś dwa miesiące bo malowałem kilka elementów, pranie środka itd kilka dni temu wyjechałem i po 3 dniach jazdy rano do odpalania a tu znowu to samo, na kanał i znowu przeskoczył rozrząd na wale, koło jak nówka wszystko napięte tak jak być powinno.. Do tego świece raz grzeją raz nie... Może miał ktoś już taki problem bądź wie o co w tym chodzi???
Pozdrawiam

: pt kwie 09, 2010 10:15
autor: munior
Damiano_TM pisze:znowu przeskoczył rozrząd na wale, koło jak nówka wszystko napięte tak jak być powinno.. Do tego świece raz grzeją raz nie... Może miał ktoś już taki problem bądź wie o co w tym chodzi???
Dziwne rzeczy ci się dzieją z tym przeskakującym rozrządem .Domyslam się że sprawdzasz ustawiając znak na kole zamachowym i resztę na blokady i ci się nie zgadza .Tylko czy ci się fazy rozrządu nie zgadzają, czy początek wtrysku czyli koło na pompie wtryskowej?Co do świec żarowych to grzeją dopiero poniżej oki.5 stopni

: wt kwie 13, 2010 12:04
autor: Damiano_TM
munior, pierwszym razem nie zgadzało mi sie na pompie a potem 2 razy na wale tj. blokowałem koło pompy i znaki na obu kołach(pompy i wałka) sie zgadzały tylko na wale nie... A może mam pogięte zawory lub coś innego i blokuje?

: śr kwie 14, 2010 01:03
autor: fleshu
Sprawdzić dokładnie klin pod dolnym kołem pasowym wału > przesuwa się. Wskazana jest bardzo szybka reakcja > inaczej wał poleci na śmietnik. W razie potrzeby kupić tyko oryginalne koło zębate wału > te po 25zł to zamienniki > są wykonane z lipnego materiału. Przy zmianie będzie wskazane szlifowanie czoła wału > napisz czy ci się dolne koło pasowe giba? Jeżeli się gibało to był pierwszy sygnał do reakcji.
Do całości dokładam jeszcze to że napinacz paska rozrządu ma znacznik właściwego napięcia i tak ma być ustawiony. A samo właściwe ustawienie kąta na pompie ma potężny wpływ na szarpnięcia w uładzie rozrządu.
Napisz wartości z grupy 004 oraz z grupy 000 na zablokowanych nastawach (silnik ma mieć 90 stopni).

: śr kwie 14, 2010 21:41
autor: Damiano_TM
fleshu, klin był ok koło sie gibało kupiłem drugie gibanie ustało ale dalej przeskakiwał, dzisiaj kupiłem oryginał i jutro bede zakładał.. Napinacz był ustawiony idealnie.. Tak samo jutro podepne do kompa i napisze wartości...

: czw kwie 15, 2010 09:09
autor: arwam
Damiano_TM, możesz mieć zacierającą się pompę lub wtryskiwacze mogą być zasyfione.
i brata było podobnie w audi A4 i pomogła wymiana wtryskiwaczy. z tym że przyłatwiło to trochę pompę. po wrzuceniu wtrytskiwaczy na próbnik okazało sieże otwierały się się dwa z nich przy ciśnieniu ponad 280bar . jak auto było kupione to były również i wtryskiwacze sprawdzane i wszystko było oki ale brat nie zawsze tankuje na dobrych stacjach paliwo.

[ Dodano: 15 Kwi 2010 09:10 ]
Damiano_TM, znaki na napinaczu Ci się pokrywały. i w którą stronę przekręcałeś napinacz przy napinaniu paska?

: pt kwie 16, 2010 01:28
autor: fleshu
arwam pisze: w którą stronę przekręcałeś napinacz przy napinaniu paska?
To bardzo ważne żeby napinać go zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

: wt kwie 20, 2010 15:30
autor: Damiano_TM
arwam, fleshu, mechanik twierdził że napinał go w lewo (przeciwnie do zegara) i upierał się że każdemu tak napina i nie było problemów.. Teraz napiąłem tak jak Wy piszecie i zobaczymy co dalej, zmieniłem też koło na wale na ori bo miałem podróbe.. Za kilka dni pojade na kompa to wrzuce te wartości..

: śr kwie 21, 2010 01:52
autor: fleshu
Konieczna będzie korekta > każde rozpięcie napinacza i ponowne napięcie zmienia synchronizacje wałka i wału oraz kąt na pompie.
Do tego po każdym rozpięciu napinacza musisz zbić koło pasowe wałka rozrządu i ustawić wszystko na znakach > dopiero na końcu napinamy rolkę do punktu znacznikowego i dokręcamy koło wałka > inaczej napniesz tylko odcinek paska przechodzący pomiędzy kołem wałka rozrządu > przez wał > do koło pompy. Po wyjęciu blokad z wałka i z pompy mniejsze napięcie paska na odcinku wałek pompa natychmiast spowoduje przestawienie rozrządu o 1mm lub więcej.
Każdy milimetr da efekt większych szarpnięć układem rozrządu podczas pracy silnika oraz spowoduje szybkie zużycie elementów rozrządu i napędu bocznego agregatów.
Sprawdzić ustawienie rozrządu wg znaków.
Rozpiąć pasek.
Znak na skrzyni:
Obrazek
Nacięcie na wałku rozrządu:
Obrazek
Pompa:
Obrazek
Luzujesz i zbijasz koło pasowe wałka rozrządu (koło pływające):
Obrazek
Napinasz napinacz:
Obrazek

Dokręcasz koło pasowe wałka rozrządu i ściągasz blokady.
Sprawdzasz czy znaki będą do siebie pasowały po 2 obrotach rozrządu (zgodnie z ruchem wskazówek zegara).
Teraz zostaje ci jeszcze sprawdzenie kąta na pompie > grupa 000 na gorącym silniku > vag > engine > bloki mierzone MB > grupa 000 (tylko w pełnej wersji vag, np 3.11) > blokujemy nastawy przyciskiem w dolnym lewym rogu > po prawej stronie klikamy na tdi timing > wykres ma skakać po niebieskiej linii.
Jeżeli jest dużo niżej lub wyżej > pod kołem pompy luzujemy 3 nakrętki na klucz 13.
Pod przewodami wysokiego ciśnienia jest jeszcze jedna do zluzowania.
Teraz pompę trzyma tylko jedna śruba > u góry nad pompą.
Odpalamy silnik > laptop na widoku i włączony wykres TDI Timing.
Pompę musisz mocno przytrzymać > na zapalonym silniku będzie ją odpychało od silnika > trzymając luzujemy ostatnią śrubę o przepychamy pompę tak żeby wykres siadł na niebieskiej linii > w tej pozycji dokręcamy górną śrubę.
Gasimy vag-a i gasimy silnik > zakręcamy śruby na pompie które wcześniej luzowaliśmy.

No i rozrządzik musi śmigać!