Chcę zamontować w moim TD MBC. Przeglądałem forum i znalazłem poradnik o MBC gdzie wyczytałem, że do diesla koniecznie musi być kontroler z kulką i sprężynką, ponieważ daje fajne doładowanie już od małych obrotów.
Na allegro znalazłem tylko jeden MBC z kulką firmy ProPerfekt. Czy ktoś ma takie MBC i działa mu prawidłowo? Czy może unikać tej marki (widziałem posty na forum, gdzie trzeba było robić modyfikacje, żeby ProPerfekt dobrze śmigał).
Zdjęcie głównego podejrzanego:
Manual Boost Control firmy "ProPerfekt"
Urządzenie to pozwala nam ręcznie zwiekszyć (ustawić) ciśnienie doładowania (boost)
na określoną wartość. - czyli zwiększyć moc naszego samochodu!!!
!!!! Nowy model 2010 !!!!
-Ceramiczna kulka o większej średnicy co zapewnia duża niezawodność
-2 sprężyniki (wiekszy zakres reg.)
Opis:
"Ustawiamy na nim zadane ciśnienie (np. 0.5bar) i dopóki w układzie (na wejściu) się ono nie pojawi dopóty zawór pozostaje całkowicie zamknięty. W chwili przekroczenia krytycznej (nastawionej) wartości zawór otwiera się całkowicie.
Rezultat to błyskawicznie narastający boost, auto jest bardzo szybkie, gdyż mamy pełne doładowanie już od początku - nawet przy niecałkowicie otwartej przepustnicy.Przy zastosowaniu MBC zalecane jest zastosowanie wskaźnika ciś. doładowania w celu kontrolowania ustawień.
Zawory typu pressure podłącza się w linii przepływu ciśnienia do siłownika WG, zawor ma też kanał vent do atmosfery. "Zawór ma tą przewagę nad starymi modelami bez kulki i sprężynki że nie robi na stałe dziury w układzie dzięki temu max. doładowanie możemy uzyskać przy dużo niższych obrotach silnika. Stare modele powodują rozszczelnienie układu tak jak byśmy przedziurawili przewód gwoździem ten sam efekt
Może ktoś doradzi gdzie oprócz allegro znajdę MBC sterowane kulkami?
Jeszcze znalazłem trochę droższe MBC, z wyglądu bardzo solidne, ale chyba nie jest na kulkę...
i taki:
Proszę o poradę, który najlepiej założyć do diesla
pozdrawiam
denu