Strona 1 z 1
strasznie kopci
: pn kwie 05, 2010 16:43
autor: Gódek
jak w temacie mam problem gdy wcisne gas do dech to strasznie kopci na czarno i gdy jade normalnie to nie widac a jak przycisne to chmara dymu pojawia sie za mna dodam ze nie ubywa mi oleju chyba przynajmniej nic takiego nie zauwazylem pompa wtryskowa jest po regeneracji wtryski były zima sprawdzone i ok bylo co moze byc tego przyczyna musze kąt wtrysku ustawic bo gdy zakładalme pompe to załozylem tak miej wiencej chyba na srodku ale czy moze byc tego przyczyna zbyt wczesny lub puzny wtrysk ?????? a i zauwazylem ze z tyłu przewodem od turbo troche widac olej ale to chyb aopaska nie trzyma pomocy nie wiem co to moze byc
: pn kwie 05, 2010 17:01
autor: Michał_1977
Gódek, paliwo,żeby mogło się spalić,to potrzebuje odpowiedniej ilości powietrza,więc po to masz turbinę...na postoju turbo nie ciśnie,więc powietrza silnik dostaje mniej,dlatego kopci...podczas jazdy jak nagle depniesz,to sprężarka od razu nie da takiego ciśnienia,żeby silnik nie puścił czarnego bąka...
Jak na moje oko jest O.K.
[ Dodano: 05 Kwi 2010 17:03 ]
Gódek pisze:a i zauwazylem ze z tyłu przewodem od turbo troche widac olej ale to chyb aopaska nie trzyma pomocy nie wiem co to moze byc
Którym przewodem?
Gruba rura z boku suszarki?Jak tak,to olej może pochodzić z odmy...w sumie nic groźnego,ale zawsze można odmę przedłużyć i wpuścić do butelki po Coca Coli za silnikiem
: pn kwie 05, 2010 17:12
autor: Gódek
to ten groby co idzie do turbo ten od filtra i jest troche mokry od spodu :/ a co do czarnej chmury to jak trzymam gaz dłuze to jest to samo :/ i jak jade i na 4 przycisne fest to dym sie ciagnie za mna i tak mozna na kazdym biegu :/ dodam ze zmieniałem pompe bo moja szlak trafił kupiłem druga ale kopcił tak ze nic nie było widac oddałem do serwisu diesla okazłąo sie ze nie ma w srodku sprezyny trzpienia i mebrany przełozyli ustawili i pompa jest bankowo dobra ale poprzednia była inna troszke nie miała siłownika z boku i dzwignia od gazu była jedna a tu sa 2 i najpierw lekko jak sie nacisnie działa jedna a puzniej jak mozcniej to druga ale powracajac do tematu moze przydało by sie turbinke troszenke podkrecic ? a kat wtrysku w tym nie ma duzej ruznicy?
: pn kwie 05, 2010 17:34
autor: Michał_1977
Gódek pisze:o ten groby co idzie do turbo ten od filtra i jest troche mokry od spodu
To tak jak pisałem...
Gódek pisze:moze przydało by sie turbinke troszenke podkrecic ?
Jaką masz tą suszarkę?K-24?
Jeśli K-24,to ona tak działa,że od 2700-3000rpm daje ciśnienie...w dolnych obrotach może silnik zakopcić...
Pompę masz ustawioną przez pompiarza na stole?
: pn kwie 05, 2010 17:45
autor: Gódek
takpompana stole ustawiana była . a suszarke nie wiem jaka mam :/ wstyd sie przyznac ucze sie juz 3 lata jako mechanik ae tego nie wiem :/
: pn kwie 05, 2010 17:52
autor: Michał_1977
To zobacz...suszarka ma tabliczkę znamionową,na której jest napisane
Widać po podniesieniu maski
K-14 ma pod rurą dolotową od filtra...
K-24 na wewnętrznej stronie od str. kolektora ssącego...
A Garett nie wiem
...
[ Dodano: 05 Kwi 2010 18:00 ]
W moim temacie na 3 str. masz 2 fotki K-14 i na 39 str. sporo fotek K-24
: pn kwie 05, 2010 18:06
autor: Gódek
szukałem tabliczki ale nie mogłem znalesc ale ma na 100% bo jak robilem kapitalke to ja widziałem i czyscilem ale z ktorej strony jest zabij nie pamietam wiem ze mam pod turbo jakałs puszke ale to wszystko a jaka i czy mozna podkrecic zeby nie kopcił to nie wiem :/
: pn kwie 05, 2010 18:14
autor: Michał_1977
Gódek, jeżeli masz K-24,to ona później wstaje,więc jak mocniej depniesz w dolnych obrotach,to puści bąka...nie ma bata...kwestia przyzwyczajenia...
Nowe TDI puszczają czasem czarnego śmierdziucha,więc co się dziwić staremu klekotowi sprzed 20stu lat
: pn kwie 05, 2010 18:23
autor: Gódek
ale wczesniej jak miałem ta stara pompe to chyba nie kopcił az tak nie zwracałem na to az tak uwagi :/ ale skoro mam pod turbinka puszke ta metalowa a w kolektoze wydechowym jakis pierdlnik jak by jakis zawór to jaka to moze byc twoim zdaniem ???? i co mogło by byc taka przyczyna ? jest wiekowy klekot ale jest po kapitalce i nie powinno byc chyba takich przedstawien ?
: pn kwie 05, 2010 18:34
autor: Michał_1977
Gódek pisze:w kolektoze wydechowym jakis pierdlnik jak by jakis zawór to jaka to moze byc twoim zdaniem ?
W wydechowym,czy ssącym?
W ssącym jest zawór upustowy ciśnienia z suszarki,a w wydechowym raczej nic nie ma
: pn kwie 05, 2010 18:39
autor: człek
a nie jest czasem ustawiona zbyt duża dawka paliwa poprostu?
: pn kwie 05, 2010 18:40
autor: Michał_1977
człek pisze:a nie jest czasem ustawiona zbyt duża dawka paliwa poprostu?
Wstępnie to wykluczyłem,bo
Gódek pisze:pompana stole ustawiana była
[ Dodano: 05 Kwi 2010 18:41 ]
Chyba,że tak ją ustawili...
: pn kwie 05, 2010 18:45
autor: Gódek
sorry dobrze w ssacym jest po lewej stronie jakis zaworek połaczony z rura łaczaca filtr powietrza z suszarka czyli jak mozna podkrecac suszareczke w tym silniku i jak to zrobic zeby nie przedobrzyc bez specjalistycznych przyzadow ? moze to zmniejszy zmniejszy kopcenie bo jednak moze to byc troche ze tak powiem nie estetyczne a planuje sprzedac mojego MK2 i moze to odstraszac kiljentow :/
: pn kwie 05, 2010 20:58
autor: Michał_1977
Gódek pisze:w ssacym jest po lewej stronie jakis zaworek połaczony z rura łaczaca filtr powietrza z suszarka
Teraz dzięki temu wiem,że masz dużą suszarkę np.K-24...przy mniejszej suszarce np.K-14 nie było połączenia tego zaworu z dolotem
Duża suszarka=lag=dużo dymu przy depnięciu w dole...
Gódek pisze:jak mozna podkrecac suszareczke w tym silniku i jak to zrobic zeby nie przedobrzyc bez specjalistycznych przyzadow
Najpierw daj fotkę suszarki,bo trzeba zobaczyć co to za cudo